Jump to content
Sign in to follow this  
jhking

hvordan formatere mp3filer til wma? el. hva d hete

Recommended Posts

Har noe musikk som tar litt stor plass på harddisken. (liten harddisk) :blush:

og jeg lurer på om noen hvet om/har programmer som gjør dette mulig?

//jhking\\

Advanced WMA Workshop. Fungerer kjempebra, men er ikke freeware... $24.95 / €21.95

Edit: Hva vil forresten 'liten harddisk' si? Etter å ha lagt inn alt jeg - og madammen - har av cd'er, tar det omtrent 60gb. Å gå over til wma er ikke noe tema for meg - ennå.

Edited by JonH

Det er skjelden en god ide å komprimere fra ett format til ett annet. Slett heller de filene du ikke trenger. Eller brenn dem ut på CD/DVDer (ingen har tid til å høre på 30GB Mp3 hver eneste dag heller). Behold de hippeste 10GBene og brenn resten ut. Så kan du bytte en gang i uken eller mnd. (evt. ettersom du skaffer deg mer).

Du kan sikkert bruke iTunes til det, men hvorfor skal du det? Hvis jeg skulle gått ned på bitrate på sangene mine (f.eks fra 256 kbps mp3 til 160 kbps, så hadde jeg uten tvil valgt .ogg...

Ikke gå over til WMA. Behold MP3 formatet, og gå ned på bitrate.

5379687[/snapback]

Hvilken bitrate på wma tilsvarer 192kbps i mp3? Er nok ikke aktuelt for meg å gå ned på bitrate, bortsett fra musikk jeg legger inn på mobilen...

Når det gjelder mp3 til mp4, så kan du jo prøve ImTOO MPEG Encoder 2.1, og så finner man jo mye med google :thumbup: