Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Hurra! Da kom endelig i9400en i hus m div dill :w00t: .

 

Fikk nok kliss lik PC som deg, Jotun ;) . Pussig at de har så stor forskjell på utleveringsdato. Uansett, her står den!

 

Biosoppgradering, er det virkelig nødvendig for å kunne kjøre Vista?

 

Noen som har noen tips om hvordan man kan bevare batteriet lengst mulig? At batteriet etterhvert dør har vært problemet med mine tidligere bærbare.

 

(Må innrømme at jeg ikke har rukket å lese hele tråden enda...)

Endret av Per69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per69: Statoil?

 

Nordlending? Hører de har store problemer med leveringen der oppe...

 

Eg hentet min selv i Bergen, var den første som fikk lagt hånden på maskinen i hele Statoil! To dager før levering skulle starte! Så litt forskjell ville d vel vært lell! hehe

 

Konge maskin!

 

Eg tar ut batteriet når den står hjemme, putter i batteriet når eg skal på skolen! Så lader eg der...

 

Fant ut at maskinen går bort fra standby mode når strømmen nappes og d ikke er batteri tilstede... litt rart, trodde d var en "strømløs" funksjon!

Lenke til kommentar

Da har jeg byttet tastatur på min E1705. Det var lekende lett. panelet med power-knappen måtte løftes forsiktig fra høyre til venstre. et lite skrujern hjalp meg på veien.Etter det måtte to små skruer skrues ut og tastaturet kunne løftes halveis ut av pcen. For å få flatkabelen fra tastaturet ut av koblingen til hovedkortet brukte jeg bare en negl. Koblingen spratt opp. Så var det bare å reversere for å få tingene sammen. Når du kommer til å ha teitet skruene gjelder det å løpe over tastene for å høre etter ulyder. jeg måtte bøye litt på metallplaten som knappene står på for å få vekk en "tapp"-lyd fra høyrepilen. nå funker alt som det skal og jeg blir ikke forvirret når jeg ser ned på tastaturet lenger:)

Endret av capy
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er for tiden på utkikk etter bærbar PC, og synes det virker som at i9400 er noe av det beste man kan få for mitt bruk (finnes det noen bærbare som har bedre spesifikasjoner i forhold til pris, og som ikke har store feil (tenker bl.a. på HP dv9060, som virker bra, men som tydeligvis lager høyfrekvente pipelyder selv om den står stille)?).

 

Lurer også litt på hva folk sier når de ringer til Dell i håp om å få rabatt.(Har lyst på 7900GS, 2GB RAM, WUXGA-skjerm etc, men det sprenger såvidt budsjettet ;) )

Lenke til kommentar

har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :S

burde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud)

Lenke til kommentar
har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :S

burde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud)

7797044[/snapback]

Dell er jo rå på 2 x miknne tilbudene, ville ventet på et slikt et.

Lenke til kommentar
har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :S

burde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud)

7797044[/snapback]

Dell er jo rå på 2 x miknne tilbudene, ville ventet på et slikt et.

7797144[/snapback]

 

ok, hvor ofte pleier det å være? tror du det kommer på mandag?

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet hvilket lydkort som sitter i de 'norske' versjonene av i9400? Finner ikke noe info om dette i den konfigurasjonsgreia på dell.no.

Det eneste jeg ser er "No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option", men dette går vel på software?

Endret av ZybiX
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet hvilket lydkort som sitter i de 'norske' versjonene av i9400? Finner ikke noe info om dette i den konfigurasjonsgreia på dell.no.

Det eneste jeg ser er "No Sound Blaster®Audigy®Audio Software Option", men dette går vel på software?

7797401[/snapback]

 

 

det er Integrert 16-bits SB kompatibelt lydkort står på dell.no...

Lenke til kommentar

Eg har et litt irriterendes problem!

 

Trådløsen min nekter å koble seg på automatisk når eg skifter fra høgskulen sitt nett til hjemmenettet og motsatt!

 

Den står hooket av på automatisk tilkobling, men nei.... Det signalsymbolet nede til høgre blir bare gult....

 

Når eg går inn og fysisk trykker connect så kobler den seg til med en eneste gang.... Noen ide?

Lenke til kommentar
har tengt til å kjøpe meg akkurat det samme som deg. (7900gs 2GB ram osv) Vis man riger for å be om rabat må man da bestille via telfon eller kan man også gjøre det via dell.no så det kom nye tilbud i dag men det var jo akkurat de samme som det var før :S

burde jeg vente til mandag (da kommer det nye tilbud)

7797044[/snapback]

Dell er jo rå på 2 x miknne tilbudene, ville ventet på et slikt et.

7797144[/snapback]

ok, hvor ofte pleier det å være? tror du det kommer på mandag?

7797394[/snapback]

 

Det kom ikke nytt tilbud på mandag, men natt til tirsdag var det rabatt på ekstrautstyr (skrivere og sånt) og nå i dag er det fri frakt.

 

Dette tilbudet varer ut februar så vidt jeg kunne forstå. i tillegg er det 700 kroner rabatt på 9400, så totalt 1200,- er jo ikke helt håpløst.

 

Har satt sammen m1710 og 9400 i flere dager nå og kom til den beste prisen i dag, og har herved bestilt en 9400 basert på N02974:

 

T7200 | MCE | 2 GB 667 Mhz | 1920x1200 | 100 GB 7200 | Go9700GS | Bluetooth | 9-cell batteri

 

Tilbudet er nå uten McAffee så man sparer 700 og noe bare der, og slipper McAffee om man ikke ønsker det!

 

Prisen ble i underkant av 16-tusen, og jeg måtte ringe for å endre harddisken som var låst til 160GB 5400 RPM.

 

Det var min første post!

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...