Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Helt særiøst. Vil du bli narkoman? Begynn med hasj. Har selv en venn som "kom i feil gjeng", og begynte med hasj på fester osv osv. Nå er han med gjengen hele tiden og er ekspert på all narkotika og boler seg og trener som søren. Alikavel er han på de "ikke-farlige" stoffene. Han er ikke begynt med heroin enda, men det kommer til å skje. Han er virkelig ute å kjøre.

 

Men hvis vi skal se det i perspektiv, så kan det være vennegjengen som har påvirket han til flere typer narkotika, og ikke hasjen. Men hasjen har jo hjelpt helt klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt særiøst. Vil du bli narkoman? Begynn med hasj. Har selv en venn som "kom i feil gjeng", og begynte med hasj på fester osv osv. Nå er han med gjengen hele tiden og er ekspert på all narkotika og boler seg og trener som søren. Alikavel er han på de "ikke-farlige" stoffene. Han er ikke begynt med heroin enda, men det kommer til å skje. Han er virkelig ute å kjøre.

 

Men hvis vi skal se det i perspektiv, så kan det være vennegjengen som har påvirket han til flere typer narkotika, og ikke hasjen. Men hasjen har jo hjelpt helt klart.

Hhahaha, fy faen for en klisje fra en legaliseringsmotstander. HGahahahha, jeg hadde en venn som kjørte seg ihjel, han kom i feil miljø, rånere. Vi bør nesten forby biler nå, siden ikke alle takler å ha bil skal vi ødelegge for dem som faktisk har litt vett og klarer seg.

 

Og i tillegg så røyka han på fest? Haha, da måtte det være for å tøffe seg da? For festrøyking er vel strengt tatt ikke mye liv laga? Sitte der litt for seg selv stille... Jaja, whatever floats your boat.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

Tro meg, man kan bli helt sinnsyk hvis du røyker hasj over en lang periode, ikke undervurder det. (Dette kommer jo an på hvor sterk psyke du har, men de fleste møter veggen før eller siden.)

Vet ikke om det er riktig sted å faktisk sammenlikne cannabis med alkohol, men skulle du drukket hver dag i 1mnd, tror jeg du ville vært mye dårligere fysisk og psykisk form enn en som hadde røyket hasj hver dag i 1mnd. ;)

 

Helt særiøst. Vil du bli narkoman? Begynn med hasj. Har selv en venn som "kom i feil gjeng", og begynte med hasj på fester osv osv. Nå er han med gjengen hele tiden og er ekspert på all narkotika og boler seg og trener som søren. Alikavel er han på de "ikke-farlige" stoffene. Han er ikke begynt med heroin enda, men det kommer til å skje. Han er virkelig ute å kjøre.

 

Men hvis vi skal se det i perspektiv, så kan det være vennegjengen som har påvirket han til flere typer narkotika, og ikke hasjen. Men hasjen har jo hjelpt helt klart.

 

Hvis du er seriøs, har du klart å skrive det dummeste innlegget jeg har sett på flere år.

Lenke til kommentar
Tro meg, man kan bli helt sinnsyk hvis du røyker hasj over en lang periode, ikke undervurder det. (Dette kommer jo an på hvor sterk psyke du har, men de fleste møter veggen før eller siden.)

Når du kommer med slikt som det så bør du vise til kilder.

 

 

Nei, man kan ikke bli sinnsyk av hasj. Derimot, hvis man allerede har en latent psykisk lidelse så kan den utvikle seg raskere ved bruk av cannabis.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Uansett hvordan du ender opp med feil gjenger, er valgene dine uansett.

 

Det å hjelpe en heroin narkoman vekk fra gaten er veldig vanskelig, jeg skylder heller på media, som framstiller cannabis på to måter, enten som noe dritbra noe du ser på film eller NARKO HASJEN ! du hører om i avisen.

 

Foreldre har også sin del av skylden å ta på det, foreldre skal passe på barna, uansett hva som skjer. Og hvis de ikke klarer å be ungen holde seg borte fra ting som tuller med hodet til du er student og har lov å røyke pott, så har de feilet totalt i oppdragelse.

