Gå til innhold

Chess tvinger oss over til Netcom!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra "Tett på nett"-intervjuet på VG:

 

sense+chess?

Innsendt av: usikker sensekunde, 24/10 - 2005 kl. 17:39

 

Hei

 

blir sense kunder automatisk overført til chess i nermeste fremtid, og trenger jeg da et nytt simkort? vil jeg få netcom dekning eller telenor dekning (har ikke netcom dekning der jeg bor) antar alle vi kundene må over til netcom dekning nå når chess ble kjøpt opp av netcom(telia?) ?

 

jeg vil prøve bilen din!! :)

"

 

Vi vil på sikt samle alle kundene hos Chess, vet ikke når... alle sense kunder vil da få enda bedre priser...

 

alle vil også velge dekning fritt fremover...

 

Hilsen Idar Vollvik

 

 

Netcom sitt nett??

Innsendt av: Antonio, 24/10 - 2005 kl. 15:21

 

Først vil jeg bare si at bilen din er rå, på lik linje som Chess er det. Super kundeservice.

 

Ifølge Telenor så får ikke vi som chess-kunder lov til å ligge i Netcom sitt nett etter oppkjøpet er gjennomført ref. sak i dagens næringsliv. Stemmer dette."

 

Dette er helt feil!

 

Chess skal også i fremtiden ha 2 nett. dvs. valgfritt netcom eller telenor sitt nett..

 

Eller takk for din hyggelige hilsen...

 

 

Hilsen Idar Vollvik

Lenke til kommentar

Hadde vært artig om f.eks. Telenor, Tele2 eller noen andre hadde kjørt i gang en kampanje rettet mot Chess-kunder som ønsker Telenordekning :) Hadde hoppet på noe slikt med en gang hvis tilbudet var bra. Akkurat nå er det størst sannsynlighet for at jeg velger Tele2.

Lenke til kommentar

Syntes ikke dette var så mye annet enn man kunne regne med.. men tror Chess kommer til å tape stort på den "anonyme" måten de gjør dette på, så ser frem til at media begynner å ta tak i det etter hvert!

 

Har etter hvert begynt å få bra erfaring med Netcom som tidligere Chess og Tele2-kunde, takket være deres mange nyttige tjenester (smsMania, smsPluss, dataMania osv..) og angrer ikke på at jeg byttet til dem igjen. Men må si meg enig i at spesielt på sjøen så har jeg opplevd Telenor sin dekning som overlegen, men samtidig så syntes jeg Netcom har bra nok dekning der jeg ferdes for det meste!

 

Det blir vel mange nye kunder til Telenor og Tele2 etter hvert, og ser man bort i fra ett litt frynsete rykte når det gjelder kundeservice så er nok Tele2 absolutt gunstigst med deres Champion og Scratch abbonement.. Telenor ville jeg gått for hvis jeg trengte sponsing til ny mobil og eventuelt tjenester som tvillingsim o.l. man ikke får hos Tele2!

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Sendte Chess mail, her er svaret....

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse.

 

Her kan vi ikke annet enn å beklage at vi ikke lengre kan tilby Telenor dekning. Alle våre kunder med Telenor dekning skal overføres til Netcom da disse har gitt oss en veldig godt tilbud og vi vil samle alle våre kunder i Sense og Chess i en database og på et nett, som i dette tilfellet blir Netcom dekning. Grunnen til dette er at vi da kan gi våre kunder enda lavere ringepris og flere tjenester enn det vi har pr dags dato.

 

Vennlig hilsen

Jørgen

Chess kundeservice

 

Grøss :wallbash:

5505685[/snapback]

 

Er det sånn at de man tilbyr flytting til NetComs nett blir tilbudt noe spesielt? Hva mener Kundeservice med "Alle våre kunder med Telenor dekning skal overføres til Netcom da disse har gitt oss en veldig godt tilbud (...)"? Bra tilbud for oss kunder eller et bra tilbud for selskapet Chess?? :hmm:

Lenke til kommentar
Syntes ikke dette var så mye annet enn man kunne regne med.. men tror Chess kommer til å tape stort på den "anonyme" måten de gjør dette på, så ser frem til at media begynner å ta tak i det etter hvert! ....

