Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Inspiron 9400, og det jeg lurer på er hvilken bæreveske, ikke sekk, som passer best. Jeg har sett på hjemmesiden til Dell og sett bærevesken "Black/gray nylon carry case for Dell 9300/9200/9400 notebook (x-large)" ser den bra ut, linken er Dell Bæreveske. Eller anbefaler dere en annen bæreveske.

7973427[/snapback]

Har den selv og er godt fornøyd, den tåler vann, støt og kulde bra, mye plass til diverse småtterier utenom selve pcen. Solid veske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Dell Inspiron 9400, og det jeg lurer på er hvilken bæreveske, ikke sekk, som passer best. Jeg har sett på hjemmesiden til Dell og sett bærevesken "Black/gray nylon carry case for Dell 9300/9200/9400 notebook (x-large)" ser den bra ut, linken er Dell Bæreveske. Eller anbefaler dere en annen bæreveske.

7973427[/snapback]

 

 

Den veska der gir meg lyst til å kaste hele pc'en inni veska. Ikke at jeg ikke liker den men den virker så robust at jeg er overbevist om at pc'en ikke lider noen skade!

 

Den har plastikkopper i alle hjørner, og over 1cm postring rundt pc'en. Samt plass til lader, mus, kalkis, penal og en blokk. Ofte jeg bare tar med meg den på skolen :D

Lenke til kommentar
Etter å ha lest endel rundt på dette så er faktisk problemet løst. Sort of.. Tar man ut den eksterne hardisken så fungerer alt som en drøm. Bruker man en ekstern harddisk så veksler den mellom å fungere og ikke å fungere.

 

Dette er mitt tilfelle og en flere andre personer verden rundt. Merkelig problem.

7903717[/snapback]

 

Har lest litt rundt det på forumer og det er vistnok kommet en ny utgave av adapteret som unnviker det problemet. Får du forresten digital lyd fra noe annet en DVD-filmer?

7903856[/snapback]

 

Hallo. Beklager litt sent svar ,men det er noe kluss med brukerprofilen min. Jeg får lyd fra filmer , WMP og winamp uten problemer. Startet med å spille musikk gjennom powerDVD og det fungerte fint. Etterhvert så byttet jeg til winamp og nå får jeg SPDIF lyd uansett. Hvorfor? Vet ikke ,men har gjort det med flere maskiner og det fungerer like bra hver gang.

 

Må få byttet dette adapteret. Synes det er latterlig at SPDIF ikke vil fungere når man plugger i en ekstern skjerm eller ekstern harddisk. Da er ikke den løsningen mye verdt.

 

Er det noen som har et PA-10 (lader til endel dell laptops) og befinner deg i Oslo så ta kontakt med meg asap. Får ikke liv i min 9400 og jeg trenger et passord som ligger i et dokument på hardisken.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer dell i9400 selv, og har noen spm om den. Håper noen av dere som allerede har den kan svare meg.

 

Har lest noen ulike omtaler av den, og noen klager på støy og varmeutvikling. Blir den veldig varm? bråker den mye?

8029897[/snapback]

Med 7800go-kortet som den tidligere hadde slet mange med støy\varme\ustabilitet. Med det nye 7900GS-kortet er den tilnærmet lydløs. Jeg har den alltid på fanget og den blir litt varm under, men aldri ubehagelig. Til vanlig hører du såvidt vifta om det er fritt for all støy i rommet, dvs veldig stille. Ved hard gaming høres den litt bedre, men fremdeles svak spør du meg. Kan dog hende at den støyer mer om du setter i en 7200 rpm-disk og T7600 cpu.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer dell i9400 selv, og har noen spm om den. Håper noen av dere som allerede har den kan svare meg.

 

Har lest noen ulike omtaler av den, og noen klager på støy og varmeutvikling. Blir den veldig varm? bråker den mye?

8029897[/snapback]

Med 7800go-kortet som den tidligere hadde slet mange med støy\varme\ustabilitet. Med det nye 7900GS-kortet er den tilnærmet lydløs. Jeg har den alltid på fanget og den blir litt varm under, men aldri ubehagelig. Til vanlig hører du såvidt vifta om det er fritt for all støy i rommet, dvs veldig stille. Ved hard gaming høres den litt bedre, men fremdeles svak spør du meg. Kan dog hende at den støyer mer om du setter i en 7200 rpm-disk og T7600 cpu.

8029988[/snapback]

 

enig der, den er veldig lydløs med 7900gs. Kan ikke klage der...

