Wooho Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Fordi da lever alle sammenkoblet i en stor verdensvev der vi kan spille hele tiden! Arnold feilet, og skynet tok over verden og koblet alle sammen til en sånn Matrix-dings og lever på energien vår. Det skjer i 2013. 5509874[/snapback] LOL :!: Nice humor du har. Uansett regner selv om at 2006 blir et meget bra spille år.
Fraction Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 er det et spill jeg angrer noe inni helvete på at jeg kjøpte, så er det neverwinter nights, for å gjøre det enkelt, så suger alle rpg til pc. Alle er forbanna hulespill, der du aldri kan se opp mot himmelen, og å styre med mus osv i rpg er bare ikke riktig altså, du kan sikkert forsvare det i bøtter å spann, men rpg hører til på konsoll. Akkurat som shooter hører til på pc. 5520377[/snapback] RPG tilhører PC'n. Det du får på consol er Hack & Slash spill... Ikke RPG!
agony Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 For de som liker mmo's, skal dark and light releases i løpet av april, og age of conan har en foreløpig release dato nov/des (man kan alltid håpe right?). 5508107[/snapback] Etter å ha spilt litt SoG (førløperen til Dark and Light) må jeg si at det ser veldig Dark ut for dette spillet Visste det var for godt til og være sant! 5518575[/snapback] Er pioneer selv, så spiller sog, og de siste par ukene har de fått fikset ganske mye. Det er fortsatt endel gijen, men de jobber med saken, og vi som var med å betatestet wow us, vet at det manglet ganske mye der også før release. Men ja, spillet sånn det er i dag er langt fra klart, men vi krysser fingrene og håper på det beste. Personlig ser jeg mer frem til aoc, tror det kan bli et kjempe spill.
Keiseren av Grønland Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Ja Fraction, du har nok rett, spesielt når dominanten på hele RPG markedet : Final Fantasy serien, er på konsoll, samt.... ugh(hater å kreditere fienden) zelda er også på konsoll
Fraction Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ja Fraction, du har nok rett, spesielt når dominanten på hele RPG markedet : Final Fantasy serien, er på konsoll, samt.... ugh(hater å kreditere fienden) zelda er også på konsoll 5529647[/snapback] Jepp, spess når disse er dype rolle spill med mye karakter utvikling osv. Nei du, RPG er og blir best på PC.
Keiseren av Grønland Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 lol, og det er ikke det sier du? det må være noe av det mest ignorant jeg har hørt, tror faktisk du da ikke engang har spilt et eneste en av disse spillene
rulleguru Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Zelda er ikke, og har aldri vært RPG. Final Fantasy er uansett utrolig simpelt og lineært oppbygd i forhold til RPG på pc.
Eddie81 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg lurer veldig på hvilke ikke linære rollepsill du spiller på pcen din. Baldurs gate, Neverwinter night, Dungeon Siege 2, Diablo, Diablo 2, Gothic, Gothic 2 og Elderscrolls morrowind 3 er alle ganske så linære. Men når det kommer til PC vs konsoll på rpg fronten, så vil jeg si pc er klart favoritt i vestlige rpgspill. Derimot så knuser PS2 all motstand når det kommer til den mer østlige varianten av rpg.
~Alex~ Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 armed assult og oblivion. resten kan legge seg
LarsP Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Vet ikke helt. Synes dataspillene blir dårligere og dårligere for hvert år som går. S.T.A.L.K.E.R eller UT2k7 kan jo bli morsomme saker om de kommer ut i år.
Mala Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Vet ikke helt. Synes dataspillene blir dårligere og dårligere for hvert år som går. S.T.A.L.K.E.R eller UT2k7 kan jo bli morsomme saker om de kommer ut i år. 5533672[/snapback] UT spille blir dårligere å dårligere, hadde sitt høgdepunkt i 99 meiner no eg Utvikeren har sagt de vil bringe litt meir UT99 feeling i den nye installasjonen, håper inderlig det.
LarsP Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 UT spille blir dårligere å dårligere, hadde sitt høgdepunkt i 99 meiner no eg 5534849[/snapback] Med tanke på at UT er tidenes beste spill så blir det vanskelig å ikke ende opp med en kurve som går nedover.
