Gå til innhold

Vis fram anlegget ditt her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken type hodetelefoner har du?

9245665[/snapback]

 

Sikkert Beyerdynamic DT880 etter hifi profilen hans å dømme. Er det virkelig forskjell på å kjøre headsettet gjennom en forsterker istedet for rett i lydkortet i pc'n? Jeg har iallefall ikke kommet over noen headsett som har slitt så mye at en forsterker var nødvendig. Har nå Sennheiser HD555 og det låter knall selv om jeg ikke har forsterker på de. Er det bare ditt headsett som er så tungdrevent da?

 

Forresten, nydelig primare utstyr du har :dribble:

 

Edit: nesten det, men Peterman kom før meg. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Sikkert Beyerdynamic DT880 etter hifi profilen hans å dømme. Er det virkelig forskjell på å kjøre headsettet gjennom en forsterker istedet for rett i lydkortet i pc'n? Jeg har iallefall ikke kommet over noen headsett som har slitt så mye at en forsterker var nødvendig. Har nå Sennheiser HD555 og det låter knall selv om jeg ikke har forsterker på de. Er det bare ditt headsett som er så tungdrevent da?

 

Forresten, nydelig primare utstyr du har :dribble:

 

Edit: nesten det, men Peterman kom før meg. :)

9245712[/snapback]

 

Kort sagt, ja.

 

Kobler jeg f.eks DT770 rett i el-cheapo lykortet som sitter i laptoen min er ofte førsteinntrykket bra. Kjører du lyd fra en god kilde og gjennom en god forsterker høres det vanvittig bra ut, nesten på grensen til perverst. Du hører virkelig alt som er på cden, lyden er vanvittig oppløst og detaljert.

Lenke til kommentar
Kort sagt, ja.

 

Kobler jeg f.eks DT770 rett i el-cheapo lykortet som sitter i laptoen min er ofte førsteinntrykket bra. Kjører du lyd fra en god kilde og gjennom en god forsterker høres det vanvittig bra ut, nesten på grensen til perverst. Du hører virkelig alt som er på cden, lyden er vanvittig oppløst og detaljert.

9245789[/snapback]

 

Så lydbildet blir også bedre av det altså. Jeg trodde først det bare hovedsaklig hjalp på bassen, at den ble strammere, mer presis og mer kontrollert. Men du mener altså at det er større forskjell på lyden generelt også? På hvilken måte da? Mindre skrikende diskant osv? Har vært inne på tanken med en forsterker til headsettet mitt også, men det har aldri blitt noe av. Hvor mye ligger en ok forsterker på da ca?

Lenke til kommentar
Kort sagt, ja.

 

Kobler jeg f.eks DT770 rett i el-cheapo lykortet som sitter i laptoen min er ofte førsteinntrykket bra. Kjører du lyd fra en god kilde og gjennom en god forsterker høres det vanvittig bra ut, nesten på grensen til perverst. Du hører virkelig alt som er på cden, lyden er vanvittig oppløst og detaljert.

9245789[/snapback]

 

Så lydbildet blir også bedre av det altså. Jeg trodde først det bare hovedsaklig hjalp på bassen, at den ble strammere, mer presis og mer kontrollert. Men du mener altså at det er større forskjell på lyden generelt også? På hvilken måte da? Mindre skrikende diskant osv? Har vært inne på tanken med en forsterker til headsettet mitt også, men det har aldri blitt noe av. Hvor mye ligger en ok forsterker på da ca?

9245836[/snapback]

 

Det er vanskelig å sette fingeren på hva som blir bedre, siden forsterkeren drar opp alt. Alt blir egentlig bedre. Når det gjelder bassen blir den ofte strammere, mer kontrollert og et par hakk dypere. Det negative er at alle svakheter blir avslørt. Komprimerte og dynamikkløse opptak (populærmusikk nå til dags) blir ofte slitsomt å høre på.

 

Legger du to lapper på bordet, kan du få noe brukbart. hpx.no har mye spennende. Til pc bruk kan det være morsomt med en forsterker med innebygget USB-dac.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig. Slik er det med alle anlegg, jo bedre det er jo bedre hører du svakheter. Har bare nedlastet musikk på pc'n så har egentlig ikke vært så nøye på det akkurat der, siden det ikke er mulig å hente ut all verdens lydforbedring av mp3. Men det hender jeg ripper over cdene jeg kjøper av og til, og da kan jeg tenke meg det er mer å hente på lyden med forsterker. 2k var slett ikke en ille pris det heller, men skal se om jeg får presset det inn litt senere. Har så mye å kjøpe for tiden, hellakkering på bilen, ny pc, G25 ratt, ny sykkel og muligens ny forsterker til anlegget som står her. :)

Lenke til kommentar
Ja selvfølgelig. Slik er det med alle anlegg, jo bedre det er jo bedre hører du svakheter.  Har bare nedlastet musikk på pc'n så har egentlig ikke vært så nøye på det akkurat der, siden det ikke er mulig å hente ut all verdens lydforbedring av mp3. Men det hender jeg ripper over cdene jeg kjøper av og til, og da kan jeg tenke meg det er mer å hente på lyden med forsterker. 2k var slett ikke en ille pris det heller, men skal se om jeg får presset det inn litt senere. Har så mye å kjøpe for tiden, hellakkering på bilen, ny pc, G25 ratt, ny sykkel og muligens ny forsterker til anlegget som står her. :)

9246059[/snapback]

 

Det koster å være kar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...