Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det vert mulig å fått laget en slags samle-post? Helst øverst på side 1, men det funker vel også med øverst på side 30 eller.no, bare sånn at man har èn fast side å vise intereserte folk til når de spør om noe som har blitt besvart 3 ganger tidligere. Personlig så forstår jeg dem hvis de ikke vil finlese alle de 30 sidene for å få svar på 1 spørsmål ;) 

 

Så, en post som inneholder det som kommer frem av linker, bilder, reviews, ideèr, drivere, problemer og løsninger, og som blir holdt oppdatert sånn innimellom, som man kunne sende folk til.. en liten "Faq" altså, det hadde vert praktisk. Tråden blir jo ikke mindre og det er stadig flere her som er intereserte i og/eller innehavere av disse små arbeidshestene.

 

Savner noen som gidder å lage et innlegg som er beskrevet over!

 

Er forresten kjempefornøyd med min egen A6Ja.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor det har blitt av denne siden?

 

http://www.hardware.no/guides/bios/index6.html

 

Skulle gjerne ha oppdatert biosen til denne maskinen, men jeg har ikke gjort det før...

 

Har heller ingen erfaring med ATI kort, er dette den driveren jeg trenger? Burde jeg avinstallere driveren jeg har før jeg legger inn en ny?

6005899[/snapback]

 

Det er veldig enkelt. Last ned BIOS'en du vil oppdatere til fra ASUS sine sider. Bruk programmet Winflash som er ferdig innstallert på PC'en fra fabrikk, som ligger i ASUS Utility mappen i Start menyen din. Den sjekker om det er riktig BIOS og at alt stemmer, flasher og ber deg reboote PC'en din. Så er det gjort.

Lenke til kommentar

Er det ingen her som kan hjelpe meg?? Fortell hva jeg ska gjøre, og om noen annen har samme problem.

Og at laptoppen låser seg eller restarter skjedde nå sist etter 15 minutters spill.

Er strømforsyningen defekt??

 

 

 

Jeg har et ikke så litet problem med min Asus A6ja.

 

Når jeg spiller for eksempel civ4 litt lenger (mer en en time) med strømkabeln' ikoblet blir laptopen meget varm (bak ved batteriene) og låser seg eller restarter. Dette skjer nesten hver gang....

 

Når jeg bruker kun batteri (uten strømkabel) så skjer dette ikke.

 

Jeg lurer på om noen annen har samme "problem", for det er jo en del som for eksempel spiller bf2 her.

 

Er Asusen kanskje defekt, eller er det noe annet. Hva ska jeg gjøre, har ni noe tips for meg?

 

Har den Asusen med t2300 cpu men har oppgradert minnet til 1,5Gb, ellers standard.

5977102[/snapback]

Lenke til kommentar
A6Ja har vel ett bedre skjermkort?

6004477[/snapback]

 

Ikke nødvendighvis... x1600 har klart å forvirre meg nok til at jeg ikke vet noe som helst.. men det skal vist være sånn at ATI Mobility x1600 er det kortet som gir mest grafikk for watten, ikke pengene.. x800 er bedre på en del ting. sier de. Syns stadig jeg ser x1600 bli sammenliknet med 6600/6800-kort, så er vel litt igjen til 7600?

 

For all del, jeg kjører NFS:MW, WoW, BF2, Obli osv osv osv på et helt kult grafikknivå i native oppløsning og jeg er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Hvor ligger X1600 på treet da? Altså det ASUS A6Ja bruker. Er det bedre enn 6600 go? Hva med X700? Er ganske lite oppegående når det gjelder skjermkort.

 

Det har vel blitt nevnt en million ganger tidligere i tråden.

 

Og hvordan er 1.6GHz Core Duo vs. 1.8GHz på f.eks ASUS M6VA?

 

Core Duo er bedre optimalisert, pluss den har 2stk. Core's på 1.66GHz hver. Selvsagt yter den mye bedre enn den single-core CPU'en.

 

Og hvordan er hele maskinen opp mot M6Va?

6012535[/snapback]

 

Aner ikke.

Lenke til kommentar
Hvor ligger X1600 på treet da? Altså det ASUS A6Ja bruker. Er det bedre enn 6600 go? Hva med X700? Er ganske lite oppegående når det gjelder skjermkort.

