Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Kadett E GSI Turbo?


Fisk1

Anbefalte innlegg

Ja,det begynner å nærme seg den tiden hvor jeg skal skaffe meg en ungdomsbil! Jeg har fundert lenge, og kommer frem til at Opel Kadett E GSI er en bil jeg gjerne kunne tenkt meg. Men saken er den, at jeg gjerne vil ha turbo i den, av åpenbare årsaker. :)

Er det mulig å gjennomføre, eller tåler originalmotoren det rett og slett ikke?

Og hvis det skulle gå ann, vet dere om noen steder hvor man kan få kjøpt deler til den?

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er enkelt som bare det. Du trenger en Kadett GSi 16v (evt. hvilken som helst kadett) og en Calibra Turbo motor. Dette er omtrent bolt-on og du kan enten bruke 5-trinns fra Kadett GSi 16v eller 6-trinns fra Calibra Turbo. Meld deg inn i Opel Motorsport Club (www.omc.no). På forumet får du hjelp av likesinnede.

 

Det går mange Kadett med turbo i Norge...

Lenke til kommentar
Dette er enkelt som bare det. Du trenger en Kadett GSi 16v (evt. hvilken som helst kadett) og en Calibra Turbo motor. Dette er omtrent bolt-on og du kan enten bruke 5-trinns fra Kadett GSi 16v eller 6-trinns fra Calibra Turbo. Meld deg inn i Opel Motorsport Club (www.omc.no). På forumet får du hjelp av likesinnede.

 

Det går mange Kadett med turbo i Norge...

5479432[/snapback]

 

Hjertelig tusen takk for et seriøs svar! :)

Da begynte snøballen å rulle for meg...

Lenke til kommentar
Dette er enkelt som bare det. Du trenger en Kadett GSi 16v (evt. hvilken som helst kadett) og en Calibra Turbo motor. Dette er omtrent bolt-on og du kan enten bruke 5-trinns fra Kadett GSi 16v eller 6-trinns fra Calibra Turbo. Meld deg inn i Opel Motorsport Club (www.omc.no). På forumet får du hjelp av likesinnede.

 

Det går mange Kadett med turbo i Norge...

5479432[/snapback]

 

Hjertelig tusen takk for et seriøs svar! :)

Da begynte snøballen å rulle for meg...

5484640[/snapback]

 

 

Jeg har en kadett gsi 16v turbo..

 

Kjøp deg en kadett gsi gjerne med 16v motor i også etter monterer du turbo i den .. hvis du ikke skrur så mye selv så kan du henvende deg hos www.protrim.no de bygger om bilen til Turbo

Lenke til kommentar

Men er jo liten vits hvis du ikke oppgraderer understell slik at du får det til å sitte, og at du kan stoppe hvis du må ;) er jo tross alt feilhjuls drift på den, så kjempe morro blir det IKKE... + at det kommer til å koste MYE mer en det er verdt.... Har du ikke lappen ennå, men snart, så holder det leeenge med en orginal gsi.... du skal jo tross alt lære å kjøre først, noe du ikke lærer ALT om på kjøreskolen ;)

Lenke til kommentar

Feilhjulsdrift... Der sa du det. Jeg har selv hatt en Ford Escort RS Turbo på ca. 200 ærlige gamp, med moment i bøtter og spann. Det spinner.... og spinner og spinner... Det var ikke mulig å få feste før 3.gir. Gnagere fungerer heller dårlig med mye effekt. Knøttebror holdt på å le seg ihjel da jeg kjørte autoslalom med den, jeg spant HELE løypa forutenom når jeg bremsa eller fiska etter grep... En vanlig Rakett GSI 16v går godt nok som gnager, skal du ha noe mer anbefaler jeg baktrekk eller 4x4.

Lenke til kommentar

Så klart RWD eller sprek 4x4 er tingen ingen tvil om det.. men i en framhjuls dreven bil, går det helt fint og ha opp mot 3-400hk!.. sett inn 6trins kasse med qualify sperre så blir det mer grep!.

 

Jeg har sjøl kadett gsi 16v Turbo med over 200 ærlige gamp og mer enn nok moment. Ingen problem og ha det gøy med eller og kjøre med.

Lenke til kommentar
Så klart RWD eller sprek 4x4 er tingen ingen tvil om det.. men i en framhjuls dreven bil, går det helt fint og ha opp mot 3-400hk!.. sett inn 6trins kasse med qualify sperre så blir det mer grep!.

 

Jeg har sjøl kadett gsi 16v Turbo med over 200 ærlige gamp og mer enn nok moment. Ingen problem og ha det gøy med eller og kjøre med.

5497838[/snapback]

Kan du forklare meg hvordan flere gir og en diffBREMS kan gi mer grep når du allerede ligger på full hjulspinn på begge hjulene?

 

Og ja, Escort RS Turbo har diffbrems originalt. Kjedelig å bli frakjørt på svingete vei av en baktrekker med 50 gamp mindre.

Lenke til kommentar

Det er enkel fysikk. Vært hjul har en gitt mengde grep. Grepet fordeles på to akser, forover/bakover og høyre/venstre. Det sier seg selv at om du i utgang sving bruker framhjulene både til å akselerere med OG endre bilens retning, blir resultatet dårligere enn om du kan legge skyvkraften bak og kun styrer med framhjulene.

 

Men seff, jeg SKAL bli bedre å kjøre. Jeg har 13 år bak rattet både i jobb og i fritidssammenheng, men føler meg på ingen måte utlært. Banekjøring anbefales på det sterkeste :p

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Hehe, rart du sliter med ca 200hk og framhjuls trekk når andre klarer fint og kjøre biler med 250 til litt over 400hk uten noen form av problemer!..

 

Opel Kadett Turbo 200hk ++

Ascona c 300hk +

Kadett Gsi Turbo 204hk ++

Kadett Gsi 427,8hk 600Nm

Opel Combo 204hk+

Opel Astra 204hk

Vectra B 270hk og 400nm

Opel Vectra ca 300hk

Opel Corsa Bremsa 267hk og 357nm med orginalturbo på 0.7bar.+ nos (denne skal vel trimmes opp mot 400hk)

Opel Kadett 200hk++

 

Alle disse er framhjuls trekkere, og veldig mange av disse har hatt det veldig gøy under mange bil treff og flere av bilene har flisa mange bakhjulstrekkre opp til 300hk!! ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...