Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fattern kom hjem med noe han ikke var helt sikker på hva var idag..

 

Viste seg å være en Fluke T3 w spennings måler, som også sjekker for kortsluttning :)

Den trengte bare 2 nye AA batterier, og fungerer fint!

 

Liten og lettvin sak.. 2 prober, og kun leds for å vise spenning (VAC: 12, 24, 48, 110, 230, 400 og 690V.. VDC: 6, 12, 24, 36, 48, 110 og 220V) og kortsluttning.

Auto-on funksjon.. men ser ikke ut som om den vil slå seg av igjen.. stått å lyst i 10-15 min snart :p

 

 

 

Får også inn en litt eldre Packard Bell pc.. en som skulle kaste den, og lurte på om jeg ville ha den..

Regner med at jeg får den i morgen.. så intill da så vet jeg lite om den.. annet enn at den kjører XP.

Lenke til kommentar

Dagens funn ble en 24-porters switch og en nyere Netgear N300, som hadde fått seg en støyt og manglet side-deksel.

 

Merket at det var veldig mange andre skattejegere på noen plasser, stort sett innvandrere og hårete menn. Men så merket jeg at "Stjeling ble politianmeldt" utenfor Lefdal i Stavanger/Sandnes, hvor seriøst er dette? Jeg lot meg ikke bry denne gangen, men det virker ut som de ikke brydde seg om skattejegere, men heller folk som tar alt søppelet i trailere eller noe slikt. Stemmer det?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Dagens funn ble en 24-porters switch og en nyere Netgear N300, som hadde fått seg en støyt og manglet side-deksel.

 

Merket at det var veldig mange andre skattejegere på noen plasser, stort sett innvandrere og hårete menn. Men så merket jeg at "Stjeling ble politianmeldt" utenfor Lefdal i Stavanger/Sandnes, hvor seriøst er dette? Jeg lot meg ikke bry denne gangen, men det virker ut som de ikke brydde seg om skattejegere, men heller folk som tar alt søppelet i trailere eller noe slikt. Stemmer det?

Det har stått et tilsvarende skilt der jeg har plukket i over et år. Er der flere ganger pr. uke. Aldri blitt anmeldt :)

Politiet har uansett ikke ressurser, så det ville jeg ikke vært beskymret for, akkurat.

Lenke til kommentar

Var ute en tur her før helga.

 

Endte opp med 2 bærbare og 2 stasjonære maskiner.

Acer TravelMate 4600 Serie, manglet batteri, harddisk + caddy, dekslet foran dvd-brenneren og lader.. 2Ghz CPU, 1GB minne, og nå 40gb harddisk.

Hadde også et batteri som passer til den.

Startet på første forsøk :)

 

Fujitsu Siemens Amilo et aller anna jeg ikke husker i farta.. denne hadde vel 256MB ram, 40GB harddisk, rundt 2.2-2.8GHz CPU (desktop utgave).

Denne er skjermfestene knekt på.. men jeg har en maskin som jeg tror er lik her.. så jeg får den nok i stand igjen :)

 

HP/Compaq Evo desktop pc.. litt eldre utgave.. Denne er det lite liv i.. slår seg på, men ikke noe mer skjer.

 

Custom pc fra komplett, ikke sett på specs enda.. Denne er helt død.. sikkert pga Qtec PSU som sitter i den :p

 

Power Acoustik SP4X-600, 4 kanals bil forsterker, lyste opp i hele forsterkeren på første forsøk, så testet jeg kanal 1-2 og det kom lyd fra ene kanalen, men ikke den andre.. og etterhvert som jeg prøvde meg frem så kom lyden fra andre kanalen også.. så det kan jo ha vært noe dårlig kontakt i kablene jeg brukte.

Testet så kanal 3-4 og disse funket med en gang :)

 

Fant også en eske med div deler, som jeg ikke har gått igjennom enda, og husker heller ikke helt hva alt var :p hehe

 

 

Greie funn mener nå jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp :) Men jeg har installert Flashpoint-driveren slik at alt ikke går i sørpe.

