Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC,14/01-2006 : 15:08]Blacki, det er noe galt med den linken. Kommer inn på siden, men jeg får aldri lastet inn filmen, og når jeg prøver å laste ned den får jeg "object not found!". :hmm:

5436973[/snapback]

 

 

https://www.barmen.nu/filer/Video/deathvader.wmv

 

her er det bedre :)

5437111[/snapback]

 

Den der må jeg si var morsom :!:

 

Ble litt pissed off hu kjerringa når hun skjønte realiteten i det hele. Hun trodde jo hun skulle bli drept av tidenenes bad-guy :p

Lenke til kommentar

For å svare på topic:

 

Star Wars Episode I:

Hater ikke denne like mye som alle andre. Synes Obi-Wan er veldig tøff i denne. Jar-Jar Binks kan jeg være enig er en unødvendig irriterende fyr. Pod-Racet er sinnsykt tøft, sammen med The Duel of The Fates (Obi, Qui Vs. Maul). En helt fin start.

 

Star Wars Episode II: Denne så jeg på kino når den først kom ut, og syntes den var ekstremt bra da etter å ha gått ut av kinosalen (husker jeg var nesten helt målløs). I ettertid så synes jeg kanskje at denne er den dårligste av alle filmene. Er uenig med en del at Yoda er verdt filmen alene. Varte liksom ikke så lenge den kampen, og var ikke så bra. Synes hans kamp mot keiseren er myyye bedre. Uansett første halvdelen er litt kjedelig, men tar seg opp en del på slutten da klone-krigen starter.

 

Star Wars Episode III: Dette var filmen som reddet hele prequel trilogien. En utrolig bra film. Den har ikke 8.0 points på imdb for ingenting. Utslettelsen av Jedi-Ordenen, de feteste lyssabelduellene, Anakin-Vader - jeg nevner bare noe. Denne filmen har så mange høydepunkter. Jeg tror ikke Lucas hadde hatt noe problem med å lagd 3timers film ut av denne, vis han ikke hadde hatt det for seg at omtrent hver eneste Star Wars film må være like lang.

 

Star Wars Episode IV: Den er gammel og det syns, men likevel er dette filmen som pissa på alle box-office rekorder før den og gjør det godt enda på lista. Det var også den filmen som skapte millioner av millioner av mennesker til å forgude Star Wars. For og si det sånn, det er en del filmskapere i verden som bestemte seg for å drive med film etter de så denne filmen (Sir. Ridley Scott f.eks.). Hele filmen er bra laget og den har veldig bra karakterer, samt samspillet mellom dem er veldig bra. Sluttscenen med kampen om Death-Star er veldig imponerenes laget, mht. at den kom ut i 1977.

 

Star Wars Episode V: Den filmen som har gitt meg det største sjokket i ettertank. Jeg tror ikke jeg trenger å nevne grunnen hvorfor siden dette er en Star Wars tråd.

Hele filmen har en veldig fin mørk tone over seg, og den mørke herren, Darth Vader, tar virkelig for seg i denne filmen. Jeg greier aldri å huske hvor mange av sine offiserer han fikser med sitt berømte triks, Force Grip.

 

Star Wars Episode VI: Min favoritt. Jeg trenger ikke å si noe annet enn at slutten der Luke redder faren sin, og Victory Celebration scenen, er fantastiske.

 

Da sa jeg ihvertfall noen ord om mine meninger om den mest berømte, mest sette, og den største filmsagaen noensinne lagd!

Lenke til kommentar

Synes måten Anakin ble ond på var patetisk.

Anakin: "I must save Padmè! I am a good man, so I will do whatever is necessary, except becoming a sith. I know this, because I'm a powerful Jedi, and I've learned a lot".

Palpatine:"No, you must kill all the cute and helpless children in the order for no reason!"

Anakin: "No! Never! ... OK, I'll do it." *Kill! Kill! Kill!*

 

Det kunne kanskje gått _LITT_ mer gradvis?

 

BTW: Blacki, den filmen var hysterisk! Dagens latter! :!:

Lenke til kommentar
Synes måten Anakin ble ond på var patetisk.

Anakin: "I must save Padmè! I am a good man, so I will do whatever is necessary, except becoming a sith. I know this, because I'm a powerful Jedi, and I've learned a lot".

Palpatine:"No, you must kill all the cute and helpless children in the order for no reason!"

Anakin: "No! Never! ... OK, I'll do it." *Kill! Kill! Kill!*

 

Det kunne kanskje gått _LITT_ mer gradvis?

 

BTW: Blacki, den filmen var hysterisk! Dagens latter! :!:

5438166[/snapback]

 

Det var vel ikke for noen grunn. George Lucas viste denne scenen for å fortelle hvor langt Anakin ville gå for å nå sine mål.

Sidious hadde fortalt at han måtte cleanse jedi-templet for å være sterk nok av the dark-side til å redde padmè fra den visse død.

Lenke til kommentar
Star Wars Episode VI: Min favoritt. Jeg trenger ikke å si noe annet enn at slutten der Luke redder faren sin, og Victory Celebration scenen, er fantastiske.

5437838[/snapback]

 

Mener du den originale eller de nyskapte endelsesscenene?

5440819[/snapback]

 

Liker de seneste best, varer liksom lenger da. Musikken er kanon på begge.

Lenke til kommentar
Star Wars Episode VI: Min favoritt. Jeg trenger ikke å si noe annet enn at slutten der Luke redder faren sin, og Victory Celebration scenen, er fantastiske.

5437838[/snapback]

 

Mener du den originale eller de nyskapte endelsesscenene?

5440819[/snapback]

 

Liker de seneste best, varer liksom lenger da. Musikken er kanon på begge.

5441881[/snapback]

 

Ja :love:

 

Får en skikkelig godfølelse i meg når jeg ser den, er så fin stemning :)

Lenke til kommentar

Siden dette er en Star Wars tråd hvor alt angående Star Wars (filmene) kan diskuteres, tar jeg meg den frihet å poste et bilde...

Skaffet meg nemlig de gamle Star Wars filmene på VHS for ikke så lenge siden. Var ei som solgte dem og 11 andre filmer på QXL. Jeg fikk dem alle for 100kr, men sa at hun ikke trengte å sende flere filmer enn Star Wars filmene (var jo kun de tre filmene jeg var ute etter). 100kr betalte jeg gledelig uansett.

 

Synes 100kr er et lite kupp for å få de originale Star Wars VHS'ene (med andre ord de versjonene som kom før 1996). Godt behandlet har de også vært. Er kjempeglad for å ha dem i hylla mi, jeg. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...