Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Datura og andre deliriske stoffer er noe man helst aldri bør røre, man vil naturligvis få minimalt ut av en sånn opplevelse, annet enn et fucked up minne.

Du tjener ikke noe innsikt eller annen spirituell opplevelse, det hele er bare en stor mind-fuck. Nå har jeg aldri prøvd meg på piggeple og vil vel aldri gjøre dette heller, men sier dette ut i fra det man har lest.

 

Kommer ann på i hvilken sammenheng du gjør det og dose.

Er munker i nepal (tror jeg det var) som bruker datura i sammenheng med meditasjon og spirituelle seremonier.

Men nei, det er for ytterst få og det er sjeldent lurt å gjøre det for å ha det morro og fordi det høres kult ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne typen meldinger pleier å dominere når tv-seerne kan si sin mening under eller i etterkant av slike debatter på tv:

nei, omg. seriøst. hva feiler folk? liksom. ja, jeg vil at halve norge skal bli narkomane. jess likosm. omg. hva feiler dere?

nei, nei, nei.

Likevel stemte 77 % av seerne ja til legalisering, selv om jeg tror mange sier ja på feil grunnlag, med tanke på målgruppen til Waschera.

Lenke til kommentar

Jo, det er vel oftest slik, det er bare det at ikke alle som prøver cannabis går videre, men de fleste dophungrige starter med alkohol, så cannabis og jobber seg nedover til de tyngste på den måten. Dette fordi cannabis er så utrolig lett å få fatt på.

 

Men saken er at ikke alle som driver med cannabis går over til andre stoffer og det er jo det som er problemet at det er så mange som tror.

Lenke til kommentar

Et sted må et knarkerliv starte og det er deffinitivt ikke rett på heroinen. Poenget er at det ikke er cannabisen i seg selv som gjør det, men miljøet som dannes pga forbudet.

 

Selvfølgelig er det cannabis de starter med av de ulovlige stoffene, lettest å få tak på det.

Lenke til kommentar
Et sted må et knarkerliv starte og det er deffinitivt ikke rett på heroinen. Poenget er at det ikke er cannabisen i seg selv som gjør det, men miljøet som dannes pga forbudet.

 

Selvfølgelig er det cannabis de starter med av de ulovlige stoffene, lettest å få tak på det.

Alkoholen er sannsynligvis ulovlig også, i og med at de sikkert er under 18 når de begynner. Alkohol og tobakk er det de starter med.

 

En amerikansk cannabisguru sa at de aller fleste som begynte med cannabis hadde manglet en farsfigur i livet sitt. Skal vi begynne å forby det også?

 

Men som sagt, en legalisering ville flyttet mange av cannabisrøykerne bort fra det ulovlige miljøet hvor tyngre narkotika flyter, og da vil sikkert færre gå over til hardere narko.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan du argumenterer mot meg, jeg er for legalisering. Men vi kan jo ikke skyve under teppet at det er cannabis som første ulovlige drog heroinmisbrukere har startet med, men det er ikke stoffet i seg selv som gjør, det er kriminaliseringen av det.

 

Hadde det vært lovlig så hadde de "knarker-hungrige" funnet seg noe annet illegalt å starte med før de hoppet over til tyngre ting.

Eller kanskje de forblir cannabisnytere (eller ikke begynner med canna i det hele tatt hvis det ikke er kjent som et ulovlig stoff, da det er mange som bare er ute etter å ødelegge seg selv og går etter cannabis og andre illegale stoffer fordi de er ulovlige og skadelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...