Gå til innhold

Har ATi dårlig kvalitet?


kremt

Anbefalte innlegg

Har sett en del tilfeller nå, hvor mange ATi kort stryker med som følge av kjøler-bytte og lignende. Hos nVidia er det nesten ikke tilfeller å finne i hele tatt, da kun som uforsiktighet/dumhet.

Har sett utallige tilfeller på ATi-kort:

9000-serien, x800/x850-serien, og tilogmed en del x1300/x1600/x1800-kort har blitt døde.

Er det bare en følelse, eller er dette en gjenganger hos slike kort?

Hva kommer det i tilfelle av, er det lavere kvalitet pga de presser prisene, eller andre ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med mitt X800pro, kommer kanskje an på produsenten av korte også, ikke bare GPU. I alle fall jeg har tatt av kjøleren en gang pga kjølepaste (har gjort dette på to like kort) og har også i ettertid byttet kjøler til vannkjøling og bedre luftkjøling på disse to kortene. Har fungert feilfritt på disse to. Jeg behandlet dem ikke noe sånn spesielt forsiktig eller noe.

 

Derimot skulle jeg skjekke vifta på kortet til en kompis av meg, dette var ett 9600XT, det gikk føyken etter at jeg tok av og på vifta ganske forsiktig. Selvfølgelig kunne det ikke være mitt eget kort som skulle gå til helvette når det først skulle skje noe. Ikke det at det er mye penger det er snakk om, men det er sure penger.

 

EDIT: De to x800 kortene var Connect3d og Powercolor, mens 9600 kortet var fra Sapphire

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Da jeg bytta kjøler på mitt 9800pro fikk jeg ingen problemer hvertfall..

 

Kan jo hende nVidia folk har en hemmelig pakt som står på lappen i eska til kortet, om å ikke fortelle om feil til noen som helst utenom det superhemmelige support nummeret for slike tilfeller!

 

 

:!:

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Har også byttet kjøleløsning på mitt radeon 9800 kort.. om man er forsiktig nok skal det ikke bli ødelagt. Tror nok det er mange som har ødelagt kortet sitt fordi de ikke var forsiktig nok eller at statisk elektrisitet var innblandet.(synd det er så undervurdert) Værste av alt er at folkene som ikke skjønner det selv, og begynner og smelle om dårlig kvalitet osv.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å slenge dritt om ATI med denne tråden, hadde kjøpt x850 selv hvis jeg ikke hadde funnet 7800GT til en grei pris.

Men jeg syns det begynner å bli påfallende mange tilfeller hvor ATI-kort har avgått med døden.

 

Edit: Det med superhemmelig pakt og support nummer stiller jeg meg uforstående til, det var humoristisk, men får jeg problem med noen av mine nVidia-kort, skal dere få høre det.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Her blant annet:

sapphire x 800 xt : ødelagt  ( agp)

sapphire x 850 xt pe : solgt (agp)

asus x 1800 xl : ødelagt (pci ex)

3dconnect x 1800 xl :ødelagt (pci ex) vpu recovery feil

PowerColor Radeon X1800XT 512MB: på vei.. Håp at alt funger :)

5467730[/snapback]

Det syns jeg er påfallende. Hvis ikke fyren er stinn av penger, eller ekstremt uforsiktig da.

Lenke til kommentar
Her blant annet:
sapphire x 800 xt : ødelagt  ( agp)

sapphire x 850 xt pe : solgt (agp)

asus x 1800 xl : ødelagt (pci ex)

3dconnect x 1800 xl :ødelagt (pci ex) vpu recovery feil

PowerColor Radeon X1800XT 512MB: på vei.. Håp at alt funger :)

5467730[/snapback]

Det syns jeg er påfallende. Hvis ikke fyren er stinn av penger, eller ekstremt uforsiktig da.

5481514[/snapback]

 

 

slike eksempler er fine eksempler på enten brukerfeil, eller andre innvirkende elementer (som mulig ustabilt strømnett i huset han bor i eller noe slikt)

 

Statistisk sett så er sannsynligheten for at man har SÅ mange defekte kort meget, meget liten uten andre faktorer.

Lenke til kommentar
Her blant annet:
sapphire x 800 xt : ødelagt  ( agp)

sapphire x 850 xt pe : solgt (agp)

asus x 1800 xl : ødelagt (pci ex)

3dconnect x 1800 xl :ødelagt (pci ex) vpu recovery feil

PowerColor Radeon X1800XT 512MB: på vei.. Håp at alt funger :)

5467730[/snapback]

Det syns jeg er påfallende. Hvis ikke fyren er stinn av penger, eller ekstremt uforsiktig da.

5481514[/snapback]

 

Fyren er ikke stinn av pæng,nei :no:

1 : Det første kortet mitt var faktisk 9800 pro på en Dell maskin

2 : x 800 xt kortet skulle det byttes kjøler hos data sjappa, å da tok det kveld :cry:

Men det gikk på garanti

3: x 850 xt pe ble erstattet av x 800 xt kortet :D

4: Solgte x 850 agp systemet, å kjøpte inn pci express x 1800 xl kort hos Asus.. Kortet var dødt før jeg fikk prøvd det.. Det ble åxå gjort hos data sjappa ;) Lånte 3dconnect kortet til jeg fikk mitt kort.. Å det var jo selvfølgelig feil med åxå :mad:

5: Jeg bestillte selv powercolor x1800 xt kortet hos komplett å satt det inn selv.. Da funket det som ei kule.. Det var tilbud forrige uke hos komplett : 3995,- :thumbup::w00t: Å kortet Funker meget godt.. Håper at det vil vare ei god stund nå :yes:

Har nok vært litt uheldig da

 

Sånn.. Godt å få det ut :cool:

Endret av kentyboy
Lenke til kommentar
Det er kun uforsiktighet som gjør at skjermkortet blir ødlagt ved bytte av kjøler!

 

Det er kun bruker og ikke produsenten sin feil.

5481689[/snapback]

Tror vel også mest på denne teorien, . feks har jeg selv sett hvor lett det er å "søle" litt kjølepasta .. Og litt kjølepasta på feil steder er neppe bra.

Lenke til kommentar
Det er kun uforsiktighet som gjør at skjermkortet blir ødlagt ved bytte av kjøler!

 

Det er kun bruker og ikke produsenten sin feil.

5481689[/snapback]

Tror vel også mest på denne teorien, . feks har jeg selv sett hvor lett det er å "søle" litt kjølepasta .. Og litt kjølepasta på feil steder er neppe bra.

5482298[/snapback]

 

Men det har mye å si om de bruker beskyttelse på kjernen. Klarte å ødelegge et kort (var forsiktig) mens det kortet med beskjyttelse funker utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...