Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Hvilken dagger er best for offhand når man er mutilate? Jeg skal kjøpe dagger av den typen som koster 45 badges. Ser at det skal være liten forsjell pga at man taper så mye på posion ved bruk av slow dagger i offhand. Så hva bør jeg velge?

Blir ikke helt klok på dps spreadsheeten som ligger hos elitisjerks, finner ikke daggern som heter the mutilator der, dermed vet jeg ikke hva som er best.

Nå det er sagt så ser det ikke ut som mutilater er annbefalt i det hele tatt, men jeg syns det er veldig morrsomt og spille med. Og at det ofte gir dps som kan konkurere med combat swords.

 

I tillegg vil jeg bare si at å kjøpe mats til 2 mongoose på 1 dag suger!

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje en castsequence-marco vil virke?

/castsequence reset=6 Pick Pocket, Cheap Shot, Slice and Dice, Mutilate

 

 

Har selv endelig startet en rogue, og jeg må si jeg koser meg stort, selv om jeg enda bare er level 16.

 

Etter å ha sett litt rundt før jeg startet roguen skrev jeg dette for feedback på guildforumet:

Ok, I've made myself another alt; this time a rogue as I've found the class appealing for some time now. Meet the female orc Luskebusk!

 

As with my previous alts, I'd like to semi-twink this one aswell, at least try to keep the weapons somewhat up-to-date as I level it up and make/buy some quality leather. I prefer to have items from quests or professions as farming instances gets really old, really fast.

 

If my forum-lurking has served me right, I'll be leveling as a combat-rogue with sword spec for max pew. From my point of view, this is a potent spec at level 40?

 

Planned weapons:

I've currently got 2x Cursed Felblade ready to go at level 13, and I'm confident these will last me until I can get the Wingblade from the Wailing Caverns-quest, and the Outlaw Sabre from a BFD-quest.

 

Up until level 33 I have to rely on BoE-weapons or lucky drops from SFK/BFD as far as I can see?

At level 33 I can get a hold of Sword of Omen, and at 37 Vanquisher's Sword becomes available. Is the Dazzling Longsword a decent weapon to use instead of SoO or the Vanq's Sword? When I get this far, I think it's time to slap on a decent enchant? I'm thinking either Dual Crusader/Dual Mongoose (fkn expensive) or a mix of the two - I don't know of any viable upgrades for these weapons until Bloodrazor and Thrash Blade comes into play.

 

Planned gear:

Dark Leather(LW), Nightsky Armor (LW), Fleshide Shoulders from RFD, possibly some of the "Armor of the Fang"-set from WC, Triprunner Dungarees (Gnomeregan-pants), Dusky Armor (LW), random "of the Monkey"-gear.

 

Professions:

I've chosen Mining and Engineering for this char. I find the bombs alot of fun and the helmet at 62 to be worth getting. In addition it's the only professions I lack to be able to say I've got 375 of all professions.

 

Macros:

I'd like to know what macros are commonly used.

I've currently added the "Pick Pocket"-skill to all my stealth-skills. Are there any other common macros used by rogues?

 

Er det noe annet jeg bør tenke på?

Bloodrazor ligger klar nå, og Thrash Blade er lett tilgjengelig når jeg kommer så langt. Tanken pr. nå er å dytte Mongoose på disse og bruke til det kommer Hellfire-oppgraderinger - vil dette gå, eller vil jeg ønske at jeg hadde andre våpen mellom 50-60 (Krol Blade + X?)?

 

Har også mats til 1x Crusader liggende - tenkte Vanquisher's Sword skulle få denne, eventuelt Wingblade/Outlaw's Sabre.

 

Har egentlig bare sett på swords, men frem til ~30 (Sword Spec) kan jeg jo også bruke Maces også - er det noen gode jeg har gått glipp av her?

 

Er level 40-talentene brukende?

