Gå til innhold

Intel vil ta tilbake AMD-andeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk er jeg ikke helt sikker på om jeg ønsker 50/50 deling av markedet, det kan da fort bli en segmentering av markedet som er uheldig for forbrukerne. Så lenge det bare er to aktører kan det være gunstig at den ene er betydelig større, slik at den andre har noe å strekke seg etter.

Lenke til kommentar
Faktisk er jeg ikke helt sikker på om jeg ønsker 50/50 deling av markedet, det kan da fort bli en segmentering av markedet som er uheldig for forbrukerne. Så lenge det bare er to aktører kan det være gunstig at den ene er betydelig større, slik at den andre har noe å strekke seg etter.

5460365[/snapback]

Faren er at den minste(altså AMD) kan få økonomiske problemer om de mislykkes med en prosessorserie. Jeg vil tro at en 30/70-fordeling hadde vært ok.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Intel tar kaka med sitt siste desperate forsøk på å snu den negative trenden:

 

Intel releases Mother-Of-All-FUD doc

I found a presentation entitled 'Intel Platform Competitive Guide_Feb 15 2006_Rev1' such a shock, because it is so beyond bad and slanted it is embarrassing. The document, a 32 page presentation, is obviously aimed at the sales set, and has 'Approved for NonNDA (sic) Use' all over it.

[...]

The document has five sections, 1) Platform Architecture Comparison 2) Intel's Dual-Core Advantage, 3) Platform and Ecosystem Advantage 4) Mainstream Competitive Matrix and 5) Conclusions.

[...]

Intel wins everything, is better in every way and has no weaknesses. Sad, and Intel should not stoop to this level. One look at the retail segment shows why Intel has to resort to low blows, but really should be ashamed at sinking this low.

Ikke så rart at de sliter for tiden... :roll:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg lurer på i hvor langt tidsperspektiv de snakker om denne strategien, nå i år, og kanskje neste år, så ser strategien ut for meg, for å si det litt frekt, å være å følge etter AMD arkiktekturmessig, og lage en CPU som er veldig lik det som AMD har tilbydt en stund.

 

Men det blir i høyeste grad spennede å se hvor varig denne skaden er for Intel, om de kjapt kommer tilbake, eller om det er lettere for folk å velge AMD når de først har prøvd det en gang.

 

AtW

5457780[/snapback]

 

Om den vil være skadelig eller ei vet jeg ikke,men det er klart at det er lettere å velge et nytt produkt når en først har prøvd dette og at det virket .

AMD har vel uten tvil slitt med et dårlig rykte her fra tidligere tider,at dette heller skyldes briksettene og ikke cpuene er imidlertid uintresangt for den som slet med disse :hmm:

Lenke til kommentar
AMD har vel uten tvil slitt med et dårlig rykte her fra tidligere tider,at dette heller skyldes briksettene og ikke cpuene er imidlertid uintresangt for den som slet med disse  :hmm:

Og AMD kan ikke gi sine kunder noen garanti for at det ikke vil skje igjen så lenge de ikke trør til og tilbyr egne brikkesett(ok, de har egne brikkesett, men satsningen slik den fremgår nå er noe halvhjertet ettersom de kun dekker spesielle segmenter). AMD trenger ikke å gjøre noe annet enn å tilby en stabil plattform til enhver tid gjennom ett brikkesett som de selv går god for. Å overlate dette til VIA, nVidia(som vel svelger ULi i disse dager?) og ATI er en risiko AMD tar, alle tre har definitivt egne motiver for å engasjere seg og kan teoretisk miste interessen på veldig kort tid og stoppe produksjon eller bli mindre ivrige mht å oppdatere brikkesettene... Jeg regner med at VIA kan er den "sikreste" av dem, men kanskje også den med det mest "frynsete" ryktet. ATI og nVidia antar jeg kun engasjerer seg så lenge de er tjent med det for å evnt få solgt egne grafikkløsninger.

 

Ellers tror jeg Intels satsning på bærbare løsninger vil vise seg å være strategisk riktig mht fremtiden. Med Core CPUene vil jeg påstå at de befester stillingen sin i dette markedet og med de kommende lanseringene i sommer/høst vil de nok fortsette med det. Det er i dette voksende markedet det er viktig for AMD å komme inn for alvor, men for å få til dette må de nok gjøre litt mer enn halve jobben selv. Hva er en god motor uten en bra bil/chassis å putte den i?

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...