Gå til innhold

Vis fram anlegget ditt her.


Anbefalte innlegg

Eg hadde ikkje bytta personlig. Bør vel heller se på mulighet for meir kraft. Eg hadde først RX-V457 før eg skifta til H/K, instant improvement!

9595434[/snapback]

 

Er jo litt gla i de høytalerne mine, finnes det noen rimelige (Under 3k - helst) surround recivere som er bedre enn min med HDMI? Er veldig god lyd i de, evnt kjøpe Dali Consept 2 som bakhøytalere?

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Aldri sett den før? Netthandelen elns?

9593817[/snapback]

 

kjøpe den av en kamerat som kjøpte den på en eller annen nettaksjon...

9594825[/snapback]

Tenkte det var en eller annen auksjon inne i bildet. ;)

Lenke til kommentar
Vurderer å bytte ut høytalerne til noen mindre, tenker på Dali Concept 2, vil det være ett greit bytte eller vil jeg angre?

 

~ Mortis360

9595025[/snapback]

 

Tipper du vil savne bassen, med mindre du har en god sub ved siden av eller har planer om å kjøpe det også.

Lenke til kommentar

Folkens, JM Lab heter nå Focal.

 

Enkelte modeller fra Focal (spesielt de eldre) kan låte kvasst/skarpt om de ikke får rette arbeidsforhold. Da tenker jeg først og fremst på hensyn til førsterefleksjoner pga spredningsmønsteret på deres noe spesielle måte å bygge diskant på, men også matching. De ser lettdrevne ut på papiret, men krever solide forsterkere og ikke minst kvalitet. Å si at de låter kvasst av natur blir derfor ikke helt korrekt, noe som også bekreftes om en ser på frekvensresponsen...

 

Men lyd er jo veldig subjektivt, og ikke minst avhenger det en del av hva slags type musikk en hører på. Har man en musikksamling bestående av dårlige innspillinger, ønsker en kanskje en høyttaler som farger lyden litt mer/dekker over feil.

Lenke til kommentar
Focal JM Lab.
Både ja og nei. Firmaet heter fortsatt Focal-JMlab, men firmanavnet er fra tiden da de slo seg sammen med JM Lab. Hjemmesiden deres heter Focal, de tiltaler seg selv kun som Focal, deres logo/brandname er Focal og alle deres produkter heter Focal - "produktnavn". De har vel tidligere sagt i en pressemelding at de har endret profil fra Focal-JMlab til kun Focal.

 

Å snakke om JM Lab Cobalt blir derfor litt feil. JM Lab eksisterer ikke lenger annet som en del av firmanavnet deres, og Cobalt (og alle andre produkter de har) heter faktisk Focal Cobalt. ;)

 

Og eg vil tørre å påstå at dei er rimeleg høgt voica, jo. Til og med Electra-serien.

9638160[/snapback]

voica? Titter du på frekvensresponsen vil du se at det ikke er overraskende mye i toppen, selv om Focal er friske i spillestilen. "Problemet" er den inverterede diskantdomen (eller lettere sagt spredningsmønsteret denne skaper). Skal en utnytte Focal fullt ut bør en kunne litt om akkustikk og ikke minst forsterkervalg. Det er ikke dermed sagt at man ikke kan få bra lyd uten videre, men det er en grunn til at Focal beskriver nøye i sin brukemanual blant annet dette med plassering av Focal høyttalere.

 

Folk har en tendens også til å undervurdere forsterker til Focal når de ser følsomheten og oppgitt maks wattstyrke. Hos meg kan jeg fremprovosere alt fra slitsom diskant (feil plassering/forsterker) til en behagelig, oppløst og luftig lyd de fleste merker kan se langt etter.

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...