5508948[/snapback]

Dette har du helt rett i. De har jo tidligere lovet kundene at det skulle være to nett, så snur de plutselig helt om å sender alle til netcom's nett.

Hadde det vært en forespørsel med en gullrot til kundene ser jeg for meg at det er mange som fortsatt har kommet til å bruke chess, men når det gjøres på denne måten syns ikke jeg det er helt riktig.

Men vi har jo sett hvordan gsm.no driver sjappa med sine kundebetingselser, og dette er vel grovt sett litt av samme saken.

Så hvis telenor har en bra sponset telefon.. kanskje jeg slår til, og dropper chess ;)

Lenke til kommentar
Grunn 1: Netcom er billigere enn Telenor på nettleie

Grunn 2: Viktigste grunnnen, at telia eier både netcom og Chess slik at inntektene til telia(netcom) øker.

 

Skjønner godt hvorfor.

5509098[/snapback]

 

Helt enig med deg, MEN like før jul kjørte chess hardt på en tv-reklame om "valgfri dekning". Idar Vollvik har selv flere ganger gått ut å sagt at kunder også i fremtiden skal få velge nett selv. Jeg synes dette vitner om dårlig foretningsmoral og direkte frekkhet ovenfor kundene! Å gjøre dette i det stille, chess burde i det minste sendt ut en pressemelding om dette. Jeg har totalt mistet tiltro til chess etter dette, og vil trolig aldri velge dem som operatør i framtiden, skam dere Vollvik og chess!

Lenke til kommentar

Håper for Chess sin del at de kommer med noen skikkelig bra til priser/tjenester som kompensasjon for måten de flytter kundene på.. hvis ikke har de mistet ett stor kundegrunnlag med måten de handler på.

 

Nå kan man jo spørre seg om Vollvik har gått av som adm.direktør eller har planer om å gjøre det snarlig, da de fleste løfter han ga rundt valgfri dekning o.l. etter salget av Chess var uttalelser som ofte inneholdt forbeholdet "så lenge jeg er direktør i Chess skal/skal ikke vi [sett inn svada her]"!

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt sendte jeg tips til dinside.no, VG.no og aftenposten.no/forbruker.no om denne saken på fredag ettermiddag. Mulig at dette ikke er "viktig" nok før imorgen når folk kommer på jobb. Vi får se... Burde vel vært en interessant nok sak å gå videre synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt sendte jeg tips til dinside.no, VG.no og aftenposten.no/forbruker.no om denne saken på fredag ettermiddag. Mulig at dette ikke er "viktig" nok før imorgen når folk kommer på jobb. Vi får se... Burde vel vært en interessant nok sak å gå videre synes nå jeg.

5518063[/snapback]

Må si meg enig i dette. Spesielt når Mr. Vollvik står fram i media å sier at dette ikke skal skje. Vi får se til uken om noen har guts nok til å ta dette opp, da er det bare å poste linker.
Lenke til kommentar

Reagerte også på dette. Var på ferie en uke, og plutselig når jeg kom igjen var det et nytt sim-kort der... Heldigvis for meg, blir ikke dette abonnementet brukt til noe.

 

Samtidig står det også at prisen på abonnementet er redusert. Greit nok det, men prisen er fremdeles ca 70% dyerere enn kontantabonnement fra "billigoperatørene", og til tross for det, koster det 9kr mnd (Chess Connect).

 

Hvis ikke Chess foretar seg noen banebrytende endringer i priser, kommer nok det til å gå nedover der i gården ja...

Lenke til kommentar

Så det du sier at at så lenge Chess ikke opplyser "offisielt" om dette på sine nettsider eller kommer med en pressemelding, så er ikke dette en sak for pressen?

 

Hvis det er sånn det fungerer, så skjønner jeg jo godt hvorfor det er så stille fra Chess.... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...