Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Det er jo ofte spesifisert når du velger ram om du vil ha 2x512 eller 1x1024. Men ringer du skulle det også være mulig å fikse det.

7708562[/snapback]

 

ja man kan spesifisere, men man kan ikke velge 1x1024 bare 2x512 eller 2gb ram

7710201[/snapback]

 

Ring å hør, værre er det ikke :)

7710312[/snapback]

 

Jeg prøvde i går, men de kunne ikke legge inn kun 1 brikke på 1gb. Antar at det er Dell's måte å selge ram med bra fortjeneste.

 

Men det gjorde ikke meg noe, etter 10 minutter diskusjon gikk selgeren med på å gi meg gratis oppgradering til 2gb...

 

Så jeg antar at hadde de kunnet, hadde de lagt kun 1 brikke istedet for 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg mottatt min E1705, eller 9400 om du vil. Å kjøpe PC på ebay er gjerne ikke like sikkert som rett fra Dell Norge, men jeg har da klart å spare noen lapper.. så lenge den ikke dør før jeg er ferdig med den:)

Til nå har jeg betalt ca. 13800,- for noe som hos dell Norge koster 21000. Men noe er ikke slik det skal være, rammen er ikke av den kjappe typen, så jeg må sende de en mail for å se hva vi kan gjøre med saken. Håper det ordner seg og om det ikke skulle, så har jeg likevel spart noen lapper.

Det funker stort sett greit å skrive norsk på det engelske tastaturet, men det ligger et norskt ett hos tollerene. Det skal bli greit å se æø og å igjen! Litt håpløs programpakke som fulger med. AOL og annet lureri. Men vi nærmer oss noe jeg kan leve med.

Lenke til kommentar

Jeg innså etter å ha postet spørsmålene at de hører langt mer hjemme Windows kategorien, så jeg opprettet en tråd der. [Link]

 

Nå har jeg nettopp formatert den ene partisjonen, og reinstaler Windows MCE på min Inspiron 9400.

Under instalasjonen hang PC-en seg flere ganger noe jeg aldri har opplevd før.

Nå er jeg jo inne i Windows, men det som er: Er at alt i Windows nå er på engelsk, dette er noe jeg synes er rart da jeg tidligere har brukt den samme CD-en til å instalere norsk Windows MCE, dette er en ekte utgave av Windows, så man slipper å lure. Hva kan jeg gjøre for å få Windowsen til å bli på norsk.

En annen ting som er litt rart er at hver gang jeg starter PC-en nå får jeg spørsmål om jeg vill kjøre Windows Professional eller MCE, noen som skjønner noe av dette?

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Sjekk ebay, kanskje du finner et 7900GS der? Med en liten mod, ny bios og kraftigere strømforsyning kan du sette i7900GTX-go eller 7950GTX-go :)

7730720[/snapback]

 

 

Problemet er at jeg ikke er sikker på hvilken type jeg skal ha, hvordan ser de ut? :cry:

7740913[/snapback]

Se litt på www.notebookforums.com, evt lag deg bruker der og spør om du kan få det. Vet at flere av brukerne der har solgt til andre brukere.

Lenke til kommentar

*Bump*

 

Trenger hjelp fort, bør bestille i dag se ;)

 

Heisann. Skal bestille meg 1GB minne til min i9400, men jeg vet ikke hvilken av DISSE TO jeg skal kjøpe...? Jeg brukte komplett.no minne velger.

 

Og for det andre, er det vanskelig å bytte ram brikke selv? Er det bare å skru av dekslet på baksiden som er merket "M" og dra ut det gamle å sette i det nye?? Eller finnes det en bruksanvisning på dette??

(Jeg har byttet mange ganger på stasjonær, men dette tror jeg er litt anderledes :-p )

 

Takker for hjelp på forhånd...

Endret av kas86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...