Gå til innhold

hvorfor bruke parkeringslys


benkizz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bl.a for å unngå å blende andre biler, men samtidig ha et lys slik at du vises. En av de tingene som irriterer meg i trafikken er når jeg må stoppe på toppen av en glatt oppoverbakke pga en bil som står parkert med nærlys til høyre for meg.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Parklys er påbudt når bilen er hensatt(står midlertidig i ro), for, som tidligere sagt vise at du står i ro.

 

Er det mørk og våt veibane kan møtende trafikk legge seg til høyre for deg, med mulig fatalt resultat hvis du ikke har blendet ned til parklys.

 

Folk har dødd før pga. dette.

 

EDIT: Tråden flyttes til "trafikk" da den passer bedre der.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
vel.. fullfør mørkekjøringen og du vil fort forstå hensikten med de

5429548[/snapback]

Jepp, virker ikke som om fyren har vært med på det.. Lærer faktisk mer enn det man tror. Utrolig å se hvor nært man må komme for å se en person som står ved siden av bil med bare nærlyset på i mørket. Med langlys på er det umulig..

Lenke til kommentar
vel.. fullfør mørkekjøringen og du vil fort forstå hensikten med de

5429548[/snapback]

Jepp, virker ikke som om fyren har vært med på det.. Lærer faktisk mer enn det man tror. Utrolig å se hvor nært man må komme for å se en person som står ved siden av bil med bare nærlyset på i mørket. Med langlys på er det umulig..

5429964[/snapback]

Enda betre erfarer du det om du faktisk får kjøre sjølv, noko dagens elevar ikkje får...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+781234

Eg kan ikkje få sagt de tydelig nok. Parklys er livsviktig. Har nettopp vore på mørkekøyring. Der fekk vi illustrert kor utruleg mykje forskjel de kan gjer å bruke parklys når ein står i ro. Det går frå NULL sikt, til 99% sikt for imøtekomande bilar... Parklys reddar liv!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...