Gå til innhold

Chess tvinger oss over til Netcom!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får henge meg på jeg og da. Nå har Chess lagt ut en melding om dette på sidene sine, der de sier følgende:

 

Chess gir deg fortsatt valgfrihet.

 

Chess vil fra januar til juli 2006 flytte en del av sine kunder fra Telenor til Netcom sitt nett. Bakgrunnen er å kostnadsopptimalisere driften slik at Chess også videre framover i tid skal kunne tilby sine kunder stadig bedre priser. Dette kommer igjen våre kunder til gode som prisnedsettelsen vi gjorde 1. januar 2006.De kundene som blir berørt av denne flyttingen vil motta nytt SIM-kort i posten. Dette er oppgradert til bruk på den nye generasjonen mobiltelefoni, 3G, og har bedre minnekapasitet.

 

Og med den omlegging vi nå gjør vil kundene sikres gode priser i god Chess-tradisjon også videre framover.

 

De kundene som likevel ikke vil bytte fra Telenor- til Netcom-dekning, tar kontakt med Chess kundeservice når de mottar brev med nytt SIM-kort, noe som vil skje mellom januar og juli 2006. Du må da ta kontakt med kundeservice før aktivisering av det nye SIM-kortet skjer (dato for det står i brevet).

 

Så får vi se da. Men de burde absolutt sagt fra om dette før de begynt å sende ut nye sim-kort, og også i brevet!

Lenke til kommentar
hva med oss med Chess-kontant?? kontant tjenesten er jo levert av Telenor. (ringer 91500500 for å sjekke saldo)

5533105[/snapback]

 

 

Dette står nå på chess sine kundeservice sider:

Sjekke saldo ChessKontant

Saldoen for ChessKontant sjekkes ved å ringe gratis til nummer 810 68 800 fra ditt ChessKontantkort og taste 4. Din saldo vil da bli opplest. Det er også mulig å sjekke saldo ved å sende SMS med kodeord SALDO til 1960. Denne tjenesten koster 1 krone.

 

 

Så det ser nok ut som om disse flyttes over ihverfall..

Lenke til kommentar

Sr de nå sier at du får valgfrihet, noe dem ikke sa for en uke siden. Så får man vel heller se hvor lenge valgfriheten varer.. Bestilte Tele 2 på mandag kveld, og i dag fikk jeg telefon fra Chess Kundeservice. Spurte først om det var riktig at nummeret skulle flyttes til Tele 2, noe jeg sa ja til. Etter det spurte hun om det var noen grunn, og hva som var grunnen. Så da fortalte jeg dem at det var pga. den elendige måten de hadde begynt å flytte kundene på, så da har de i hvertfall fått vite grunnen til at jeg sa opp :)

Lenke til kommentar

Men blir for dumt når vi får vite dette via media først og ikke fra chess.

Blir for amatørmessig. Pressen var ute med dette hele 1 dag før chess kom med en pressemelding på sin side. Tror de må jobbe bedre med kommunikasjonen i det selskapet framover.

 

Spesielt informere kundene først!! Ikke at kundene er dem som får vite det sist.

Da får man intrykk av at man ikke er prioritert og det er ikkeno bra.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Så de skal flytte "endel" av kundene nå. Hvordan skal de velge ut den delen de skal flytte? Via loddtrekning kanskje?

Chess synes de opplever bråk nå, men hva tror de kommer til å skje når de sier at "du må flytte til Netcom" men "du kan få være hos Telenor".

Selv om man kanskje kan motsette seg en overflytting nå, så skal vel alle kundene være ute av Telenors nett ved slutten av 2006. Chess sier jo selv at Telenor kan komme til å "slå av bryteren" ved årsslutt.

Lenke til kommentar

Skjønner meg fortsatt ikke på Chess.

Nå har de, omsider, lagt ut noe informasjon om flytting fra Telenor til Netcom. De skjønte vel at de ikke hadde noe valg.

Det idiotiske er jo at de ikke nevner tvangsflyttingen med ett eneste ord, kun at det er kostnadsbesparende.

Hvorfor kan de ikke bare skrive det rett ut at Telenor ikke vil ha Chess i sitt nett? Selvfølgelig så ryker jo lovnaden til Harry Vollvik om valgfrihet, men det er vel ngen som tror på dette nå. Like greit å være ærlig nå, og ikke lure kundene.

Lenke til kommentar

Jeg har bevist valgt Chess med Telenor dekning, det er da feil at jeg må foreta en aktiv handling for å beholde dette nettet.

 

Det korrekte må være at dersom jeg forholder meg passiv, vil jeg fortsatt beholde Telenor.

 

(Jeg vet dette er feil plass, men de sitter uansett å leser dette)

Chess:

Send meg en mail med spørsmål om jeg ønsker å gå over til Netcom nettet, gjerne også med en konkret begrunnelse på hva mine fordeler er av dette bytte. (Jeg trenger aldeles ikke mer lagring på simkortet, og tilkoblingshastighetene jeg trenger har jeg allerede). Dersom dere ikke får svar, vil jeg altså beholde Telenor.

 

Dersom jeg allikevel må foreta en aktiv handling for å beholde Telenor nettet, ringer jeg til Tele2. Der får jeg faktisk bedre priser, samt mulighet for "Mobil familie". Jeg klarer overhode ikke se hvorfor jeg skal kontakte dere. Denne snikflyttingen er bort i mot det dummeste jeg har opplevd fra et seriøst (?) selskap.

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

>Tror ingen på lang sikt før beholde Telenor nettet, me ndet blir bare spekuleringer. NetCom sitt nett har jeg opplevd like bra det rundt om kring. Har dekning med NetCom der Telenor ikke har og vica verca.

