Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC,11/01-2006 : 22:30]Jedi'er som av en eller annen grunn nå kan hoppe to kilometer opp i lufta, i motsetning til hva de kan 10-20 år senere, hvor de alle er stive og støle, osv).

5423995[/snapback]

 

Dette har jo blitt forklart med at den gamle tiden (de nye filmene) var jedienes tid, hvor de var mange og de trente konstant fra de var smågutter.

I de gamle filmene er det jo bare Luke, som startet å trene da han var mye eldre enn vanlig. Da ble han også mere trent i "tanke triks", enn i sverd-fektning.

At Darth Wader er stiv som en stok forklarer jeg med at hele kroppen hans er en droide, og selv i denne tiden var ikke droidene så høyt utviklet at de kan begeve seg som et ekte menneske.

5425998[/snapback]

 

Hva med General Grevious? Har var ikke spesiellt stiv i bevegelsene.

Lenke til kommentar

Grievous var også opprinnelig et romvesen med en helt annen fysikk enn mennesker. De klarte å gjenskape og tilpasse kroppen hans til en mekanisk en uten problemer som antakelig ville ha medført menneskers fysikk.

 

Det hadde tatt seg ut om Anakin Skywalker/Darth Vader fikk seg en edderkoppkropp.

 

Den nye ordenen visste å spille på andre ting enn bare rå og brutal makt. Psykologisk terror var noe kyborgen og symbolet Darth Vader var inkarnasjon av. Videre kan jeg ikke tenke meg at Darth Vader ville godtatt å bli gjort om til noe edderkoppliknende heller.

 

Enda videre kan det jo nevnes at nesten alt på Grievous var kunstig (ettersom mesteparten av kroppen hans ble ødelagt), hvilket gjorde customizingjobben til mekanikerne lettere å forme fritt. Darth Vader trengte "bare" nye bein og arm.

 

Hvorfor de ikke gjorde beina hans skikkelig sterke så han kunne hoppe drithøyt er et kritisk spørsmål til dette. Muligens imperiets xenofobi også smitta over på det som var rart og patetisk innen mekanikksiden.

Lenke til kommentar
Sammenhengen er jo helt klart der. Det er bare at de nye ikke har den gode gamle sjarmen.

 

Når det er sagt må det også sies at det ville vært meget vanskelig for Lucas å lage den nye trilogien uten å bruke ny teknologi, som igjen resulterer i litt lost sjarm.

5427861[/snapback]

 

Akkurat der har du det. :thumbup:

 

så vidt jeg vet var det meningen å vente med ep 1-3 til teknologien var såpass utviklet at det var mulig å lage disse filmene. De kunne umulig ha fått til pod-racet like bra for 20 år siden som nå...

 

De mister mye av sjarmen, men filmene blir bra.

Lenke til kommentar

Gleder folk seg til den nye Star Wars filmen da? Episode 7? Blir konge. Gleder meg som en unge! :)

 

Fra alvor til spøk: Var det ikke kjipt for dere freaks, om jeg får lov å kalle dere det, at dere fikk vite slutten allerede i den 3. filmen? Åssn klarte dere da å glede dere til de andre filmene? Jeg mener, ville det ikke vært bedre om filmene faktisk kom i riktig rekkefølge? Tenk så spennende det hadde vært for dere! Fryder meg på bare tanken. :ohmy:

Lenke til kommentar
Gleder folk seg til den nye Star Wars filmen da? Episode 7? Blir konge. Gleder meg som en unge! :)

 

Fra alvor til spøk: Var det ikke kjipt for dere freaks, om jeg får lov å kalle dere det, at dere fikk vite slutten allerede i den 3. filmen? Åssn klarte dere da å glede dere til de andre filmene? Jeg mener, ville det ikke vært bedre om filmene faktisk kom i riktig rekkefølge? Tenk så spennende det hadde vært for dere! Fryder meg på bare tanken. :ohmy:

5429237[/snapback]

 

