Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får man bedre tilbud på disse PCene om man ringer?? skulle gjerne hatt PCen ned mot 10 000 :S

 

Ingen som vet noe om forskjellen mellom T5500 og T2060? I spill som Oblivion og supreme commander?

8086494[/snapback]

I oblivion er det faktisk litt å hente, kanskje 20-30% raskere med T5500 da oblivion krever mye av cpu, i nesten alle andre spill har cpu lite å si. Ja, ofte kan man få bedre tilbud om man ringer, men du bør være god til å forhandle og treffe den rette selgeren. Noen enorme avslag kan du ikke forvente, men f.eks 500-1000 i avslag på en pc til 12000 er realistisk.

Lenke til kommentar

Hmm.... får vel gå for det opsettet med T5500... Dette settet hadde også 40Gb større harddisk, noe som gjorde valget lettere!

 

Tenker jeg skal ringe en tur imorgen og høre om de har no tilbud til meg :D

 

Er det ikke no mulighet og bestille uten vista?

 

Hvor lang tid har dere opplevd at det tar og få PCen fra bestillingsdato?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Hmm, de siste 3 gangene jeg har startet pcen kommer det 3 høye pip rett etter hverandre i biosen, får ikke opp noen feilmelding eller noe men, merkelig. Noen som vet hva det kan være?

8085449[/snapback]

Kan de være at du har den koblet til trådløs? Har sett at dell maskiner med intel programmer for trådløs har generert lyder som kan oppfattes som alarmer!

Lenke til kommentar
Hmm, de siste 3 gangene jeg har startet pcen kommer det 3 høye pip rett etter hverandre i biosen, får ikke opp noen feilmelding eller noe men, merkelig. Noen som vet hva det kan være?

8085449[/snapback]

Kan de være at du har den koblet til trådløs? Har sett at dell maskiner med intel programmer for trådløs har generert lyder som kan oppfattes som alarmer!

8087998[/snapback]

Har deaktivert det trådløse nettverket så jeg tviler på det. Oppdaterte biosen igår og har ikke hørt noen pip siden. Som jeg sa isted leste jeg at 3 korte pip kan bety problemer med minnet, men hørtes litt merkelig ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Kan de være at du har den koblet til trådløs? Har sett at dell maskiner med intel programmer for trådløs har generert lyder som kan oppfattes som alarmer!

8087998[/snapback]

 

 

Har du peiling på å få av den sinnsyke lyden uten å deaktivere PROset. Bruker windows nå, men syntes PROset er mer oversiktlig. Men lyden er en fordømt uting på forelesninger.

Lenke til kommentar

Pc'en skal ha følgende krav, slik jeg ser det nå: Støysvak (viktig!). Skal brukes til vanlig bruk, fotoredigering, spill, film o.l. Bør holde en stund, for å si det sånn.

 

1: Hvordan er 9400 når det kommer til støy?

 

2: Tenkte på "256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS". Er det verdt å betale over 1600 kr mer for dette, fremfor "256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400"? Hvor bra er disse kortene?

 

3: Er 1800-2375 kr verdt pengene for 2 gb ram, fremfor 1 gb ram?

 

4:

17" Wide Screen WXGA+(1440x900) [inkludert i prisen]

 

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® [legg til 1,368.75 kr eller 51,-/måned1]

 

17" Wide Screen XGA+ (1440x900)TFT display with TrueLife™ [legg til 525.00 kr eller 20,-/måned1

 

Tenkte på alternativet i midten der. Er det kjekt å velge en slik skjerm hvis en tar Nvidia 7900 f.eks. Hva med ATI X1400 og denne skjermen? Er 1440x900 et bra alternativ hvis en skal spare litt penger?

 

Mange spørsmål, men håper noen tar seg tid til å svare utfyllende :) Takk.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Nå begynte det å pipe igjen når ejg startet opp, kommer 4 raske pip, ikke 3 som jeg før trodde, noen som vet hva det kan være?

8091157[/snapback]

 

Har du kjørt Dell Diagnostic. Vet ikke hvordan det er med i9400, men med xps,en kan du starte dette fra bootmenyen. Testen tar ca. 1 time, men kjører da gjennom alt, inkludert minnet.

Lenke til kommentar
Pc'en skal ha følgende krav, slik jeg ser det nå: Støysvak (viktig!). Skal brukes til vanlig bruk, fotoredigering, spill, film o.l. Bør holde en stund, for å si det sånn.

 

1: Hvordan er 9400 når det kommer til støy?