 

Så hvis man vil sikre seg Telenornett garantert så er vel Tele2 eller Telenor det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Mener du at du trur at du får beholde Telenornettet om du ikke foretar deg en drit? :hmm:

5534815[/snapback]

 

Tror du at de får beholde meg som kunde dersom jeg må foreta meg noe for å beholde telenornettet?

 

Skal jeg først måtte gjøre noe, kan jeg jo like godt foreta en bestilling av Tele2. Der ser det i hvert fall ut til at Telenor fortsatt vil være nettleverandør.

 

Dersom noen har et tips om et tilbud med gratis/redusert pris på etablering av Tele2 Champion abonnement takker jeg gjerne for tips.

Lenke til kommentar

Dette er for j*vlig - Kjøpte Chess ab. rett før Jul, og hovedårsakene var at de var tilknyttet Telenor nettet, og at de var rimelige. Har nå opprettet TELE2 CHAMPION - ett abonnement som er hakket rimeligere, men viktigst av alt, er at Tele2 bruker Telenor sitt mobil nettverk.

 

Kommer til å gjøre mye for å krangle på regninga når den kommer - dette er jo helt klart ett avtalebrudd fra Chess sin side, og jeg har hatt kostnader rundt dette som bør kunne avregnes mot evt. utestående som Chess har hos meg.

 

Chess, NetCom og Telia Sonera er på desperat kundejakt og dette er det siste stuntet i den forbindelse. Men, de slipper vel unna med dette også...

 

Skal klagene våre ha noen effekt overhodet, så MÅ ALLE skifte mobil leverandør - og da til enten Telenor eller Tele2. Vi kan da ikke bare godta dette? Skift teleleverandør I DAG!

 

La NetCom sitte der med skjelettet av Chess - etter at også DU har skiftet til Telenor eller Tele2, da får faktisk klagene våre en voldsom effekt - da senker vi hele CHESS SELSKAPET!

 

OBS! Dette er IKKE Idar Vollvik sin skyld, han har ikke en slik innflytelse i selskapet lengre - dette er en bestemmelse som er tatt i det Svenske Selskapet NetCom - men uansett, løsningen er enkel: Skift leverandør i dag!

Lenke til kommentar

Overflyttingen av Chess-kundene fra Telenors nett til NetComs har den norske operatøren forberedt seg på ved å bygge ut nett og kapasitet for 100 millioner kroner, ifølge Wormdahl.

 

Wormdahl påpeker også at Forbrukerombudet i 2004 stanset en reklamekampanje fra Telenor Mobil som gikk nettopp på at Telenor har bedre dekning.

 

- Forbrukerombudets begrunnelse var at Telenor ikke kunne bevise at de hadde bedre mobildekning enn NetCom, sier Wormdahl

 

Forbrukerombudet slo i april 2004 fast at de lokale variasjonene var så store at ingen av de to operatørene kunne påberope seg best dekning.

 

http://www.teleavisen.no/default.asp?page=1&article=17383

 

-snubbel

Lenke til kommentar
La NetCom sitte der med skjelettet av Chess - etter at også DU har skiftet til Telenor eller Tele2, da får faktisk klagene våre en voldsom effekt - da senker vi hele CHESS SELSKAPET!

 

OBS! Dette er IKKE Idar Vollvik sin skyld, han har ikke en slik innflytelse i selskapet lengre - dette er en bestemmelse som er tatt i det Svenske Selskapet NetCom - men uansett, løsningen er enkel: Skift leverandør i dag!

5538277[/snapback]

 

 

Forstår ikke alle dere som skylder på at Netcom her.. Netcom eier IKKE Chess, men derimot gjør svenske TeliaSonera det i tilleg til Netcom! Så kan dere holde dere til fakta når dere klager? TeliaSonera ønsker at Chess skal bruke nettet sitt i Norge som er bygget opp gjennom deres (forsåvidt) norske selskap Netcom da de som kjent eier dette, og det er ikke en avgjørelse Netcom har tatt såvidt det er noen av oss bekjent, men derimot et resultat av at TeliaSonera ikke ønsker/kan/får lov til å fortsette å bruke Telenor sitt nett i Chess.

 

Det er det samme som at jeg skal klage på Audi fordi min Volkswagen/Seat/Skoda/Bugatti(!) har problemer.. alle disse merkene er eid av VAG-gruppen og bygges på tilsvarende "plattformer" og har en god del tilsvarende deler i konstruksjonen sin. Men det er ikke Audi sin skyld at min Golf bruker en kjipere del kjøpt inn fra en tredjepartsleverandør, eller at Audi har tilgang til bedre deler siden det skal ha en dyrere profil i markedet.

 

Kan godt hende mitt bileksempel er flawed og ikke direkte sammenlignbart, men jeg syntes Netcom som selskap får all skyld når det faktisk er eieren deres som tar alle avgjørelsene og har kjøpt Chess. Jeg gjentar, Netcom eier IKKE Chess!

 

Og å frikjenne Vollvik for dette blir feil, han burde som adm. direktør sammen med andre ansatte i Chess sett at måten dette ble gjennomført på i det stille overfor kundene var en meget lite bra måte å angripe "problemet" på, full åpenhet ville garantert ført til mindre kundetap!

 

Ellers vil jeg anbefale Tele2 Champion som andre gjør i denne tråden om dere ønsker dekning fra Telenor videre og ett gunstig abbonement, har hatt det tidligere og var fornøyd til tross for at kundeservicen noen ganger rotet litt.. men fikk alltid løst de små problemene jeg hadde!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...