Gå til innhold

TES: System recommendations from pcgames reviewers


Anbefalte innlegg

From the march issue of the German PC Games magazine

 

System recommendations

 

The PC Games reviewers played the game on machine with an AMD Athlon 64 FX-55 processor with one GByte of RAM and a NVidia GeForec 7800 GT. They were suprised the game worked so well with "only" 1 GByte of RAM, remarking that loading times between areas were almost non-existant even with that amount.

 

We've already heard that there are supposed to be several ways to get the game to perform well on lower-end hardware. According to the article, there are controls to regulate the view distance for grass, trees and characters (not sure about that, wording in article is ambiguous), and shadows can be enabled or disabled.

 

In the Q&A, the reviewers also speculate on what might be required to play Oblivion, based on their experiences with the aforementioned machine:

 

Minimum required:

 

Video: GeForce 6800 GS or equivalent w/ 256 MB

CPU: AMD Athlon 64 3500+ or equivalent

RAM: 1 GByte

 

Recommended:

 

Video: GeForce 7800 GTX or equivalent w/ 256 MB

CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ or equivalent

RAM: 2 GByte

 

Now, please keep in mind these recommendations are not official.

 

Tipper jeg kan kjøre oblivion brukbart på min pc som er 3.2 med 6600gt 256

Har også en xbox 360 så jeg kommer til å kjøpe oblivion på begge platformene

 

Er veldig spent om xbox 360 skal kjøre dette spillet på max instillinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir overrasket om XBOX360 klarer å kjøre spillet i full HD...

Minimum required:

 

Video: GeForce 6800 GS or equivalent w/ 256 MB

CPU: AMD Athlon 64 3500+ or equivalent

RAM: 1 GByte

Tror det kjører fint på alle kort som har DX9, selvfølgelig litt choppy, men 6800GS er litt høyt minimums krav...

Lenke til kommentar
Hmm...relativt høge "recommended"-krav det der. Særleg prosessor-kravet. Håpar eg kan køyre alt på max med maskina mi:

Athlon 64 4000+

2GB RAM

ATI X1800XT 512MB

 

Kay

5505465[/snapback]

 

 

Det er sikkert fult mulig å kjøre på lavere specs, men hva er poenget om det ser ut som et gammelt spill?

Men om det skal se brukbart ut så kan det hende at det stemmer med disse anbefalingene.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Det er sikkert fult mulig å kjøre på lavere specs, men hva er poenget om det ser ut som et gammelt spill?

Men om det skal se brukbart ut så kan det hende at det stemmer med disse anbefalingene.

5505521[/snapback]

Nja, ein kan jo håpe at sjølve gameplayet er verdt det sjølv om ein ikkje får køyre grafikken på maks. ;)

 

Eg reknar med at grafikkortet mitt er rikeleg bra nok (det var toppmodellen til ATI fram til for nokre dagar sidan), og at 2GB ram er nok. Men prosessor-kravet bekymrar meg litt. Athlon 64 X2 4800+ er ein utruleg dyr prosessor. Den kostar i underkant av 6000 kroner(!) på komplett...

 

Kay

Lenke til kommentar
Det er sikkert fult mulig å kjøre på lavere specs, men hva er poenget om det ser ut som et gammelt spill?

Men om det skal se brukbart ut så kan det hende at det stemmer med disse anbefalingene.

5505521[/snapback]

Nja, ein kan jo håpe at sjølve gameplayet er verdt det sjølv om ein ikkje får køyre grafikken på maks. ;)

 

Eg reknar med at grafikkortet mitt er rikeleg bra nok (det var toppmodellen til ATI fram til for nokre dagar sidan), og at 2GB ram er nok. Men prosessor-kravet bekymrar meg litt. Athlon 64 X2 4800+ er ein utruleg dyr prosessor. Den kostar i underkant av 6000 kroner(!) på komplett...

 

Kay

5505548[/snapback]

 

Snakker ikke om å kjøre det på maks men at det skal se brukbart ut. Dette er et spill som varer i mange år fremover for mange. De fleste vil klare å kjøre dette brukbart om noen år uansett.

 

Dette er ikke et spill som jeg legger på hylla etter jeg har spilt det gjennom. Bethesda er nok fult klar over det. Ser ikke noe problem i det heletatt at du må faktisk ha litt kraft for å spille oblivion brukbart.

