Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kameraten min fant 2 flastskjermer idag, men orka bare å ta med den ene, og gjemte den andre :p

Fikk den ene idag..

Er en BenQ FP737s

Ser hel og fin ut utvendig, har ikke skrudd den opp, og heller ikke testa da den kan være litt våt.

Regner med at jeg får den andre i morra om ingen andre tar den, og den var noe eldre..

Denne han kom med idag manglet fot, og er produsert august 2005

 

Da var den testet, og den gir ikke bilde.. power led lyser grønt og skifter til gult hvis ikke noe signal blir oppdaget.

Men som sagt, svart skjerm, ser så vidt at den endrer litt lys styrke, også kommer det opp ei tynn stripe tvers over skjermen, som forsvinner etter noen sekunder, når den skrus av så kommer samma stripa igjen, men på et annet sted.

Så denne er det nok noe alvorlig galt med.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Kan jo hende han som fant 8800GTS er et troll da, tviler sterkt på at noen ville ha kastet et slikt kort :S Særlig da det er av så stor verdi.

 

Man kan jo heller ikke stole på at det er han sine bilder, sier ikke at han ikke fant det, bare at alle burde ha en grunn til å tvile, og være litt skeptisk..

 

Uansett, gratulerer hvis du virkelig fant kortet :D

9647260[/snapback]

Forstår jo tankegongen din, men kven lyg om noko slik for å skaffe respekt (det rette ordet?) på eit forum kor nokon knapt kjenner ein? =o

Lenke til kommentar
Kan jo hende han som fant 8800GTS er et troll da, tviler sterkt på at noen ville ha kastet et slikt kort :S Særlig da det er av så stor verdi.

 

Man kan jo heller ikke stole på at det er han sine bilder, sier ikke at han ikke fant det, bare at alle burde ha en grunn til å tvile, og være litt skeptisk..

 

Uansett, gratulerer hvis du virkelig fant kortet :D

9647260[/snapback]

Forstår jo tankegongen din, men kven lyg om noko slik for å skaffe respekt (det rette ordet?) på eit forum kor nokon knapt kjenner ein? =o

9664389[/snapback]

 

str. på e-penis, kanskje?

Lenke til kommentar

Gårsdagens:

Toshiba laptop, med lader, isdn kort og bære veske.

Er bare en pentium 1 pc, men skal ta å legge inn windows på nytt på den og prøve å få solgt den.

Alltids noen som trenger en helt enkel pc til f.eks skriving :)

 

Ellers har det vært dårlig her i det siste.

Den 17" Benq skjermen har jeg funnet delvis ut hva det er med.

Enten er det bak lyset eller inverter som har sagt takk for seg.

For jeg ser bildet svakt på skjermen, og jeg ser f.eks startmenyen hvis jeg trykker på start knappen på tastaturet.

 

Men det var ikke seperat inverter til lysrøret i den, så det er en del av PSU i skjemen.

Går 4 kabler rundt omkring inni der, og det hjalp ikke å bytte om på dem. (2x rosa og hvit, 2x blå og hvit, samme kobling på alle 4)

Lenke til kommentar

Har nå fått den siste flatskjermen som han kameraten min fant..

Men denne er det også noe feil med, så jeg håper på tips og råd ifra endre el-retur plukkere :)

Skjermen er en Philips 170B 17" lcd skjerm ifra rundt 2000.

Jeg får bilde på den når jeg skrur den på, men det er der i ca 1-2 sek, så blir det svart.

Dette skjer hver gang jeg skrur den på.

Har testa å bruke en laptop lader på 19V istedet for den 18V saken som sitter i foten på skjermen (da jeg trodde det kanskje var noe feil på den innebygde).

Ser også ut som at det er tatt ut et slags kort i strømforsyninga på den.

For det er et hull innover, og innerst sitter det et slags spor, som man kan stikke et kort inn i.

 

Noen tips til dette?

Hatt en skjerm her før, som var nokså lik i oppførselen, men denne så jeg at strømforsyninga var nokså oppbrukt i.

Og med tanke på at jeg har prøvd en laptop lader på denne, så burde det ikke være power adapteret det er feil på.

 

PS, fikk også en SNES med 5 spill, 2 kontroller, strøm og RF kabel igår.

Denne er også fra el-retur :p men SNES'en har fått mye juling, så den ser ikke ut:(

Lenke til kommentar
Har nå fått den siste flatskjermen som han kameraten min fant..

Men denne er det også noe feil med, så jeg håper på tips og råd ifra endre el-retur plukkere :)

Skjermen er en Philips 170B 17" lcd skjerm ifra rundt 2000.

Jeg får bilde på den når jeg skrur den på, men det er der i ca 1-2 sek, så blir det svart.

Dette skjer hver gang jeg skrur den på.

Har testa å bruke en laptop lader på 19V istedet for den 18V saken som sitter i foten på skjermen (da jeg trodde det kanskje var noe feil på den innebygde).

Ser også ut som at det er tatt ut et slags kort i strømforsyninga på den.

For det er et hull innover, og innerst sitter det et slags spor, som man kan stikke et kort inn i.

 

Noen tips til dette?

Hatt en skjerm her før, som var nokså lik i oppførselen, men denne så jeg at strømforsyninga var nokså oppbrukt i.

Og med tanke på at jeg har prøvd en laptop lader på denne, så burde det ikke være power adapteret det er feil på.

 

PS, fikk også en SNES med 5 spill, 2 kontroller, strøm og RF kabel igår.

Denne er også fra el-retur :p men SNES'en har fått mye juling, så den ser ikke ut:(

Hadde en acer 15" skjerm som oppførte seg helt likt, da bare bytta jeg en kondensator i strømforsyningsdelen av den, og den har virka fint siden ;)

Lenke til kommentar

Jeg trenger et USB 2.0 PCI kort... 2-4 porter funker fett, kan kanskje hentes i Hamar området. PM om noen har.

 

PC-en jeg har satt sammen av det jeg har fått/funnet..

HW og OS:

OS: Ubuntu

Cpu: Intel Celron 1,3GHz

Ram: 2 x 256 MB

Gfx: ATi Rage 128

Skjerm: ADI MicroScan

Lydkort: Integrert

CD rom: Sony

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...