Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roguen min dinger snart 80 og jeg bare lurer på to ting

 

Første: Jeg skal pvpe mainly på roguen og derfor lurer jeg på om jeg skal begynne å geare T9 gear eller Furious for Triumphene mine.

 

Andre: Hvilke daggers skal jeg bruke i begynnelsen? Brukbare daggers syns jeg er iLvl 232-245. På serveren jeg spiller på kommer man seg ikke engang inn i VoA10 uten 5k GS og hvis jeg ikke har T9 får jeg aldri nye daggers.

Lenke til kommentar

Første: Jeg skal pvpe mainly på roguen og derfor lurer jeg på om jeg skal begynne å geare T9 gear eller Furious for Triumphene mine.

 

Andre: Hvilke daggers skal jeg bruke i begynnelsen? Brukbare daggers syns jeg er iLvl 232-245. På serveren jeg spiller på kommer man seg ikke engang inn i VoA10 uten 5k GS og hvis jeg ikke har T9 får jeg aldri nye daggers.

Hvis du hovedsakelig skal drive med PvP vil det være fornuftig å kjøpe PvP gear først eller?

 

Angående daggers, så dropper det en i FoS hc, og en fra trash i HoR hc ihvertfall, mulig den kan droppe fra trash i alle ICC 5 mans, er ikke sikker. Disse er vel de enkleste å få tak i, ellers dropper det et par fra ToC 10 og 25.

Lenke til kommentar

Første: Jeg skal pvpe mainly på roguen og derfor lurer jeg på om jeg skal begynne å geare T9 gear eller Furious for Triumphene mine.

 

Andre: Hvilke daggers skal jeg bruke i begynnelsen? Brukbare daggers syns jeg er iLvl 232-245. På serveren jeg spiller på kommer man seg ikke engang inn i VoA10 uten 5k GS og hvis jeg ikke har T9 får jeg aldri nye daggers.

Hvis du hovedsakelig skal drive med PvP vil det være fornuftig å kjøpe PvP gear først eller?

 

Angående daggers, så dropper det en i FoS hc, og en fra trash i HoR hc ihvertfall, mulig den kan droppe fra trash i alle ICC 5 mans, er ikke sikker. Disse er vel de enkleste å få tak i, ellers dropper det et par fra ToC 10 og 25.

Nå vet ikke jeg med HoR HC på serveren min. Men får ikke groups i ToC 10 / 25 på serveren jeg spiller på uten T9++ (altså pve gear) og 5k GS ++. Det var derfor jeg lurte på om jeg skulle begynne med T9.

 

Forresten så syns jeg det med GS er bare pure bullshit. Locken min har runt 5,5k dps og er full Furious / Relentless / Wrathfull geara. Og jeg får ikke group til noe annet enn VoA 10 / 25 + HCs.

Lenke til kommentar

Er ikke så rart det, folk vil jo ikke ha scrubs til raids.

 

Du får grinde heroics som alle andre noobs.

 

Herocis -> emblems -> t9

 

Ja, kan være enig med at GS er bullshit, spillere som deg som tror at høy GS med PVP får deg til raids, du tar nok rimelig feil. :nei:

Lenke til kommentar

Er ikke så rart det, folk vil jo ikke ha scrubs til raids.

 

Du får grinde heroics som alle andre noobs.

 

Herocis -> emblems -> t9

 

Ja, kan være enig med at GS er bullshit, spillere som deg som tror at høy GS med PVP får deg til raids, du tar nok rimelig feil. :nei:

Vel.. Jeg forstår virkelig ikke problemet med at PvP geara warlocks med 5k dps ikke skal få være med i raids fordi en PvE geara 3k dps DK skal få være med bare mtp pve gear.

 

Og vi som ikke er over 1800 rating må faktisk raide for å få tak i et ok våpen, og derfor må bruke mange mange timer og dager på å få T9 osv. Bare for en eller to runder i ToC elns.

Lenke til kommentar

Og vi som ikke er over 1800 rating må faktisk raide for å få tak i et ok våpen, og derfor må bruke mange mange timer og dager på å få T9 osv. Bare for en eller to runder i ToC elns.

 

Bare fordi du er så dårlig at du ikke får deg over 1800 rating engang, så skal du bare få lov til å løpe rett inn i ett pve raid og få deg ett våpen gratis uten å gjøre noe arbeid?

 

Tror du alle som ikke gjør pvp/arena bare dinger 80 og får seg toc25 gear dagen etterpå uten å gjøre 40 heroics over natta?