Lenke til kommentar

Ja som sikkert mange av dere har allerede lagt merke til, så skal jeg kjøpe en ny PC, og har funnet ut at bærbar er tingen :D

Den skal brukes en del til spilling, og da er jo i9400 med C2D 2.0 Ghz, 2 Gb RAM, 7900 GS, 100 GB harddisk 7200 rpm midt i blinken.

 

Men har et spørsmål om størrelsen på denne maskinen. Jeg har nå en Dell Latitude D520 som jeg bruker. Jeg vet at forskjellen mellom 15,4" og 17" er rimelig stor, men hvor stor er den egentlig?

Jeg bruker en PC veske nå, og jeg har ca. 10 cm fri bredde plass med latituden. Trenger jeg å investere i ny veske/sekk? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Inspiron 9400 med core 2 duo prosessor på 2 ghz og 2 gb minne. Den har 160 gb 5400 rpm harddisk og geforce 7900 gs skjermkort.

 

Problemet mitt er at den bruker så sinnsykt mye system ressurser på å gjøre ting. F.eks ved oppstart av explorer så bruker den cirka 50% av cpu, samt når jeg f.eks går fra www.hardware.no til www.vg.no så bruker den også 50% av cpu og setter jeg igang msn på samme tiden så går den opp i 100%. Dell system resources mangaer sa system resources low hele tiden. Dette er ganske mye med tanke på at min gamel pc bruker mye mindre cpu kraft på de samme applikasjonene og det er en P4 2,8 ghz som er 3 år gammel med 768 mb minne.

 

Tenkte det kanskje var Windows så jeg la inn windows på nytt. Nå har jeg ingen antivirus heller så det kan ikke være den som gjør det da det er helt likt nå som det var før jeg ominstallerte windows. Eneste forskjellen er at jeg er kvitt alle de rare programmene som kom med maskinen.

 

Hørte også at driverne til Nvidia kunne ha noe med dette å gjøre så de ble oppdatert til nyeste som var fra juni 2006 eller noe slik, men problemet er der fremdeles.

Lenke til kommentar
Jeg har en Dell Inspiron 9400 med core 2 duo prosessor på 2 ghz og 2 gb minne. Den har 160 gb 5400 rpm harddisk og geforce 7900 gs skjermkort.

 

Problemet mitt er at den bruker så sinnsykt mye system ressurser på å gjøre ting.

......

Nå har jeg ingen antivirus heller ...

8080821[/snapback]

Sikker på at ikke maskinen din er full av virus, trojanere etc da?

Få deg et antivirus, om du er uskikker på hvilket så gå i Sikkerhetstråden og se der etter gratis anbefalinger. Last ned CrapCleaner, Spybot og Adaware og evnt SuperAntiSpyWare. Alle disse programmene er gratis, og ivaretar maskinen din. I tillegg kan du også laste ned Tuneup Utilities 2007, tror denne kommer med en gratis prøveperiode, og bruke den til å vedlikeholde pc'n. Det står mye om disse i Sikkerhetstråden!

Samt du kan gå på msconfig, (Start->Kjør->"msconfig"->Oppstart) og se hvilke programmer laptopen starter med Windows. De du ikke trenger skrur du av. (Dette kan du også gjøre via TU07)

Håper dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Hvis windows ble lagt inn på nytt, og maskina formatert så høres d rart ut at det skal være trojanere... Hvertfall hvis problemene var like rett etter nyinstallasjonen??

 

Sjekk om prosessoren er tunet ned, hvis eg får f.eks NHC til å kjøre på 25 % så går den rimelig fort opp i 100% ved åpning av programmer...

 

Merker knapt start av Iexplorer til vanlig... Så noe rart er d hvertfall!

Lenke til kommentar

Problemet har vært der siden maskinen kom fra Dell. Hadde antivirus da den kom da jeg hadde McAffee eller noe slik internet security med 3 måneders prøve periode. Innstallerte dog ikke dette etter reinstallsjonen da jeg får gratis norman internet security fra min bank, og ville heller bruke denne istedet for McAffee.

Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg en i9400 nå.... Vil gjerne ha den så billig som mulig med 7900gs Ender da opp med 2 priser: 11 158.75 for en PC med T5500 prosessoren og en til 10,390.00 med T2060

 

Lurer da på om det er stor forskjell mellom disse prosessorene?

 

PCen skal være erstatter for stasjonær og brukes til å spilles på (WoW, CS1.6, Oblivion og Supreme Commander)'

 

Er det stor forskjell mellom 6cell og 9cell batteriet?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...