Gå til innhold

- Nei til muslimer på vidda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe så dumt.

 

Nå går ikke jeg på vidda, men i Nordmarka. Og jeg blir like positivt overasket hver gang jeg møter noen som ikke er normenn i løypene. Kan ikke si at det gir en dårligere opplevelse av å gå på ski når jeg ser at de prøver og vil gå på ski de også. Uansett om de er fra Zimbawe, Pakistan eller Kina.

Ja, dette virket som GPP for meg, og jeg orker ikke rette på det nå.

 

Setter to streker under svaret og sier F*** YOU til de som vil at ikke-vestlige ikke skal få gå på ski.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke akkurat ofte ute på tur, men det er jo et skikkelig lyspunkt når det kommer en neger (eller mørkhudet, for PK'ene) susende nedover skiløypa med et stort smil om munnen. Eller hur?

5517291[/snapback]

 

At negere (et korrekt ord uansett hva alle PK'ere sier) er villige til å prøve ut norsk kultur og tradisjon på denne måten er kjempeflott. Synd om de skal jages bort. Alikevel er det som sagt ingen vits å gjøre noe stort ut av dette. Folk får ha sine meninger, men de kan også holde de for seg selv. Det hjelper ingen parter å spre kvalme på den måten.

 

Jeg oppfordrer alle landets innvandrere til å prøve å gå på ski.

Lenke til kommentar

Kurdere på ski :D

 

Jeg står på snowblades, pappa på langrenn. Han tryner ofte, men han lærer :yes:

 

Pappa elsker å dra på turer på fjellet om sommeren også, han mener det er en stor livsopplevelse.

 

Synes det er litt rart at folk skal ha noe imot at vi innvandrere går turer i vidda (eller fjellet for den saks skyld). Men alle har sine meninger, og det må aksepteres :)

 

Btw, hvorfor muslimer i tittelen? Alle innvandrere trenger jo ikke å være muslimer?

Eller er det en liten "triks" av journalister for å få mange lesere, siden folk "reagerer" på ordet muslimer?

 

EDIT: Noen skrivefeil.

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Jeg står på snowblades, pappa på langrenn. Pappa tryner ofte, men han lærer  :yes:

 

Pappa elsker å dra på turer på fjellet om sommeren også, han mener det er en stor livsopplevelse.

 

Synes det er litt rart at folk skal ha noe imot at vi innvandrere går turer og i vidda (eller fjellet for den saks skyld). Men alle har sine meninger, og det må aksepteres :)

 

Flott du ikke hopper rett på "rasist-stempelet" sånn som enkelte andre har tendenser til! Det er nok bare noen få særinger som ikke liker innvandrere i turløypa, jeg tror de fleste synes det er kjempefint at innvandrere, og norskfødte forøvrig, benytter seg av den flotte naturen vi har i Norge!

 

Btw, hvorfor muslimer i  tittelen? Alle innvandrere trenger jo ikke å være muslimer?

Eller er det en liten "triks" av journalister for å få mange lesere, siden folk "reagerer" på ordet muslimer?

5518684[/snapback]

 

Godt mulig, de lever av konflikter, fordommer og kaos. :thumbdown:

Lenke til kommentar
«Jeg personlig har et behov for å komme tilbake til røttene, tradisjonene, det norske folks historie ... Mitt hovedpoeng var og er at jeg på fjellet på en måte føler et historisk sus, et norsk sus. Det er noe trygt og godt over det, og det blir stadig mer verdifullt ettersom globaliseringen forandrer samfunnet nede i Oslo radikalt på kort tid.»

Den ariske rase ftw!

Lenke til kommentar

Å påstå at naturopplevelsen blir forringet fordi man møter invandrere i fjellet/vidda/marka etc. er jo rent idioti. Jeg kan forstå at noen mener at naturopplevelsen blir forringet av å møte mennesker generelt, men å si at den ene rasen fremfor den andre ødelegger er absurd i mine øyne.

Personlig ser jeg det kun som entydig positivt dersom innvandrere ønsker å ta del i gamle norske tradisjoner.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er et uttrykk for at folk er lei av å tenke på og forholde seg til muslimer, på grunn av all den omtalen og kontroversen som er rundt temaet i mediene. Jeg tror folk blir slitne og ønsker seg vekk, tilbake til en enklere tid der utbyggingen av Alta-vassdraget var den store kontroversjen. Dermed er det godt å trekke seg tilbake på fjellet, til åpne vidder, skiløyper, fyring i peis og kamin og hvor man kan henge bildet av kongen på veggen på dass uten å være redd for represalier og dødstrussler.

 

Jeg tror folk rett og slett begynner å bli lei av alt bråket rundt muslimene, og at det er det som gir utslaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...