 

Og sist men ikke minst, resten av samfunnet, som blokkerer de som er de "første" ungene som prøver det, fryser de ute fra alt sosiale, fordi de er HASJ NARKOMANE! i en alder av 15, derfor finner de seg små men nysjerrige venner som popper, sniffer og ender opp som samfunnstapere, bare fordi de ikke kunne være med de normale barna siden de har vært outcast siden de gikk ut av barneskolen.

 

:tease:

 

Dessuten, smag og behag kan ikke diksuteres dere :D

Lenke til kommentar
Tro meg, man kan bli helt sinnsyk hvis du røyker hasj over en lang periode, ikke undervurder det. (Dette kommer jo an på hvor sterk psyke du har, men de fleste møter veggen før eller siden.)

Når du kommer med slikt som det så bør du vise til kilder.

 

 

Nei, man kan ikke bli sinnsyk av hasj. Derimot, hvis man allerede har en latent psykisk lidelse så kan den utvikle seg raskere ved bruk av cannabis.

 

Hvor er kildene på at man ikke kan bli gal av hasj?

Slutt å gjør det "OK" å røyke.

Lenke til kommentar
Tro meg, man kan bli helt sinnsyk hvis du røyker hasj over en lang periode, ikke undervurder det. (Dette kommer jo an på hvor sterk psyke du har, men de fleste møter veggen før eller siden.)

Når du kommer med slikt som det så bør du vise til kilder.

 

 

Nei, man kan ikke bli sinnsyk av hasj. Derimot, hvis man allerede har en latent psykisk lidelse så kan den utvikle seg raskere ved bruk av cannabis.

 

Hvor er kildene på at man ikke kan bli gal av hasj?

Slutt å gjør det "OK" å røyke.

Det er du som kommer med påstanden om at man blir gal av det. Bevisbyrden ligger på deg.

Lenke til kommentar
Tro meg, man kan bli helt sinnsyk hvis du røyker hasj over en lang periode, ikke undervurder det. (Dette kommer jo an på hvor sterk psyke du har, men de fleste møter veggen før eller siden.)

Når du kommer med slikt som det så bør du vise til kilder.

 

 

Nei, man kan ikke bli sinnsyk av hasj. Derimot, hvis man allerede har en latent psykisk lidelse så kan den utvikle seg raskere ved bruk av cannabis.

 

Hvor er kildene på at man ikke kan bli gal av hasj?

Slutt å gjør det "OK" å røyke.

Det er du som kommer med påstanden om at man blir gal av det. Bevisbyrden ligger på deg.

 

Stemmer det, men dessverre har jeg ingen konkrete kilder annet enn erfaring. :)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tro meg, man kan bli helt sinnsyk hvis du røyker hasj over en lang periode, ikke undervurder det. (Dette kommer jo an på hvor sterk psyke du har, men de fleste møter veggen før eller siden.)

Når du kommer med slikt som det så bør du vise til kilder.

 

 

Nei, man kan ikke bli sinnsyk av hasj. Derimot, hvis man allerede har en latent psykisk lidelse så kan den utvikle seg raskere ved bruk av cannabis.

 

Hvor er kildene på at man ikke kan bli gal av hasj?

Slutt å gjør det "OK" å røyke.

Det er du som kommer med påstanden om at man blir gal av det. Bevisbyrden ligger på deg.

 

Stemmer det, men dessverre har jeg ingen konkrete kilder annet enn erfaring. :)

Som er hva vi kaller anekdotisk bevis.

 

Erfaring er spesielt lite brukbart i et tema slik som dette, ettersom det er så utrolig mange faktorer som spiller inn.

 

 

 

larsen, du kan bli paranoid, du kan bli sløv, du kan bli dum som et brød, feit etter for mye munch og du kan bli sinnsyk.

 

Det er jo bare et spørsmål om hvor mye du røyker selvfølgelig

 

:tease:

Jeg har problemer med å tolke dette innlegget. Er det sarkasme? Hvilken funksjon har smileyen?

 

Hvis det ikke er sarkasme så vil jeg referere til svarene Rastafari91 fikk for sine påstander.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
larsen, du kan bli paranoid, du kan bli sløv, du kan bli dum som et brød, feit etter for mye munch og du kan bli sinnsyk.

 

Det er jo bare et spørsmål om hvor mye du røyker selvfølgelig

 

:tease:

 

Paranoid blir man jo ofte når man har hele samfunnet i mot seg. De andre skyldes ikke hasjen i seg selv, men brukeren. En apatisk person, blir ikke noe mindre apatisk av å røyke. Fordi det blir en unnskyldning han bruker for å være seg selv. Det hele handler om måtehold, det er lite som ikke er skadelig ved overdrevent bruk. Man ser ikke at poteter og sursild blir gjort ulovlig av den grunn.

 

Erfaring er spesielt lite brukbart i et tema slik som dette, ettersom det er så utrolig mange faktorer som spiller inn.

 

For ikke å snakke om at vedkommende faktisk ikke kan vite om det bare er hasj i omløp, eller at det er hasj i det hele tatt. Eller hvordan psyken til denne personen er fra før av. Og mest av alt: Hva utløste hendelsen? Faktorene er uendelige, og slike argument hører hjemme i søpplekassa.

Lenke til kommentar

Nei larsen

 

Jeg røykte mer eller mindre bom hver dag i ca 1.5 år, og det gjorde at jeg mistet mye stabilitet som jeg hadde.

 

jeg ble ikke feit, ble ikke dum, men jeg ble innmari paranoid, i motsetning til nå, som jeg røyker kanskje en gang i mnd en fredag med venner.

 

Måteholdet er det viktigste, media framstiller cannabis enten som superfarlig eller superkult

hvis du røyker hver dag er du en missbruker uansett hvordan du har lyst å argumentere med at du føler deg bra eller ikke, dette gjelder forøvrig alt annet, nikotin, sukker, mat, vann osv.

 

Derfor får mange den sure svie i etterkant fordi man ikke forstår hva som skjer med hodet eller kropp før skaden er skjedd, derfor er opplysning istedenfor hemmelighold beste vi kan gi ungdom i faresonen.

 

Blant annet fortelle ungdomskole barn, at de burde vente til de er studenter, og ikke røyke hasj, men røyke pott.

Lenke til kommentar
Nei larsen

 

Jeg røykte mer eller mindre bom hver dag i ca 1.5 år, og det gjorde at jeg mistet mye stabilitet som jeg hadde.

 

jeg ble ikke feit, ble ikke dum, men jeg ble innmari paranoid, i motsetning til nå, som jeg røyker kanskje en gang i mnd en fredag med venner.

Jeg nekter ikke for det, alle reagerer forskjellig. Poenget er at personlig erfaring slik som det der er ubrukelig i en diskusjon om hvor farlig cannabis er.

 

Måteholdet er det viktigste, media framstiller cannabis enten som superfarlig eller superkult

hvis du røyker hver dag er du en missbruker uansett hvordan du har lyst å argumentere med at du føler deg bra eller ikke, dette gjelder forøvrig alt annet, nikotin, sukker, mat, vann osv.

Slik jeg ser det er ikke mengden du bruker av et stoff indikativt på om det er misbruk eller ikke, men hvor vidt det ødelegger for andre aspekter av livet. Røyker du 5 joints til dagen uten at det påvirker livet på en negativ måte så er ikke det misbruk.

 

"...dette gjelder forøvrig alt annet...": Jeg drikker koffein flere ganger til dagen, 7 dager i uken, er det misbruk? Det påvirker ikke livet mitt på noen negativ måte. Avhengig er jeg nok, men jeg ville ikke sagt jeg er misbruker.

 

Derfor får mange den sure svie i etterkant fordi man ikke forstår hva som skjer med hodet eller kropp før skaden er skjedd, derfor er opplysning istedenfor hemmelighold beste vi kan gi ungdom i faresonen.

Der er jeg enig. Informasjon er det beste middelet mot skade.

 

Blant annet fortelle ungdomskole barn, at de burde vente til de er studenter, og ikke røyke hasj, men røyke pott.

Brunt vs. grønt er ikke så viktig, men heller hvordan det inntas. Uansett så må vi ha en legalisering for at folk i det hele tatt skal kunne gjøre slike valg uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...