Diplomet sendes i posten, premieklovn... :roll:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg si meg enig i at episode 1-3 er latterlig dårlige, men å kalle de dårlige fordi de er bedre til å sloss, har bedre våpen blabla osv osv blir bare dumt. Du har jo forklaringen selv Metallic (ja hadde det ikke vært bedre med et slikt nick? da hadde du sluppet å være umulig å sitere). De siste filmene er faktisk laget 20+- år etter den første trilogien. Hadde de første filmene vært laget nå hadde de sett ganske annerledes ut de og. Ja, selvfølgelig blir det en logisk brist, men jeg ser ikke helt problemet. Det hadde da vært ganske ulogisk å ikke bruke teknologien vi kan idag og. Og jeg synes da sverdfektingen blant annet forandret seg mye bare fra A New Hope til de to neste filmene? :whistle:

 

Jessja. Så meningen er at vi skal si hva vi mente om hver av filmene. H'ok

 

Episode 4-6:

Great. Yndlingsfilmene mine da jeg var mindre. Må innrømme at det ikke er helt det samme lenger, men store filmer er det nå ennå.

 

Episode 1:

Denne var fryktelig. Rett og slett. Noen klager på Jar Jar som den store synderen, men han var jo rene guden i forhold til den stygge lille gutten (ja, det er Anakin jeg sikter til). Hele den episoden hvor han sitter i det lille romskipet kan få enhver til å gråte.

 

Episode 2:

Bedre enn den forrige, men det hjelper ikke så mye. 'Romantikken' mellom Anakin og Padme var rett og slett vondt å se på. "I know! Let's have a contest on who has the cheesiest romantic dialogue!"

 

Episode 3:

Ja, da var den kommet. Filmen som skulle binde alle de løse trådene sammen....men det var dessverre for sent. Ingen andre som stusset litt over Anakins overgang til den mørke siden? Må innrømme jeg lo ganske godt under den scenen hvor Mace Windu døde. Men det var i alle fall den mest underholdende av de nye.

Lenke til kommentar
Men når de nye filmene er laget og skal fortelle historien før 4,5 og 6 blir det litt underlig at det da har forgått en devolusjon etter 3'ern og til 4.5 og 6 :D

5428870[/snapback]

 

Veit du hva devolusjon betyr? Det betyr desentralisering av makt. Et galaktisk imperium er ikke akkurat det. Mulig du tenkte på moffene og deres nogenlunde selvstyre i sine sektorer, men makta ligger hos keiseren til syvende og sist.

Lenke til kommentar

_Julenissen_: Selvfølgelig må de få bruke dagens teknologi. Det ville de jo gjort om de gamle kom i dag også. Det jeg mener er at det går an å begrense bruken _LITT_ da! Synes nå egentlig det skal gå an å faktisk forholde seg til at det finnes noen filmer som kom tidligere, men som foregår ETTER de nye!

 

Er forresten enig med deg i at Anakin i 1'ern var en pain in the ass. Ble bare forbanna jeg, når jeg hørte alle de dumme monologene hans. "I wonder what will happen if I press THIS button! Wow wow wow!", osv osv. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg så ikke 1'ern før etter en liten stund (var i militæret da, tror jeg), og alle snakket om hvor jævlig Anakin var, så jeg hadde så utrolig rævva forventninger, at Anakin kom faktisk ut "positivt" for min del.. faktisk.. Men, det var muligens på grunn av de ekstremt dårlige "omtalene" jeg hadde hørt..

 

Men, igjen, Jar-Jar Binks var jeg IKKE forberedt på.. og jeg sier det igjen; MÅTTE HAN BRENNE I HELVETE!! :realmad:

 

 

4-6 har jeg derimot sett i overkant av 100 ganger tilsammen.. Så de utrolig mye når jeg var liten, og større.. men ikke fullt så mye de siste årene..

 

Husker jeg løp rundt i mammas morgenkåpe (som desverre var rød), og brukte den som kappe, og lekte Luke Skywalker! :blush:

 

6'ern har liksom alltid vært min favoritt.. :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...