Gå til innhold

Hva må til for at du skal slutte å spille?


Anbefalte innlegg

Sønnen til en jeg trener sammen med i Bergen spiller veldig mye WoW, og det begynner å ta helt overhånd. Han gjør det dårlig på skolen, har omtrent ingen venner siden han bare sitter foran maskinen og har blitt helt fjern å snakke med. Så et bilde av han på mobilen hans, og jeg fikk vondt av fyren - han er høy og blek, og radmager siden han bare spiser det han kan spise ved siden av maskinen - Honnikorn sort sett... Rent sukker :cry: Siden han sitter på en stol 20 timer i døgnet har han blitt lut i ryggen og fått bøyd nakke. Ikke akkurat en god strategi for å takle tenårene og finne seg en kjæreste og greier...

 

Jeg tenkte det kunne være en ide å høre hva folk her inne foreslår - jeg er jo gamer selv og har mine ideer og oppfatninger, men hva ville du gjort? Eller mer interessant, hva må til for at du skulle sluttet å spille?

Endret av Espenevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv dårlig rygg, som ikke blir bedre av spilling, men om helsa blir såpass dårlig at jeg rett og slett ikke orker å spille, hadde jeg tatt en pause, begynt å trene (noe jeg skal) og prøvd å oppleve mer en det som er foran skjermen.

tror han kommer til å vokse fra det, må jo tilslutt skaffe seg jobb. kjæreste er vel ikke det letteste når du er "nerd", men vis han får smake litt på det, kommer han nok til å prioritere det foran pcen (noe jeg ikke alltid gjør, men somregel prioriterer jeg dama :p)

gi han et spark i ræva og si at vis du holder på slik kommer du til å dø, og da får du ihvertfall ikke spillt wow!

Lenke til kommentar
Sønnen til en jeg trener sammen med i Bergen spiller veldig mye WoW, og det begynner å ta helt overhånd. Han gjør det dårlig på skolen, har omtrent ingen venner siden han bare sitter foran maskinen og har blitt helt fjern å snakke med. Så et bilde av han på mobilen hans, og jeg fikk vondt av fyren - han er høy og blek, og radmager siden han bare spiser det han kan spise ved siden av maskinen - Honnikorn sort sett... Rent sukker :cry: Siden han sitter på en stol 20 timer i døgnet har han blitt lut i ryggen og fått bøyd nakke. Ikke akkurat en god strategi for å takle tenårene og finne seg en kjæreste og greier...

 

Jeg tenkte det kunne være en ide å høre hva folk her inne foreslår - jeg er jo gamer selv og har mine ideer og oppfatninger, men hva ville du gjort? Eller mer interessant, hva må til for at du skulle sluttet å spille?

5381541[/snapback]

 

han er høy og blek, og radmager

 

 

Du beskriver avataren din der skulle jeg mene :!:

Lenke til kommentar

Hehe, vel hva som skulle få meg til å stoppe å spille? Det er et vanskelig spørsmål altså....

 

Det måtte vært noe meget alvorlig, helsemessige årsaker som gjorde at jeg ikke kunne sitte å spille. Ingen ting anna kunne få meg til å stoppe å spille.

 

Selv om dama hadde sagt at det var ho eller spill så hadde jeg valgt spill. Hehe, det er ikke tull engang altså. Får aldri håpe ho stiller det ultimatumet for da går ho på en smell.

 

Folk må lære seg å begrense seg litt bare....ikke bare spille lissom.

Lenke til kommentar

Hadde eg innsett at eg ikkje hadde noen venner,og at muligheten mine for å få det blei innskrenket for hver dag som gikk samt at helsa hadde gåtå ad undas hadde eg måtte gi opp heile greiene å søkt hjelp. Lett for meg å si det no, men dere skjønner tankegangen :hmm:

Lenke til kommentar
Sønnen til en jeg trener sammen med i Bergen spiller veldig mye WoW, og det begynner å ta helt overhånd. Han gjør det dårlig på skolen, har omtrent ingen venner siden han bare sitter foran maskinen og har blitt helt fjern å snakke med. Så et bilde av han på mobilen hans, og jeg fikk vondt av fyren - han er høy og blek, og radmager siden han bare spiser det han kan spise ved siden av maskinen - Honnikorn sort sett... Rent sukker :cry: Siden han sitter på en stol 20 timer i døgnet har han blitt lut i ryggen og fått bøyd nakke. Ikke akkurat en god strategi for å takle tenårene og finne seg en kjæreste og greier...

 

Jeg tenkte det kunne være en ide å høre hva folk her inne foreslår - jeg er jo gamer selv og har mine ideer og oppfatninger, men hva ville du gjort? Eller mer interessant, hva må til for at du skulle sluttet å spille?

5381541[/snapback]

 

Det er en vanskelig situasjon. Personlig hadde jeg, dersom jeg var faren, gitt han begrenset tid til å spille. Så vidt jeg vet har Blizzard Entertainment implementert et system som lar foresatte bestemme når på døgnet og hvor lenge brukeren skal få spille World of Warcraft. Sønnen er avhengig av et MMORPG, og det å fjerne spillet helt vil bare gjøre vondt verre. Det er imidlertidig viktig å huske at hvis man begrenser noe, så må man kompenserer med noe annet, hvis ikke er det meningsløst.

 

Jeg anbefaler deg å lese igjennom denne tråden.

Lenke til kommentar

Tror jeg så på TV'n en gang at det var en som hadde tatt livet av seg :cry: . Dette mente moren hans var fordi at han spilte Everquest :ermm: . Han var tydeligvis helt hekta på Everquest og gjorde ikke annet.

Så mitt forslag er å ikke la ham få spille WoW noe mere. La han få et dataspill som har en slutt slik at man ikke kan bli avhengig.

 

Edit: BASTA!!

Endret av Tinmar
Lenke til kommentar

Det er vel ikke mye som kan gjøres. Er meget vanskelig å nå frem til slike personer når de er så opphengt i det de spiller.

 

Jeg kjenner meg igjen for jeg selv brukte flere timer om dagen fremfor maskinen, og holdningen min (ryggen, skuldrene) var ikke helt rett nei.

 

Men så gikk det opp for meg hva som egentlig kunne skje, og hvilken farer jeg utsatte megselv for, som stor gamer og hele pakken. Så jeg meldte meg opp som medlem ved et trengins studio her jeg bor. Nå trener jeg 5 dager i uken (i forhol til 0).

 

Så du kan kanskje prøve ut en liten skremsels taktikk, men tviler at det funker. Men å prøve noe er bedre enn ingen ting. Finn ekstreme bilder av folk med pukkel, opphipset skuldre og nedbrutte kropper, og si som det er, det kan være han om kort tid (ikke snakk om år, men månder).

Lenke til kommentar

Om det er [/i]sønnen til en du trener med, må det "nesten" bety at det er faren du trener med. Sist gang jeg sjekket var det foreldra mine som bestemte i vårt hus.

 

Om han fyren klager sånn på det, hvorfor tar han ikke bare å tar PC'en fra sønnen, eller kobler ut nettet? :hmm:

 

EDIT: Barnehjem? :whistle::evil:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Mener å huske at jeg så et program om spilleavhengighet på nrk for en god stund siden. I Asia har de visstnok klinikker for avvenning av spillegalskap(dataspill), men tviler sterkt for at Norge har noe lignende siden det er litt andre tilstander her enn i Asia?

5386121[/snapback]

 

Der nede er det jo heilt syke. Var det der han fyren blei revet med heim av kona eller noe bla? Pokker meg klin gærne vettu :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...