Snorre Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg lurer veldig på hvilke ikke linære rollepsill du spiller på pcen din. Baldurs gate, Neverwinter night, Dungeon Siege 2, Diablo, Diablo 2, Gothic, Gothic 2 og Elderscrolls morrowind 3 er alle ganske så linære. Men når det kommer til PC vs konsoll på rpg fronten, så vil jeg si pc er klart favoritt i vestlige rpgspill. Derimot så knuser PS2 all motstand når det kommer til den mer østlige varianten av rpg. 5533339[/snapback] Du kan kanskje si at Diablo-serien og Never Winter Nights er linære rollespill. Men at Morrowind er det må du lengre ut på vidda mer for det er bullock! Morrowind er kanskje det mest ulinjære rollespillet som finnes per dags dato. Ikke bare på grunn av at den har en meget stor spillverden, men jo du kan faktisk gå rundt og kose deg i den. Det er faktisk ingen verdens ting som sier at man må følge mainquestsene i Morrowind. De er der kun for å skape en historie og et hovedmål i spillet. Om en ahr lyst kan man velge aldri å utføre noen av hovedoppradgene for det er strengt tatt ikke nødvendig! Man kan videre ta mange side-wuests og man kan selv søke jobb i guklds for så å utføre oppdrag for disse. Videre kan du laste ned mods som gir deg enda flere muligheter. Dessuten kan du selv modde spillet ved å bygge dine egne hus med mer. Man driver også mer karakterutvikling i aller største grad. Og NPC-ene har ulikt mange spill faktisk hukomelse, så om du velger å drepe en vakt eller to er du nokså uønsket i den byen det gjelder siden. Jeg velger å tro at du er uinformert når du sier at Elderscrolls er linjært, og håper for guds skyld at du er enig, for du bør ikke si at dette spillet er linjært. Til ham som nevnte Zelda som RPG er dette både riktig og feil. Spillet går jo ut på å spille en rolle, men innehar ikke alle de karaktistikker som man forbinder med rpgs. Jeg liker å kalle det et advanture.spill med visse rpg-aspekter i seg. Dog synes jeg fortsatt at Zelda: Ocarina of Time er og forblir tidenes spill, basta! Final Fantasy 8 som jeg selv spillte en del var faktisk ikke så værst. Det var dugelig ulinjært, men kunne vært dette i enda større grad. Dog synes jeg kampsystemet fungerte bra og alt i alt må jeg få si at det var et bra spill. Selv mener jeg at rpgs hører hjemme på PC, av flere simple grunner. Mus og tastatur er en overlegen styreform i et rpg. Ikke bare gir musen deg et overlegent sikteapparat, men tastaturet er utemerket til hotkeys og til å skrive i chat på mmorpgs. Bare tenk deg alle hotkeys-ene man ahr i forskjellige rpgs. Det er jo en god del av dem. Man ville aldri effektivt kunne bruke disse på en Xbox/PS2/GameCube-kontroll. Videre har man på PC-er i større grad muligheten til å komme med nytt spillinnhold i form av patcher, selv om dette er kommet litt på vei inn i det sist med Xbox (360). Genrelt sett føler jeg bare at det må være mer komfortabelt med rpg på PC, men det kan hende at det bare er mine vaner og preferanser som slår til.
Bear^ Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Jeg er en slik gamer at jeg aldri gleder meg til et spilleår og ser frem til det som kommer, men heller ser tilbake på det som har vært. Hvorfor? For ser jeg frem, så gleder jeg meg til spillene som kommer. Og leverer ikke de spillene det de lover, så blir jeg skuffet og kanskje litt irritert fordi jeg fikk opp forhåpningene til de spillene. Jeg er verken negativ eller positiv til gamer året 2006, men har fremdeles et par titler jeg ser litt frem til, og håper at de kan levere det jeg har håp om. Skulle vel strengt tatt ikke få opp håpet på disse spillene, men kan bare ikke noe for det. Det er: Gudfaren Age of pirats Drømmefallet Half-Life 2 Aftermath Neverwinter Nights 2 Age of Conan Dragon Age Kanskje litt for mange forhåpninger dette året, er ikke normalt. Men NwN2 har jeg venta lenge på og det samme med Dragon Age. De andre titlene er spill som jeg ser mulige potensialer, slik som Gudfaren. Bare EA klarer å levere da, og ikke ødelegge hele pakken.
Snorre Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Kan nevnes at Medieval 2: Total War muligens kommer innnen 2006. Isåfall blir det det nest beste spillet i år 2006 for min del. Zelda: Twilight Princess kommer på en soleklar førsteplass i likhet med det alle de andre Zelda-titelene har gjort
Keiseren av Grønland Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 jeg syntes det er for dumt å la det gå på slik, å omtale final fantasy, som faktisk er pioneren innen moderne rpg, og stadig setter nye standarder for rpg, flere ff spill er legender for dems innholdsrike, orginale og fenomenale historie, og så sitter du å sier at baldurs gate er bedre for eksempel? vestlige rpg er bedre? vestlige rpg ville ikke eksistert hadde det ikke vært for final fantasy og for rpg fra østen, imotsetning til deg så kan jeg faktisk si noe som er sant om spillene jeg ikke liker, baldurs gate og de fleste rpg spill på pc er 60% huler
Schweigaard Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) baldurs gate og de fleste rpg spill på pc er 60% huler 5537764[/snapback] Feil, prøv igjen. Regner ikke Zelda og FF som skikkelige rollespill. De mangler dybden og friheten mange c-rpgs har. Sier ikke at de ikke er gode spill (Ocarina of Time er et av de beste spillene jeg noen gang har spilt), for det er de. Men SKIKKELIGE rollespill med dybde, mye stats, interaktivitet med NPCs etc, er best på pc. Endret 1. februar 2006 av BareMarius
Dark Archon Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 baldurs gate og de fleste rpg spill på pc er 60% huler 5537764[/snapback] Feil, prøv igjen. Regner ikke Zelda og FF som skikkelige rollespill. De mangler dybden og friheten mange c-rpgs har. Sier ikke at de ikke er gode spill (Ocarina of Time er et av de beste spillene jeg noen gang har spilt), for det er de. Men SKIKKELIGE rollespill med dybde, mye stats, interaktivitet med NPCs etc, er best på pc. 5537927[/snapback] Du vet ikke hva du snakker om FFX er tidenes beste rollespill word
LarsP Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Jeg synes Final Fantasy er tidenes kjedeligste og mest uengasjerende spillserie. Et rollespill som virkelig gir deg det du vil ha er Fallout I/II. Når det kommer til Adventure/Hack&Slash så er Diablo kongen på haugen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå