Gå til innhold

Chess tvinger oss over til Netcom!


Anbefalte innlegg

Ringte og sendte selv mail til kundeservice, men fikk heller ikke lov å beholde Telenor dekningen en dag lenger enn det det sto i meldigen jeg fikk. Mulig de har funnet ut at de har gjort noe dumt nå, men ettersom tabben er gjort sier bytter jeg til Tele 2. Kortet med Telenor dekning er allerede sperret og jeg må bruke det med Netcom dekningen nå. Nå har de først rotet det til og da mister de meg som kunde. Hadde de i det minste gitt litt info om bytte utenom bare en melding på mobilen om at nytt sim kort er på vei og et nytt sim kort som kommer i posten uten noen forklaring om at de går over til netcom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Direkte sitat fra nyheten til mobilen.no uten noe ekstra informasjon, ei heller med kilde

5525144[/snapback]

 

Så da kan du kanskje forklare oss sammenhengen mellom denne hyggelige "ingen-grunn-til-å-bekymre-seg"-artikkelen og brevene som er sendt ut hvor man gjør sitt aller ypperste for å snikoverføre flest mulig kunder til netcom og håpe de ikke oppdager det?

Lenke til kommentar

for en gjeng med sure mennesker det var her inne da.. ingen som tvinger noen her.. de som vil ha telenor dekning kan fortsatt ha det... ser ikke helt hvorfor så mange her inne ville ønske noe sånt heller..

 

og til dere som missliker netcom sitt nett så utrolig mye... har dere sammenlignet dekningskartet til begge nettene? har så og si identisk dekning.. har skjedd ting de sisste 10 årene på den fronten der også..

 

slutt å syt, tenk heller på hva du har spart på å bytte over til chess

 

don't wory, be happy

Lenke til kommentar
for en gjeng med sure mennesker det var her inne da.. ingen som tvinger noen her.. de som vil ha telenor dekning kan fortsatt ha det... ser ikke helt hvorfor så mange her inne ville ønske noe sånt heller..

slutt å syt, tenk heller på hva du har spart på å bytte over til chess

5526119[/snapback]

Hvis du leser over, så ser du at noen faktisk ikke får Telenordekning, selv om Vollvik "lover" det. Så vi syter i vei med god grunn!

Lenke til kommentar

Fikk svar på en mailhenvendelse jeg sendte til Chess Kundeservice. Her er svaret:

 

Please do not change the subject on reply to this e-mail

 

 

>

> -----Opprinnelig melding-----

> Fra: [email protected]

> Sendt: 30 januar 2006 11.57

> Til: Ronny Ekren

> Emne: (Kundeservice Saksnummer:568442) Flytting fra Telenor til NetCom

>

> denne har jeg ikke helt videre lyst til å svare på

> -----------------------------------------------

> 2006-01-27 13:16:15: XXXXXX

>

> Hei.

>

> Jeg ser at dere er i gang med å flytte oss kunder som har Telenordekning over

> på Netcoms nett. Dette vil dere miste mange kunder på. Diskusjonen går bl.a.

> her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=529794 Stemmer det at alle

> kunder med telenordekning MÅ over på Netcoms nett?

>

> Har ikke fått dette brevet selv ennå, men når denne kommer så finner jeg meg

> en annen operatør. Er meget skuffet over denne behandlingen! Har vært trofast

> Chess-kunde i mange år, men nå ser jeg meg nødt til å bytte operatør. Og jeg

> er nok ikke den eneste heller. Var i kontakt med kundeservice da oppkjøpet

> ble gjennomført og fikk da beskjed om at det ikke skulle være noen endringer

> i dekning. Det samme svarte adm.dir i Chess, Idar Vollvik, i mange ulike

> sammenhenger i forbindelse med oppkjøpet. Virkelig skuffende behandling.

>

> Da venter jeg bare på dette brevet ang. nytt simkort. Når det er endelig

> bekreftet at jeg må bytte nett, så vil jeg komme til å bytte operatør.

>

>

> -----------------------------------------------

>

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi viser til deres hendvendelse.

Chess sine kunder vil fortsatt kunne beholde Telenor-og NetCom dekning.

Siden fusjonering av Sense til Chess har vi jobbet med å samle våre kunder på like vikår, deriblant også ett nett, slik at vi kan levere ihht våre verdier som er Enkel, Smart og Billig.

Dette inkluderer samling av våre kunder på NetCom sitt nett som igjen gjør at vi kan tilby enda lavere priser. Det første beviset på dette var vår prisjustering 01.01.06 samt lansering av landets billigste kontantkort Chess Kontant i Narvesen !

For de aller fleste kunder vil Netcom sin dekning oppleves som vel så bra som Telenor sin dekning. Kunder som NAFs gule biler, Luftambulansen og ett av Norges störste taxiselskap Taxus-gruppen. Dette er kunder som er avhengig av god dekning og som får det ved å ligge på NetCom sitt nett. Vi har også muligheten til å undersøke hvordan dekningsforholdene er på ditt hjemsted eller andre steder du bruker din mobiltelefon.

Vi håper du vil benytte deg av ditt nye og forbedrede SIM-kort som vi gir deg gratis og imøteser gjerne din tilbakemelding når du har testet det ut! Se også www.chess.no/faq for mer informasjon.

De som imidlertid ikke opplever dette og som ønsker å bli værende på Telenor dekning vil kunne ved å ta kontakt med Chess Kundeservice.

 

Vennlig hilsen

Jørgen

Chess kundeservice

 

Er det noe mer du lurer på håper vi at våre spørsmål- og svar-sider på www.chess.no/mobil/kundeservice vil kunne hjelpe deg.

 

 

 

 

Så nå har jeg det skriftlig at jeg kan ringe kundeservice for å få beholde min Telenordekning! Får se om det stemmer i praksis da... :hmm:

Lenke til kommentar
Er jo heller ikke bra at de skriver at nettbyttet skjer pga. sammenslåingen av Chess og Sense. Dette er jo direkte løgn, byttet skjer jo pga. Telia (NetCom) har kjøpt opp Chess/Sense...

5525789[/snapback]

 

 

Byttet skjer pga at Telenor har sagt opp tjensteleverandør avtalen med chess. Dette gjør de PGA oppkjøpet, og har fått tillatelse av PT av pga oppkjøpet.

Lenke til kommentar

For å oppsummere saken litt:

 

Chess har sagt/skrevet:

 

- "De som imidlertid ønsker å bli værende på Telenor dekning vil kunne det ved å ta kontakt med Chess Kundeservice." Jørgen, Chess Kundeservice.

 

- Ja, vi har begynt overføringen, og vil trolig holde på frem til sommeren, bekrefter Idar Vollviks nestsjef, Svein Johnsen, ref. digi.no.

 

- Chess vil i lang tid fremover tillby både netcom og telenor- nett, mer info om dette vil vi legge ut mot slutten av året 2006. Chess-Boss (Idar Vollvik) - diskusjon.no

 

- Det beste for oss er å ha alle våre kunder samlet på et sted, men dersom noen av våre kunder ikke kan eller ønsker å bytte, vil de ikke bli tvunget til dette, sier Ole Norstad, viseadm.dir. Chess. Norstad avviser dermed ryktene som sier at alle Chess-kunder i løpet av året vil bli flyttet over til NetComs nett. Fra mobilen.no

 

- "Ringte og sendte selv mail til kundeservice, men fikk heller ikke lov å beholde Telenor dekningen en dag lenger enn det det sto i meldigen jeg fikk." "trondbue" - diskusjon.no

 

 

 

Man har altså fått uttalelser fra 3 personer i toppledelsen i Chess. Men det virker ikke veldig samkjørt gjør det vel?? :blush:

Endret av johanch
Lenke til kommentar

Sitat: Ring og si ifra at du ikke vil bytte

Av: Øystein K

Dato: 31.01.2006 09:31

 

 

 

 

Jeg snakket nettopp med Chess Kundeservice og gav klart beskjed om at Netcom´s nett har jeg ikke bruk for, både på grunn av dekningen i Møre og Romsdal, samt ikke minst samtalekvaliteten, som er elendig.

 

Jeg fikk beskjed om at jeg får bli i Telenornettet.

 

Ring dem på 06060 du også! Sitat slutt.

 

 

Dette sto på digi...

 

Så nå må de komme med noe offentlig snart.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Etter å ha vært i kontakt med Kundeservice nå, så er beskjeden følgende:

 

Hvis man ønsker å beholde Telenordekning, så ring kundeservice (06060) ETTER at man har mottatt brev om nytt SIM-kort, men FØR aktiveringsdatoen for det nye SIM-kortet.

 

Ringer man før man har fått noe nytt SIM-kort, så er det visstnok ikke noe de får gjort. Så får vi se hva de svarer når man faktisk har fått brevet da... Har vel vært litt ulike erfaringer med hva man har fått til svar fra Kundeservice... stoler ikke på dem lengre!

Endret av johanch
Lenke til kommentar

Fikk beskjed i forrige uke når jeg rindte at alle skulle over til Netcom sitt nett, ingen bønn! Spurte om jeg ikke kunne beholde telenor, men nei, 30.01.06 skulle jeg over til Netcom, det samme skulle alle andre innen rimelig kort tid sa de da. Ser jo at de nå har ombestemt seg. Sendte en mail i går der jeg sa rett ut hva jeg synes om det de gjorde og fikk idag dette til svar:

"Hei.

 

Takk for din henvendelse.

 

Dekningen på ditt abonnement vil bli tilbakeført til Telenor-dekning. Du vil da

motta et nytt simkort samt sms sms om aktiveringstidspunkt.

 

Vennlig hilsen

Jørgen

Chess kundeservice"

 

Jaja, da blir det enda et nytt sim kort da, bryr meg egentlig ikke så veldig mye nå, Tele 2 er bestilt. Men de kan gjerne bruke pengene på å sende enda et nytt sim kort til meg, jeg sier ikke i fra.

Lenke til kommentar

Flott at det blir debatt om dette. Selv ble jeg tvangsoverflyttet fra Sense helt i begynnelsen av januar, og da var det ingen debatt om dette.

 

Som tidligere Sense-abonnent har jeg ikke bare fått skiftet nett. Også abonnements-typen er endret. Noen priser er redusert, mens andre er økt. Mens jeg i mitt forrige abonnement ikke betalte månedsavgift, er jeg blitt overført til et abonnement som med de tilleggstjenester Chess har valgt for meg koster 71 kroner i månden i månedsavgifter. Noe av denne prisøkningen varslet de indirekte om i brevet jeg fikk 5 dager før flyttingen, mens noe av prisøkningen oppdaget jeg først etter at jeg gikk inn på MinSide-løsningen til Chess. (Chess har blant annet funnet ut at jeg bør abonnere på GSM-data til 31 kr/mnd. Dette får jeg først vite om når jeg logger meg inn på MinSide.)

 

En annen ting tidligere Sense-abonnenter bør være klar over er at Chess-abonnementet de blir overført til sannsynligvis ikke er det billigste. (Sense-abonnenter blir overført til Chess Move.) For de som bruker mobilen lite vil Chess Connect være billigere, og for de som bruker mobilen mye vil Chess Knock-out være billigst. Sense-abonennter som godtar tvangsoverflyttingen bør derfor endre Chess-abonnementet etter at de er flyttet. (Men man må nok ta kontakt med Chess på telefon eller e-mail for å endre abonnement. Jeg prøvde via MinSide, men det har tydligvis ikke Chess godtatt.)

Lenke til kommentar

Her er en annen link fra TV 2 Nettavisen.

Vollvik hevder at han ikke skjønner/veit hvorfor kundene ikke får informasjon. I tillegg avviser han løftebruddet sitt om at kundene ikke får velge nett!

Det er jo patetisk. Tror Vollvik at kundene hans er dumme og lettlurt??

Han er ikke en gang mann nok til å innrømme sine feil jo.

Lenke til kommentar
slik jeg har fortstått det i denne saken er det kun dekningen som blir endret, og det vil ikke bli noen endringer på ditt abonnement eller priser som du har på ditt abonnement.

5506268[/snapback]

 

Jeg fikk mitt brev i dag.

 

Det står at jeg vil motta nytt og bedre kort om noen få dager. Plassen til kontakter er økt til 400 stk og dette er gjort samtidig med nedsettelse av priser mm. til beste for kundene. For eks. har Chess easy gått ned fra 0,99.- til 0,95.-

 

Det står også at det vil følge god beskrivelse for oppsett av sms og mms.

 

Jeg lurer bare på: hva skjer med de sms og mms en har på telefonen fra før, og hva skjer med kontaktene?

 

Har ny k750i så jeg har ikke satt meg så godt inn i denne telefonen ennå...

 

Jeg har vært hos Chess i mange, mange år så jeg har ingen ide om hvordan nettet nå vil forandre seg for meg, jeg får bare prøve en periode.

 

Men jeg lurer også på noe...her en tidlig morgen sto det TQ-Telenor (?) på displayet mitt i steden for Chess, jeg fikk ikke ringt ut før jeg restarta telefonen og fikk tilbake Chess igjen.

 

Har dette noe med dette byttet å gjøre kanskje?

Så fikk jeg "innaktivt simkort" på telefonen her forleden, aldri skjedd før det heller...trodde det hadde noe med nye telefonen å gjøre, men det er kanskje "klargjøring" fra Chess sin side det da?

 

Får prøve Chess en stund til hvis ikke så får en vel bytte da.

Lenke til kommentar

Nå har jeg i lag med de fleste andre fått svar på mail fra chess.no, og det ser ut som det som er postet lengre oppe her.

Er det noen her som vet av noen andre mobil selgere enn gsm.no som har avtale med chess ?

Er ikke helt imponert over kunnskapen deres når det kommer til tolking av kjøpsloven, samt de betingelsene de tidligere har forsøkt å "prakke" på kundene.

 

Telefonen min er låst til telenor nettet, og det er liten vits i å bruke mye penger på å låse den opp, så jeg får kjøpe ny..

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet så er det kun gsm.no som selger mobiltelefoner med "chess-priser".

 

Det blir jo interessant å se om det dukker opp noe info på nettsidene snart. Lurer på om Chess har noen markeds-, informasjonsavdeling i det hele tatt?? De har i tilfelle ikke vært på jobb i dag virker det som...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...