6012535[/snapback]

 

Kjapt stjålet fra en Toshiba-tråd:

 

Har muligens tenkt å kjøpe meg bærbar selv, og det er Toshiba P100 som fortsatt rr favoritten min sånn etter specs! Lurer fælt på hvor bra skjermkortet er..  :hmm:

5987163[/snapback]

 

Skjermkortet duger iallefall ti bf i 1024x768. Der gikk det helt smooth. Har desverre ikke hadd tid til å teste i native, men antar det skal gå greit. 7600 til bærbar går for å være meget bra, men litt treigere enn 6800 og 7800/7900. Sakset denne fra nootebookreview.com's forum:

 

Part #3: PCI Express (PCI-e x16) Cards

 

In order of performance:

 

ATI Radeon X300

Nvidia Go6200

Nvidia Go7300

ATI Mobility X1300

 

Nvidia GeForce Go6400

ATI Radeon X600

Nvidia Go7400

ATI Radeon X1400

 

Nvidia Go6600

ATI Mobility X700

Nvidia Go7600

ATI Radeon X1600

 

ATI Radeon X800

Nvidia Go6800

Nvidia Go7800

ATI Radeon X1800

 

Nvidia Go6800 Ultra

ATI Radeon X800XT

Nvidia Go7900GS

Nvidia Go7800GTX

ATI Radeon X1800XT

Nvidia Go7900GTX

5987365[/snapback]

 

Selv om det har vert litt diskusjon på graden av relisme her, ser det ut til at de fleste er enige i det. Legge også til at X1600'n i A6Ja skal være underklokka, selv om jeg verken har fått dette bekrefta eller avkrefta. Kan jo virke sånn IOM at andre maskiner med Mobility X1600 kjører inn 43-4400 i 3dMark05 uten klokking.

 

Og ja, så lenge du ha planlagt å kjøre noe som helst i tillegg til Windows drar en CoreDuo/Dual Core fra en enkeltkjerna 'presse ganske raskt, selv om den ikke virker like "sprek" til å begynne med.

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar
Hvor ligger X1600 på treet da? Altså det ASUS A6Ja bruker. Er det bedre enn 6600 go? Hva med X700? Er ganske lite oppegående når det gjelder skjermkort.

 

Det har vel blitt nevnt en million ganger tidligere i tråden.

6013225[/snapback]

Ser det ut som om jeg GIDDER å bla meg gjennom en million sider?

Nettopp det er ulempen med samletråder. Man kan ikke finne det man leter etter på en lett måte...

 

Hvor ligger X1600 på treet da? Altså det ASUS A6Ja bruker. Er det bedre enn 6600 go? Hva med X700? Er ganske lite oppegående når det gjelder skjermkort.

6012535[/snapback]

 

Kjapt stjålet fra en Toshiba-tråd:

 

Har muligens tenkt å kjøpe meg bærbar selv, og det er Toshiba P100 som fortsatt rr favoritten min sånn etter specs! Lurer fælt på hvor bra skjermkortet er..  :hmm:

5987163[/snapback]

 

Skjermkortet duger iallefall ti bf i 1024x768. Der gikk det helt smooth. Har desverre ikke hadd tid til å teste i native, men antar det skal gå greit. 7600 til bærbar går for å være meget bra, men litt treigere enn 6800 og 7800/7900. Sakset denne fra nootebookreview.com's forum:

 

Part #3: PCI Express (PCI-e x16) Cards

 

In order of performance:

 

ATI Radeon X300

Nvidia Go6200

Nvidia Go7300

ATI Mobility X1300

 

Nvidia GeForce Go6400

ATI Radeon X600

Nvidia Go7400

ATI Radeon X1400

 

Nvidia Go6600

ATI Mobility X700

Nvidia Go7600

ATI Radeon X1600

 

ATI Radeon X800

Nvidia Go6800

Nvidia Go7800

ATI Radeon X1800

 

Nvidia Go6800 Ultra

ATI Radeon X800XT

Nvidia Go7900GS

Nvidia Go7800GTX

ATI Radeon X1800XT

Nvidia Go7900GTX

5987365[/snapback]

 

Selv om det har vert litt diskusjon på graden av relisme her, ser det ut til at de fleste er enige i det. Legge også til at X1600'n i A6Ja skal være underklokka, selv om jeg verken har fått dette bekrefta eller avkrefta. Kan jo virke sånn IOM at andre maskiner med Mobility X1600 kjører inn 43-4400 i 3dMark05 uten klokking.

 

Og ja, så lenge du ha planlagt å kjøre noe som helst i tillegg til Windows drar en CoreDuo/Dual Core fra en enkeltkjerna 'presse ganske raskt, selv om den ikke virker like "sprek" til å begynne med.

6013283[/snapback]

OK. Var svarene jeg ønsket :D

 

Oversetter faktisk den ytelsestråden fra notebookreview nå :p Kommer til å legge den ut på forumet

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...