Batteriet er også ganske brukbart. Etter 54 minutters nettsurfing med full lysstyrke og wlan, var batteriet på 60 %. Da måtte jeg gå, så jeg fikk ikke testet ferdig. Men jeg vil anta det vil duge ca to timer med vanlig nettsurfing, noe som er bra for en maskin funnet i bosset :)

Lenke til kommentar

Det har stått et tilsvarende skilt der jeg har plukket i over et år. Er der flere ganger pr. uke. Aldri blitt anmeldt :)

Politiet har uansett ikke ressurser, så det ville jeg ikke vært beskymret for, akkurat.

 

 

Det var det jeg tenkte! Får stikke der en annen kveld også.

 

Jeg kan ikke fordra alle de gamle CRT-TVene som ligger oppå alle godsakene. Det er haugevis av dem! Nesten slik at jeg gleder meg til folk faser ut LCD istedet! :p

 

 

Lenke til kommentar

Og slik ser den ut nå :)

Hvit EEE 900 med svart tastatur og Windows XP SP3 i stedet for Linux.

 

post-121454-0-18526500-1310663811_thumb.jpgpost-121454-0-20061000-1310663823_thumb.jpg

post-121454-0-34483900-1310663834_thumb.jpgpost-121454-0-36385300-1310663852_thumb.jpg

 

Whatcha think?

 

Perfekt for Ubuntu install.

 

Jeg har en 901 med Ubuntu på, kanonbra maskin :D

 

Forøvrig kan jeg opplyse at jeg la to helt nye Nokian-sommerdekk i resirkuleringsstabelen ved Statoil på kiellands plass i ettermiddag.

Dimensjon er 175-65-13. Dersom noen vil ha de er det nok ikke for sent å slå klørne i de.

Endret av Ideal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle innom Elkjøp for å bestille ny tv idag, men var noen timer for tidlig ute.. så der var det ikke åpent.

 

Tok derfor turen bak bygget og titta litt :)

Endte opp med en Samsung ML-1520 laserskriver.. er en 2004 modell, men ganske greit design og størrelse :)

Testa den når jeg kom hjem, og på første utskrift så hørtes det ut som om den dro inn arket, og at det satte seg fast.

Men når jeg sjekka så hadde den ikke dratt inn noe.

Prøvde å åpne luka bak, og da skrev den ut.

Prøvde så å lukke dekslet igjen, og da funka den fint :)

 

 

Passa meg veldig bra, siden begge blekkskriverene mine har litt problemer for tida :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har funnet ufattelig mye bra saker på elretur de siste 2mnd.

 

En strøken PSP m/1spill (GTA Vice City)

 

To bærbare maskiner, begge to med bl.a. dualcore-CPU, DVD-brenner, 2GB RAM, 15,4" skjerm.

 

Den ene maskinen hadde dedikert grafikk fra nVidia (Go 6150) og Turion64 X2 (ML-52. Den andre hadde Intel GMA950 grafikk og en CoreDuo T2080, helt nytt batteri.

 

Manglet strømforsyning til den ene maskinen, men hadde en som jeg hadde funnet på elretur i 2010.

 

En maskin manglet også harddisk, men jeg satte inn en 80GB jeg fikk hos Simen1 som hadde fått den hos mhsalangli som også hadde funnet denne på elretur, TAKK!!

Lenke til kommentar

Har vært innom den lokale el-returen de siste dagene, og i dag kan vi ha truffet gull. Fant nemlig et tilsynelatende strøkent ATi Radeon HD5870. Usikker på om det fungerer enda, og lurer på hva som kan skje galt dersom det er defekt? Eneste muligheten jeg har for å teste kortet er desktopen, og hvis det er mulig at kortet er defekt og skader hovedkortet eller PSU-en så må jeg kanskje finne en annen platform og teste på. Hva er risikoen? Kortet er jo logisk sett kastet av en grunn.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...