Lenke til kommentar
Jeg blir overrasket om XBOX360 klarer å kjøre spillet i full HD...

Husk på at XBOX360 har en ganske annen arkitektur enn pc. PC har utrolig mange kompromisser som gjør det hele relativt ueffektivt. Men vi får vel vente å se..

 

Grafikkmessig syntes jeg det bare er bra om Oblivion ikke lar seg kjøre med all eye-candy på dagens oppsett. Som det er nevnt her så har spillet en lang levetid og det blir ytterligere forlenget om man i tillegg opplever å få mere grafiske go'biter etterhvert som man oppgradere HW. Det bør allikevel være såpass balansert at man ikke trenger så veldig vass hw for å spille det skikkelig.

Lenke til kommentar
Jeg blir overrasket om XBOX360 klarer å kjøre spillet i full HD...

Husk på at XBOX360 har en ganske annen arkitektur enn pc. PC har utrolig mange kompromisser som gjør det hele relativt ueffektivt. Men vi får vel vente å se..

 

Grafikkmessig syntes jeg det bare er bra om Oblivion ikke lar seg kjøre med all eye-candy på dagens oppsett. Som det er nevnt her så har spillet en lang levetid og det blir ytterligere forlenget om man i tillegg opplever å få mere grafiske go'biter etterhvert som man oppgradere HW. Det bør allikevel være såpass balansert at man ikke trenger så veldig vass hw for å spille det skikkelig.

5506090[/snapback]

 

 

I følge utviklerne er det to måter å kunne spille oblivion med alt på maks. Den ene er å ha en pc med det siste som er av maskinvare på det tidspunkt spillet blir sluppet, eller spille det på xbox 360

Lenke til kommentar

Minimum required:

 

Video: GeForce 6800 GS or equivalent w/ 256 MB

CPU: AMD Athlon 64 3500+ or equivalent

RAM: 1 GByte

 

Om dette stemmer så kommer jo Bethesda til å gå voldsomt i minus på dette spillet, i og med at fryktelig mange sitter på dårligere maskiner. Så dumme tror jeg ikke de er, så jeg tipper det vil være mulig å kjøre spillet på dårligere specs, med dårligere grafikk så klart.

Lenke til kommentar
I følge utviklerne er det to måter å kunne spille oblivion med alt på maks. Den ene er å ha en pc med det siste som er av maskinvare på det tidspunkt spillet blir sluppet, eller spille det på xbox 360

5507149[/snapback]

Utviklerne sier at "Oblivion will definitively look best on the latest hardware when the game is released", men de sier ikke at du ikke kan kjøre det på fullt uten det siste.

Lenke til kommentar

Husk at dette er basert på synsing ifra PCgames. Jeg tror selv at systemkravene kommer til å bli en god del lavere enn minstekravet til PCgames. Venter til Bethesda sier hva som blir kravene, og husk også at PCgames spilte December build'en, når spillet blir sluppet i Mars er det nok veldig mye bedre optimalisert.

Lenke til kommentar

Nei, som minimumskrav er det fortsatt helt klart overdrevet! Minimumskrav er de kravene som trengs for å spille spillet med alt av krevende options på minimum. Jeg nekter å tro at minimumskravene vil være såpass store som de oppgitt her. For en gamer (ala dere på dette forumet!) er ikke minimumskrav det samme som for alle andre, for å si det sånn. Det å kunne spille et spill på minimumskravene er ikke det samme som å spille det ordentlig, om dere skjønner; derfor tipper jeg at for eksempel PCgames kommer med andre minimumskrav enn de ekte, litt for å sette listen for hvor god maskin du må ha for å få tålelig ytelse uten å kaste all grafikken... Altså: Spillopplevelsen blir mye bedre hvis du har en maskin som klarer å kjøre spillet flytende med i alle fall en del god grafikk! Men du kan likevel spille spillet uten dette, og det er ikke alle som mener de taper så veldig mye. Er vel egentlig litt subjektivt.

 

Jeg vil anta at jeg vil kunne kjøre spillet greit med 2GB ram, 2,13GHz pentium m og geforce 6600 (256MB ram), selv om jeg ikke får topp ytelse! Men mine krav er absolutt ikke de samme som mange av dere, for å si det sånn.

Endret av pwisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...