Lenke til kommentar

Har nok mats til 4x Mongoose liggende (minus Void Crystals) og samle støv i banken, og jeg synes det virker for moro til at jeg ikke skal gjøre det. Gull er heller ikke noe problem, og jeg tror ikke jeg kommer til 70 før WotLK kommer ut - og om jeg gjør det tror jeg at det er for nært release til at jeg skal gidde å samle ørten honor til to våpen jeg kommer til å bytte ut forholdsvis raskt.

Lenke til kommentar

Enchant den fire tingen, holder i massevis. Er mange nice swords å plukke med seg oppover levlene. Det fra SM questen, Sword of Serenity . Så Har du vell et i razerfor downs eller hva det heter, Sword of omen?. BS kan jo lage et som er veldig popis for rogues rundt level 40, phantom blade.

 

Å levle Roguen er noe av det morrsomste jeg har gjort i wow, du trenger ikke tenke så mye på gear, for det går styggfort oppover.

 

Takker for macro, skal teste den når jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar

Fiery Weapon er nok ikke like effektiv som Mongoose rundt level 45, men det var ikke et dumt forslag allikevel. Tenker jeg prøver det ut på noen av de våpnene jeg får tak i på veien mot 45.

 

Har allerede nevnt sverdet fra SM (som heter Sword of Omen på horde-side) og Vanquisher's Sword (fra Razorfen Downs). Phantom Blade blir for dyrt og unødvendig når jeg allerede har Bloodrazor klar, samt at jeg kan få Thrash Blade på samme level som Phantom Blade (om ikke en level tidligere).

Lenke til kommentar

Ironisk å se at Phantomblade blir for dyrt når du planlegger mongoose, hehe.

Har problemer å huske hvilke sverd jeg kjørte etter det. Men prøv å finne et kjapt til offhand, og så tregt så mulig til mh.

Er ikke så veldig nøye med tanke hvilket sverd, pga du leveler sinnsvakt fort.

Når du kommer til HH, så er det ivertfall sverd til offhand der hos Queatermaster, og MH i ramparts/BF. Neste offhand er i MT.

 

Skal du ha en pro rogue, så kjører mange enchanting+LW. Eller Enchanting+ Enginer.

Lenke til kommentar

Vet ikke i pvp.

På raid bosses ruler mutilate. Det viser lang vei, jeg topper damagemeter på både gruuls og mag, men i Za osv er jeg skjelden på topp. En pro hunter/lock el sword rogue tar meg som mutilate, men ingen andre. Dvs på raid bosser som tar litt tid.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Vet ikke i pvp.

På raid bosses ruler mutilate. Det viser lang vei, jeg topper damagemeter på både gruuls og mag, men i Za osv er jeg skjelden på topp. En pro hunter/lock el sword rogue tar meg som mutilate, men ingen andre. Dvs på raid bosser som tar litt tid.

Nå spurte han om 100% PvP da x)

 

Hvis du skal gå arena kommer det an på hvordan setup du skal kjøre, skal du bare kjøre BG er det smak og behag. Mutilate er burst damage, hemo er stabil damage over tid.

Endret av Sati
Lenke til kommentar
Ironisk å se at Phantomblade blir for dyrt når du planlegger mongoose, hehe.

Har problemer å huske hvilke sverd jeg kjørte etter det. Men prøv å finne et kjapt til offhand, og så tregt så mulig til mh.

Er ikke så veldig nøye med tanke hvilket sverd, pga du leveler sinnsvakt fort.

Når du kommer til HH, så er det ivertfall sverd til offhand der hos Queatermaster, og MH i ramparts/BF. Neste offhand er i MT.

 

Skal du ha en pro rogue, så kjører mange enchanting+LW. Eller Enchanting+ Enginer.

 

 

Phantom Blade blir dyrt i forhold til Thrash Blade som er helt gratis.

Mining + Engineering er det foreløpige valget jeg har tatt.

 

Men vil Bloodrazor holde til level 60, eller skal jeg få tak på noe bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...