 

Vil du ha det lett, skaff deg noen venner i en god pve guild og gjerne spill arena med dem. Har en god del arenafolk i alt/social raidene våre som stjeler pve gear fra alten min i Icc25 :(

 

EDIT: Ikke det at å få seg inn i en toc25 pug er det vanskeligste i verden. Du kommer en lang vei med å kunne snakke til den som lager raidet uten å se ut som en komplett idiot. Noe sånn som "affliction warlock, will do 6k dps and I know what to do on every fight", så hadde jeg lett invita deg om jeg lagde en pug -_-

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Vanskelig å godsnakke med DKs som skriker: "ToC25 - 5k GS and Achievement, otherwise no inv." Har achievement på alle de andre Charakterene mine, men ikke på den.

 

"Bare fordi du er så dårlig at du ikke får deg over 1800 rating engang, så skal du bare få lov til å løpe rett inn i ett pve raid og få deg ett våpen gratis uten å gjøre noe arbeid?"

 

Syns alle det er lett å starte en Charakter og et halvt år senere gå arena 1800+? Isåfall tror jeg wow karriæren min er ferdig.

 

Jeg skulle lett klart å kommet 1800-2k 2v2 / 3v3 på Druiden min igjen som jeg har hatt siden Pre-Tbc. Men ikke på Warlocken min med 16 dager played fra 1-80.

 

Og ja, jeg syns ikke det er riktig at vi som pvper må geare opp helt nytt gear bare for å få tak i våpen. Det er greit for dem som PvPer og PvEer.

 

Som du sier "Tror du alle som ikke gjør pvp/arena bare dinger 80 og får seg toc25 gear dagen etterpå uten å gjøre 40 heroics over natta?"

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men må de også geare PvP gear for å raide? Nei. Vi som pvper må i gjøre dobbelt så mange heroics eller bgs i tilleg.

Lenke til kommentar
Vanskelig å godsnakke med DKs som skriker: "ToC25 - 5k GS and Achievement, otherwise no inv." Har achievement på alle de andre Charakterene mine, men ikke på den.

 

Har du prøvd? Om du har achievement på andre chars er jo det enda bedre. Skulle jo være nærmest umulig og ikke klare å komme seg inn i en pug. Bare fordi en person er ekstremt selektiv (og det er lov det også, uansett hvor dumt du synes det er) betyr ikke at alle andre er det. Har aldri møtt på noen så ekstrem som du prøver å få alle til å være.

 

Syns alle det er lett å starte en Charakter og et halvt år senere gå arena 1800+? Isåfall tror jeg wow karriæren min er ferdig.

 

Jeg skulle lett klart å kommet 1800-2k 2v2 / 3v3 på Druiden min igjen som jeg har hatt siden Pre-Tbc. Men ikke på Warlocken min med 16 dager played fra 1-80.

Halvt år på å komme seg til 1800 når du allerede har vært ~2k på en annen char før? Ja, jeg skulle tro det hadde vært ganske lett for de fleste å gjøre det.

 

Og ja, jeg syns ikke det er riktig at vi som pvper må geare opp helt nytt gear bare for å få tak i våpen. Det er greit for dem som PvPer og PvEer.

 

Logikken din er jo så langt borte at jeg må bruke teleskop for å se den.

Case and point:

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men må de også geare PvP gear for å raide? Nei. Vi som pvper må i gjøre dobbelt så mange heroics eller bgs i tilleg.

 

Om folk som gjør pve må geare pvp for å gjøre pve? Nei.

Men så må jo de som gjør pvp heller ikke geare pve for å gjøre pvp.

Det at du av en eller annen grunn tror at du MÅ ha ett 245 eller bedre pve våpen for å få over 1800 rating sier jo alt om deg. Og ikke minst det at du hinter til at man ikke trenger pvp gear for å gjøre pvp, men at du bare kan løpe inn i pve gear og gjøre det like bra som du hadde i pvp gear. Skjønner virkelig ikke hva det er du prøver å få frem..

 

Det værste med alt dette er jo at du kunne like gjerne lagd deg en egen pug på halvparten av tiden du har sittet å kvinet om hvor teite folk i wow er og fått deg en av de der sinnsyke pve våpenene som automatisk får deg over 1800 rating :)

Lenke til kommentar

Det jeg prøvde å si var:

 

- Hvilke daggers skal jeg satse på?

 

og

 

- Er det lurt å geare opp full T9 for å få tak i pve våpen, og bare for å få tak i våpen? Eller skal jeg gå rett i arena med Discipline Priest med iLevel 200 pair of daggers?

 

Sett at noen servre kan ha snille folk som tar alt med i groupene sine, er det ikke sånn på den jeg spiller på. Det sier litt når man ikke får VoA10 uten 5k GS og Achieve..

Lenke til kommentar

- Hvilke daggers skal jeg satse på?

 

- Er det lurt å geare opp full T9 for å få tak i pve våpen, og bare for å få tak i våpen? Eller skal jeg gå rett i arena med Discipline Priest med iLevel 200 pair of daggers?