 

2: Tenkte på "256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS". Er det verdt å betale over 1600 kr mer for dette, fremfor "256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400"? Hvor bra er disse kortene?

 

3: Er 1800-2375 kr verdt pengene for 2 gb ram, fremfor 1 gb ram?

 

4:

17"  Wide Screen WXGA+(1440x900) [inkludert i prisen]

 

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® [legg til  1,368.75 kr eller  51,-/måned1]

 

17" Wide Screen XGA+ (1440x900)TFT display with TrueLife™ [legg til  525.00 kr eller  20,-/måned1

 

Tenkte på alternativet i midten der. Er det kjekt å velge en slik skjerm hvis en tar Nvidia 7900 f.eks. Hva med ATI X1400 og denne skjermen? Er 1440x900 et bra alternativ hvis en skal spare litt penger?

 

Mange spørsmål, men håper noen tar seg tid til å svare utfyllende :) Takk.

8093371[/snapback]

 

Kan svare på noe av dette.

 

spm 2: Om du har tenkt å bruke pc'en til spilling og også nyere spill, er svaret et ubetinget ja.

 

spm 3: NEI!! Ikke kjøp minne av Dell. Du finner det langt billigere i nettbutikker.

 

spm 4: Dette er det ikke så lett å svare på. Jeg har selv den beste skjermen og den er nydelig. Jeg synes den er verdt det, men her er det i grunn snakk om smak og behag og ikke minst økonomi.

 

Så forresten på Dell i dag og du får nå en fullspekket i9400 med 7900 gs, T7200 prosessor og 2GB ram for under kr. 15.000,-. Det er en god pris som du kanskje kan få enda bedre ved å ringe til en selger.

Lenke til kommentar
Nå begynte det å pipe igjen når ejg startet opp, kommer 4 raske pip, ikke 3 som jeg før trodde, noen som vet hva det kan være?

8091157[/snapback]

 

Har du kjørt Dell Diagnostic. Vet ikke hvordan det er med i9400, men med xps,en kan du starte dette fra bootmenyen. Testen tar ca. 1 time, men kjører da gjennom alt, inkludert minnet.

8093400[/snapback]

Ok, får ta meg en kikk på det :) Ligger det i bios eller er det programvare som ligger preinstallert? Har lagt inn fra en annen windows cd...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte bærbar fra dell.no i forrige uke. Jeg har ennå ikke fått noe bekreftelse på min bestilling via mail !? Hvor lang tid tar det til jeg får det?

 

Sender de pcen til nærmeste postkontor eller får jeg den hjem på døren?

Lenke til kommentar

Bekreftelse skal du få i løpet av få timer, så du burde kanskje ta kontakt med dell for å få bekreftet at alt er ok med bestillingen.

 

------------------------------

Jeg bestilte følgende maskin 01.03

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss)

 

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

 

LCD 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®

 

MINNE 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

 

HARDDISK 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

 

GRAFIKKORT 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

 

PRIMÆRBATTERI Primært 9-celle 80 WHr batteri

 

TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Pro 3945 trådløs 802.11a/b/g Mini PCI trådløst LAN-kort for Core 2 Duo-prosessorer

 

BLUETOOTH Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

 

BÆREVESKER Ekstra stor bæreveske i nylon

 

-------

 

Bestilte den for 16300,- inkl alt, men ser den er mulig å få for 15900,- i dag. Jaja... Slik går det når de bytter ut og endrer tilbud fra dag til dag (nesten).

 

Jeg fikk bekreftelse på bestilling umiddelbart og brukte VISA, noe som umiddelbart ble reservert fra min konto. De pengene har derimot kommet tilbake ? noe som vet om det er vanlig?

 

Det andre var at det tok 6 dager før Dell sendte den ut fra seg og nå får jeg vite at den er hentet fra DK. Trodde Dell holdt til i Irland jeg da. (Noen som har peiling på transportveien for disse maskinene fra Dell til Norge (evt. Bergen)?

 

Nå får jeg bare håpe Schenker er raske. ;)

Lenke til kommentar
Jeg bestilte bærbar fra dell.no i forrige uke. Jeg har ennå ikke fått noe bekreftelse på min bestilling via mail !? Hvor lang tid tar det til jeg får det?

 

Sender de pcen til nærmeste postkontor eller får jeg den hjem på døren?

8105547[/snapback]

 

 

btw. De leverer på døren.. Posten har "heldigvis" ingenting med leveringen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...