Gå til innhold

Hvorfor lager de sjeldent spill fra bøker?


Anbefalte innlegg

Hvorfor lager spillutviklerne sjeldent spill fra bøker?

Ta for eks. Ringenes Herre spillene. De kunne da ha vært mye bedre hvis de hadde vært utviklet på grunnlag av bøkene istedenfor filmene. De ville jo ikke hatt noen deadline og forholde seg til og spillet kunne vært mye bedre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har faktisk kommet ut spill basert på bøkene :)http://gamer.no/omtale/pc/lord_of_the_ring...f_the_ring/2446. I tillegg har jeg hørt at de laget et basert på Two Towers også, Return Of The King tror jeg ikke de laget kansje ikke så rart i og med at de sannsyneligvis ikke solgte nok spill til å fortsette ;) . Det har også kommet ut et spill basert på boken Hobitten, men det er mer for barn tror jeg :blush: . Ellers helt enig i det du skriver de burde heller lage spill basert på gode bøker enn elendige film-lisenser :thumbup: . Jeg bare håper at ikke EA Games for tak i for mange av dem :no: .

Lenke til kommentar
Det har faktisk kommet ut spill basert på bøkene :)  http://gamer.no/omtale/pc/lord_of_the_ring...f_the_ring/2446. I tillegg har jeg hørt at de laget et basert på Two Towers også, Return Of The King tror...

5515797[/snapback]

LOTR-spela er laga frå filmene, ikkje bøkene.

5515812[/snapback]

 

Feil det ble laget spill basert på både filmene og bøkene :nei: . EA Games kjøpte lisensen for å kunne lage spill basert på fimene. Mens Ubisoft(tror jeg) :hmm: kjøpte lisensen for å kunne lage spill basert på bøkene :tease: .

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Splinter Cell kommer fra Tom Clancy's bøker, derav tittelen Tom Clancy's Splinter Cell. Splinter Cell er jo en av verdens mest spilte spill.

5515732[/snapback]

 

Spillet kom før boka...og det gøyale med Splinter Cell er at det ikke engang er Tom Clancy som skrev den :p

 

Det samme gjelder forøvrig Ghost Recon, selv om det ikke er en bok av det da...

 

Rainbow Six derimot

 

Zeph: http://www.lordoftherings.com/us/

Lenke til kommentar

Jo, men det kom ikke spill før filmene kom... ;)

 

Bøker er vel å bra, men det trengs som oftest ett visuellt fotfeste for at man skal "oppdage" det kommersielle potensialet i bøker, da gjerne en film basert på boka/bøkene for å legge det visuelle grunnlaget for spillet. (ta med ting fra filmen = du har allerede oppfylt endel forventinger)

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedgrunnen til at få spill blir laget utifra bøker er at handlingssekvensen osv i bøker ikke passer for spill, mange spill laget etter bøker vil fort bli lineære, noe som igjen fører til et veldig sjeldent spill

 

Selv synes jeg spill etter gode bøker er genialt, har dessverre kommet få eller ingen spill etter virkelig gode bøker

Lenke til kommentar
Jo, men det kom ikke spill før filmene kom... ;)

 

Bøker er vel å bra, men det trengs som oftest ett visuellt fotfeste for at man skal "oppdage" det kommersielle potensialet i bøker, da gjerne en film basert på boka/bøkene for å legge det visuelle grunnlaget for spillet. (ta med ting fra filmen = du har allerede oppfylt endel forventinger)

5517988[/snapback]

 

Ang LOTR spill, det kom spill før film, faktisk lenge før filmen var under planlegning. Husker du LOTR spillet til SNES ;)

 

Men jeg er bare glad de ikke lager spill av bøker. Tenk om EA hadde fått snøsen i alle bøkerne de kunne lage spill av uten filmen laget. Grøss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...