 

Som noen sa tidligere, så er det to 232 daggers fra icc5 man heroics. 1.8 dropper i FoS, 1.4 dropper fra trash i alle icc5 heroics. Trenger absolutt 0 pve gear til det.

 

 

Sett at noen servre kan ha snille folk som tar alt med i groupene sine, er det ikke sånn på den jeg spiller på. Det sier litt når man ikke får VoA10 uten 5k GS og Achieve..

Du har ikke lett hardt nok. Jeg nekter å tro at de fire realmsa jeg har erfaring fra er så sinnsykt mye annerledes enn resten av gjengen. Du finner alltid folk fra gode guilds som bare vil fylle raids eller folk som inviter deg uten å sjekke noe som helst.

 

Protip: Lag voa pugs selv på onsdager, simpelt som bare det å få seg folk siden alle vil dra dit + du kan ha bare deg selv fra din klasse så du får garantert loot om det dropper.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

- Hvilke daggers skal jeg satse på?

 

- Er det lurt å geare opp full T9 for å få tak i pve våpen, og bare for å få tak i våpen? Eller skal jeg gå rett i arena med Discipline Priest med iLevel 200 pair of daggers?

 

Som noen sa tidligere, så er det to 232 daggers fra icc5 man heroics. 1.8 dropper i FoS, 1.4 dropper fra trash i alle icc5 heroics. Trenger absolutt 0 pve gear til det.

 

 

Sett at noen servre kan ha snille folk som tar alt med i groupene sine, er det ikke sånn på den jeg spiller på. Det sier litt når man ikke får VoA10 uten 5k GS og Achieve..

Du har ikke lett hardt nok. Jeg nekter å tro at de fire realmsa jeg har erfaring fra er så sinnsykt mye annerledes enn resten av gjengen. Du finner alltid folk fra gode guilds som bare vil fylle raids eller folk som inviter deg uten å sjekke noe som helst.

 

Protip: Lag voa pugs selv på onsdager, simpelt som bare det å få seg folk siden alle vil dra dit + du kan ha bare deg selv fra din klasse så du får garantert loot om det dropper.

Vel.. VoA10 / 25 går egentlig greit, siden jeg har en kompis iLv264+ pve gear som carrier meg igjennom. (Kick han og eg leaver opplegg).

 

Vurderer egentlig å PvPe og PvEe når jeg tenker meg litt om. Liker ikke pve delen for tiden men det er sikert fint med PvE Ring, Trinket og Thrown også..

 

Takk anyway :D

Lenke til kommentar

Og vi som ikke er over 1800 rating må faktisk raide for å få tak i et ok våpen, og derfor må bruke mange mange timer og dager på å få T9 osv. Bare for en eller to runder i ToC elns.

 

Bare fordi du er så dårlig at du ikke får deg over 1800 rating engang, så skal du bare få lov til å løpe rett inn i ett pve raid og få deg ett våpen gratis uten å gjøre noe arbeid?

 

Tror du alle som ikke gjør pvp/arena bare dinger 80 og får seg toc25 gear dagen etterpå uten å gjøre 40 heroics over natta?

 

Vil du ha det lett, skaff deg noen venner i en god pve guild og gjerne spill arena med dem. Har en god del arenafolk i alt/social raidene våre som stjeler pve gear fra alten min i Icc25 :(

 

EDIT: Ikke det at å få seg inn i en toc25 pug er det vanskeligste i verden. Du kommer en lang vei med å kunne snakke til den som lager raidet uten å se ut som en komplett idiot. Noe sånn som "affliction warlock, will do 6k dps and I know what to do on every fight", så hadde jeg lett invita deg om jeg lagde en pug -_-

Hvorfor skal pve folk få lov til å få pvp gear uten å faktisk ikke gjøre noe form for pvp? Hvorfor skal da ikke vi som spiller pvp få pve gear uten å gjøre noen ting?

 

Ser litt poenget hans. :p

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Hvorfor skal pve folk få lov til å få pvp gear uten å faktisk ikke gjøre noe form for pvp? Hvorfor skal da ikke vi som spiller pvp få pve gear uten å gjøre noen ting?

 

Ser litt poenget hans. :p

 

Men det er jo ikke det som er poenget hans..

Han syter over at han må skaffe seg fult pve gear for å gjøre pve og skaffe seg ett pve våpen som han vil bruke i pvp.. Noe som ikke er sant engang -_-

 

Og jeg lurer veldig på hva det er "pve folk" gjør der du ikke gjør noe som helst og bare får pvp gear fallende i fanget.

Jeg kan godt syte over at arena våpen er VELDIG gode (topp 5) for mange klasser og at de som gjør arena får gratis våpen som kan brukes i pve uten at de gjør noe som helst pve, hvis du skal syte over at folk som gjør pve kan kjøpe pvp gear for badges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...