Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Da får jeg ta en titt på det også da :)

Men trur nok ikke det er powerknappen.

Siden maskinen booter når jeg klemmer ned kjøleren, og da kjører jeg den jo også uten plastdekslet over powerknappen osv.

MEn kan jo prøve å bevege litt på den skjerm bryteren ja, kan jo hende det hjelper :)

 

Om ikke så får jeg se på dissa loddingene, og evt finne et gammalt pci kort til noe som har ca like små loddinger og øve litt.

Kune jo vært greit å lære litt mer finlodding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da får jeg ta en titt på det også da :)

Men trur nok ikke det er powerknappen.

Siden maskinen booter når jeg klemmer ned kjøleren, og da kjører jeg den jo også uten plastdekslet over powerknappen osv.

MEn kan jo prøve å bevege litt på den skjerm bryteren ja, kan jo hende det hjelper :)

 

Om ikke så får jeg se på dissa loddingene, og evt finne et gammalt pci kort til noe som har ca like små loddinger og øve litt.

Kune jo vært greit å lære litt mer finlodding.

 

Les mitt innlegg her...Der har du feilen med disse modellene også løsningen..

 

Ellers...Mitt siste "funn"...

En fullt fungerende HP DV5000, desverre uten batteri...

Om noen har ett liggende....PM me...

Endret av Heia
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Har blitt lovet en hel haug med datadeler av skolensdatagubbe. Bla et MSI hovedkort som bruker DDR ram og prossesoren som sitter på. Er også en haug med gamle skjermkort som skal bort, kanskje jeg skal sikre meg noen der.

 

Hittil er gevinsten kun to 20GB IDE seagate harddisker, men gleder meg til i morrra :grin2:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den må være utrolig gammel om det er lyspærer inni skjermen.  :tease:

 

Ehm, hvis du google det produktnavnet han har i posten sin ser du at det er en prosjektor..

 

 

Men uansett, har en del av de prosjektorene på jobb, og har vært borti at selve hovedkortet dør, gjerne med samme symptomer som at det er pæra som er gåen.

 

Du kan jo eventuelt se om pæra er korrekt installert (skal være under en luke på siden av prosjektoren).

Og at pæra faktisk er hel. (En ser som regel lett om en prosjektorpære er gåen)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vil si bildet er ganske greit, ikke hjemmekino-verdig. Men det fungerer helt fint å se film på.

 

Så ville hengt den i taket ja, eventuelt i et oppheng som lett lar deg bytte ut prosjektor om du finner ut at du vil ha noe bedre.

Lenke til kommentar

Etter litt rydding hos svigers er resultatet som følger:

 

Fullt funksjonell Compaq Evo 1,8Ghz P4, 256MB DDRRAM, 40GB disk, DVDleser. Nå står den klar til bruk med LinuxMint7. (Gyldig XP-pro lisens sticker på kabinettet) 15" skjerm følger med samt mus og tastatur. Mer minne bør puttes inn for å ha litt mer å jobbe med.

 

Cinet Fulltower P3 650Mhz (rød-burgunder metallic !!! og overklokket til 725Mhz :) 512MB SDRAM, 18GB disk, 3com905 nettkort, Soundblaster Live CT4830, DVDleser, ISA SCSI-kotroller, men mangler AGP grafikk kort. Rosinen i pølsa er klassikeren Asus P2B for de som har vært i gamet en del år :)

 

Midi-tower uten PSU med defekt hovedkort (kapasistorene er poppet)- ellers strippet for alt

 

Og i glede over at ferien er fem uker lang og akkurat har startet vil jeg gi utstyret bort om noen vil bruke det videre. Eneste kravet er at det enten blir hentet eller at jeg kan overlevere det en sentral plass strekningen Sund kommune på Sotra eller inn mot Bergen.

 

PM meg ved interesse

 

Ha en flott dag, torfinn :)

Lenke til kommentar

Dagens:

HP Pavilion DV6000 Series laptop (DV6101ea), skjermen er brutalt rivd av, så nettverks antenne kablene henger bare ut, samme med bilde og inverter kabel.

Harddisken, caddyen og dekslet over disken mangler, ram var også tatt ut.

Den er også litt skadd i det ene hjørnet.

 

Men satte inn et par ram brikker, og maskinen startet opp :)

Usikker på hva slags CPU den har, da jeg ikke klarer å komme inn i bios, virker som om den bare overser det.

 

Fant også 2x HP Compaq t5000 Serie (T5520) tynnklienter (produsert Januar/Mai 2006), HP 8 ports 10/100Mbit Switch (HP ProCurve Switch 408) (denne er merket defekt, så jeg skrudde den opp, er 2 kondensatorer som buler), og til slutt en stasjonær pc, som jeg ikke har sett så mye på, men så at hovedkortet støtter både DDR og SD-Ram.

 

Fant også noe nyere enn denne, men der mangla det så mye at jeg ikke gadd å dra det med, var vel omtrent bare hovedkort og kjøer som var igjen, CPU var borte (var den typen som bruker CPU som ikkr har pinner, husker ikke hva denne heter i farta).

 

*edit*

 

Har nå testet noe av tinga :)

Den bærbare maskinen kom seg inn i bios når jeg trykka f10, og ikke f2 som det er på en annen modell her :p så da fant jeg ut at den har en Celeron 1.6GHz CPU, (enkelt kjerne).

 

En tynnklient var totalt død, viste seg å være sølt noe i den, så ikke rart den var død.

Den andre starta på første forsøk, men klarte ikke å finne noe OS.

Da prøvde jeg å gå i bios, men det var passord beskyttet, men det løste seg ved å ta ut bios batteri i noen sekunder :)

Og da fant den merkelig nok også OS, som er Windows CE 5.0, som jeg ikke får brukt til noe, for dette er også passord beskyttet, så jeg får ikke lagd noen nye tilkoblinger der.

Men la merke til noe i den defekte tynn klienten, dem bruker en slags SSD disk på hele 64MB hehe, og denne er tilkoblet via IDE (Samme som 2.5" disker), og klienten har en VIA 800Mhz CPU og 128MB ram (loddet fast og ikke mulighet for oppgradering :( ).

 

Switchen har jeg ikke power kabel til, så den får jeg ikke testet, om jeg ikke bytter poer pluggen på den.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

S775

 

og hvis du hamrer på F10 så kommer du vel inn i bios en gang

 

jeg har drasset med meg 2 s775 hk, hovedkortene har stått i en hp compaq dc7600 og en fujitsu siemens desktop pc. de er ikke atx-kompatible, men passer fint å bli montert på en treplate eller vegg :p

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...