Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er på jakt etter skjerm til en Packard Bell EASYNOTE R-serie.

Om noen har en liggende, send meg en pm, kan gjerne betale for den.

 

Oppga feil modell når jeg tenker med om... Det er en Easynote W7757.

Her er info om skjermen :

 

Size 17"

Resolution Wide XGA+ry

Number of Pixels 1,440 x 900

Active Area (mm²) 367.2 x 229.5

Pixel Pitch (mm) 0.255

Number of Colours 262K

Color Gamut (%) 50

Contrast Ratio 500:1

Brightness (cd/m²) 200

Response Time (ms at 25 °C) 25

Viewing Angle (U/D/L/R) 50/50/65/65

Interface LVDS (2 ch)

Outline Dimension (mm) 382.2 x 244.5 x 6.7

Weight (g) 735

 

Dette er altså en såkalt "Diamond View".

 

Men er litt usikker på om det er skjermen eller hva som feiler, skjermen "fryser" til tider, bildet fadre liksom ut men med litt dunking eller ved å tilte skjermen litt opp og ned begynner den å fungere igjen. Maskinen har ikke vært i bruk på over ett år siden skjermen var bare sort når man slo på maskinen men plutselig her i går bootet den opp helt fint. Kan det være så enkelt som en løs kontakt i skjermen, eventuelt mellom skjermen og hk? Eller i hengslene?

Lenke til kommentar
Er på jakt etter skjerm til en Packard Bell EASYNOTE R-serie.

Om noen har en liggende, send meg en pm, kan gjerne betale for den.

 

Oppga feil modell når jeg tenker med om... Det er en Easynote W7757.

Her er info om skjermen :

 

Size 17"

 

 

Et hvilket som helst 17" panel vil passe, med unntak av en kanskje må modde skruefester. Derimot så høres det som du har problemer med Kabel/plugger og ikke panelet. Åpne og sjekke tilkobling i hovedkort. Ikke uvanlig dessverre at kablinga bryter i hengslet.

Lenke til kommentar
Det er en Easynote W7757.

 

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=MS...7.0-WXGA-GLOSSY

 

Acer » Aspire » 1800 Series 1801, 1802

Acer » Aspire » 1816M

Acer » Aspire » 1822

Acer » Aspire » 1830/1831

Acer » Aspire » 1860

Acer » Aspire » 1870/1872

Acer » Aspire » 7520G

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9000

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9060US

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9074EA

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9100

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9200

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9300

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9400

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9575

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9600

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9700 Series

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9800 Series

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9840EO

HP » Pavilion » NOTEBOOK DV9900 Series

Packard Bell » EASYNOTE » SW61 Series

Packard Bell » EASYNOTE » SW85 Series

Packard Bell » EASYNOTE » W1 Series

Packard Bell » EASYNOTE » W3 Series

Packard Bell » EASYNOTE » W5 Series

Packard Bell » EASYNOTE » W7 Series

Packard Bell » EASYNOTE » W8 Series

Samsung » Notebook M » M40

 

Kan se ut til at skjermer fra disse modellene passer disse om hverandre...

Eet oppgir dette MicroScreen-panelet som alternativt display for Easynote W7 så da skulle vel ett panel fra f.eks. dv9400 stemme overens..?

søkte på "dv9400 screen" på ebay og fikk en hel haug med treff iallefall..

Billigste med frakt kommer vel på rundt 850 kr pluss momsen om det blir stoppet i tollen. Kanskje du får tak i ett her til lands for en billig penge?

Endret av n00ky
Lenke til kommentar

Har diverse deler liggende jeg ønsker å bytte bort i DDR-minne til bærbar, eventuelt da ett 17" fungerende panel til min maskin.

 

As Follows :

Disker :

Fujitsu 80gb ide 2,5"

Hitachi 60gb ide 2,5"

Hitachi 40gb ide 2,5"

Toshiba 60(?)gb sata 2,5"

Fujitsu 40gb sata 2,5"

Hitachi 40gb ide 2,5"

Seagate 40gb ide 2,5"

Toshiba 30gb ide 2,5"

Seagate 60gb sata 2,5"

Hitachi 80(?)gb ide 2,5"

Hitachi 40(?)gb ide 2,5"

Western 60(?)gb ide 3,5"

Western 20gb ide 3,5"

Seagate 34(?)gb ide 3,5"

Seagate 20gb ide 3,5"

Maxtor ide 3,5" ukjent størrelse

Western 4,3gb ide 3,5"

IBM 30gb ide 3,5"

Maxtor 80gb sata 3,5"

Western 13gb ide 3,5"

Western 80gb ide 3,5"

Seagate 80gb ide 3,5"

Western 40(?)gb ide 3,5"

Fujitsu ide 3,5" ukjent størrelse

Western 4,3gb ide 3,5"

Seagate 8,4gb ide 3,5"

Maxtor 160gb sata 3,5"

Western 4,3gb ide 3,5"

 

Minne bærbar :

 

Samsung 512mb PC5300 DDR2 har jeg 6 stk av

Nanya 512mb PC5300 DDR2 har jeg 4 stk av

 

Minne til stasjonær har jeg ymse, PM for requests.

 

Fleste delene er utestet, men ser strøkne ut. Kan teste det meste om ønskelig.

Disker med (?) er av ukjent størrelse, men tipper ut ifra modellnummer.

Endret av UnZane
Lenke til kommentar

Veit dette ikke er en kjøp/salg tråd egentlig, men dette er nok letteste måten for meg å få litt hjelp..

Har en HP Pavilion ZE4417EA laptop som mangler litt deler, har brukt den over lengre tid som en enkel printer server nå.. men trenger den som bærbar..

Det jeg trenger av deler er tastatur, dekslet over tastatur og harddisk caddy.

Har sett litt på pc-hub, og der fant jeg noe deler.. men syns det ble litt dyrt, da jeg regner med at frakt ikke er inkludert..

 

Så, om noen her har disse delene, eller noe av det, så er det bare å sende PM, vil ikke gi så mye for delene..

Vet det er mange andre HP maskiner som bruker samme delene :) så om du tror du har noe som passer, så kan jeg sjekke det opp :)

 

Ellers, har det vært dårlig med funn fra denne sida i det siste :(

Lenke til kommentar

Fant på jobben til en kompis, som lå ute i containeren deres i duskregn, 1 hp compq nx8220 (mangla harddisk. trodde ram først også, helt til jeg fant ut at det lå under tastaturet :p ) lå vel 5-6 stk til der, par servere med noen disker (8stk) av typen maxtor atlas 10k. tre raid kort asus lsi megaraid 320-1.. Det var skoi, tror nok jeg fikk blod på tann der :D

Lenke til kommentar
Hver gang jeg leser i denne tråden så blir jeg av og til paff over hva folk kaster, det er sikkert mye som går rett i kverna, noe som er synd. Tenker først og fremst på Tandberg, redda en TP 41 (i sin tid en av de beste reiseradioene) for en stund siden, helt utrolig at ordningen ikke fungerer bedre :ohmy:

 

 

Det skjærer meg i hjertet å høre at noen får seg til å kaste et slikt klenodium som en Tandberg tp 41. Men samtidig blir jeg glad av å lese at det var noen der og reddet den. Den var forresten ikke bare en av de beste i sin tid, den er utenom enhver tvil fortsatt noe av det aller aller beste (for ikke å snakke om vakreste) som er laget av protable radioer. Jeg har en på stua, og den låter langt bedre enn Tivolien min for eksempel.

Endret av nymacer
Lenke til kommentar
Det skjærer meg i hjertet å høre at noen får seg til å kaste et slikt klenodium som en Tandberg tp 41. Men samtidig blir jeg glad av å lese at det var noen der og reddet den. Den var forresten ikke bare en av de beste i sin tid, den er utenom enhver tvil fortsatt noe av det aller aller beste (for ikke å snakke om vakreste) som er laget av protable radioer. Jeg har en på stua, og den låter langt bedre enn Tivolien min for eksempel.

 

 

ja, skjærer i mit hjerte også :cry:

Jeg har redda:

En Tandberg Sølvsuper 10

To Tandberg Sølvsuper 11

En Tandberg Sølvsuper 12

Samt en Tandberg reisetadio, tror det er en TP 3-1!

Lenke til kommentar
ja, skjærer i mit hjerte også :cry:

Jeg har redda:

En Tandberg Sølvsuper 10

To Tandberg Sølvsuper 11

En Tandberg Sølvsuper 12

Samt en Tandberg reisetadio, tror det er en TP 3-1!

Redda eller stjålet? Bare lurer jeg. Man kan faktisk bli politianmeldt for å ta varer fra f.eks Elkjøp uten tillatelse.

Lenke til kommentar

okey. fant 6 dell 510 som jeg skrev tidligere. kommet litt lengre. det viser seg om jeg kobler minusen forbi en motstand(rv2) starter maskinen. det dumme er at jeg prøvde å lodde av rv2 og rv3 for å måle motstand, men ingen av de greier jeg å måle ohm på. men det er mulig jeg ødela de når jeg brukte loddebolten på de... jeg går nå ut i fra de er motstander.

 

bilde med powerplugg (fargede ringer for koblingene)lagt som vedlegg.

rødt-skjoldet rundt strøminngangen

svart-minus fra ekstern strømforsyning

gult-kjernepinnen fra strømforsyning. dette er en datapinne. dellstrømforsyninger er slik at de kommuniserer bort hva slags strømforsyning som er plugget inn

blått-pluss fra eksternstrømforsyning.

post-79850-1243790406_thumb.jpg

Lenke til kommentar
okey. fant 6 dell 510 som jeg skrev tidligere. kommet litt lengre. det viser seg om jeg kobler minusen forbi en motstand(rv2) starter maskinen. det dumme er at jeg prøvde å lodde av rv2 og rv3 for å måle motstand, men ingen av de greier jeg å måle ohm på. men det er mulig jeg ødela de når jeg brukte loddebolten på de... jeg går nå ut i fra de er motstander.

 

bilde med powerplugg (fargede ringer for koblingene)lagt som vedlegg.

rødt-skjoldet rundt strøminngangen

svart-minus fra ekstern strømforsyning

gult-kjernepinnen fra strømforsyning. dette er en datapinne. dellstrømforsyninger er slik at de kommuniserer bort hva slags strømforsyning som er plugget inn

blått-pluss fra eksternstrømforsyning.

 

Hei, prøvde å google dell rv2 og da fikk jeg faktisk noen treff..

Blant annet en som hadde en maskin der noen hadde prøvd å bytte lade pluggen, og klart og ødelegge disse motstandene..

Og det er jo omtrent samme problem som du har.

Og han lurte på motstandene.. og fikk dette svaret:

"i came across you post while trying to solve this. the rv2 might have fallen off due to design flaw. the value of rv2 is .4 ohms, just solder the two pins together and it will work perfect (better then dell's design). as for the rv3 it's value is 280k ohm this will need to be replaced"

 

Håper dette er til hjelp for deg :)

Lenke til kommentar
okey. fant 6 dell 510 som jeg skrev tidligere. kommet litt lengre. det viser seg om jeg kobler minusen forbi en motstand(rv2) starter maskinen. det dumme er at jeg prøvde å lodde av rv2 og rv3 for å måle motstand, men ingen av de greier jeg å måle ohm på. men det er mulig jeg ødela de når jeg brukte loddebolten på de... jeg går nå ut i fra de er motstander.

 

bilde med powerplugg (fargede ringer for koblingene)lagt som vedlegg.

rødt-skjoldet rundt strøminngangen

svart-minus fra ekstern strømforsyning

gult-kjernepinnen fra strømforsyning. dette er en datapinne. dellstrømforsyninger er slik at de kommuniserer bort hva slags strømforsyning som er plugget inn

blått-pluss fra eksternstrømforsyning.

 

Hei, prøvde å google dell rv2 og da fikk jeg faktisk noen treff..

Blant annet en som hadde en maskin der noen hadde prøvd å bytte lade pluggen, og klart og ødelegge disse motstandene..

Og det er jo omtrent samme problem som du har.

Og han lurte på motstandene.. og fikk dette svaret:

"i came across you post while trying to solve this. the rv2 might have fallen off due to design flaw. the value of rv2 is .4 ohms, just solder the two pins together and it will work perfect (better then dell's design). as for the rv3 it's value is 280k ohm this will need to be replaced"

 

Håper dette er til hjelp for deg :)

håh..

har du link? ;)

prøvde å lete jeg å, men eneste jeg fant var en som lurte på det samme som meg, uten svar...

hmm 4 ohm var da svært lite :p lurer på hva poenget med den er egentlig

 

 

edit: hehe fant den.første treff. bare at det er den samme som jeg fant før, men i mellomtiden har noen svart ;) takker for tipset!!

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
okey. fant 6 dell 510 som jeg skrev tidligere. kommet litt lengre. det viser seg om jeg kobler minusen forbi en motstand(rv2) starter maskinen. det dumme er at jeg prøvde å lodde av rv2 og rv3 for å måle motstand, men ingen av de greier jeg å måle ohm på. men det er mulig jeg ødela de når jeg brukte loddebolten på de... jeg går nå ut i fra de er motstander.

 

bilde med powerplugg (fargede ringer for koblingene)lagt som vedlegg.

rødt-skjoldet rundt strøminngangen

svart-minus fra ekstern strømforsyning

gult-kjernepinnen fra strømforsyning. dette er en datapinne. dellstrømforsyninger er slik at de kommuniserer bort hva slags strømforsyning som er plugget inn

blått-pluss fra eksternstrømforsyning.

 

Hei, prøvde å google dell rv2 og da fikk jeg faktisk noen treff..

Blant annet en som hadde en maskin der noen hadde prøvd å bytte lade pluggen, og klart og ødelegge disse motstandene..

Og det er jo omtrent samme problem som du har.

Og han lurte på motstandene.. og fikk dette svaret:

"i came across you post while trying to solve this. the rv2 might have fallen off due to design flaw. the value of rv2 is .4 ohms, just solder the two pins together and it will work perfect (better then dell's design). as for the rv3 it's value is 280k ohm this will need to be replaced"

 

Håper dette er til hjelp for deg :)

håh..

har du link? ;)

prøvde å lete jeg å, men eneste jeg fant var en som lurte på det samme som meg, uten svar...

hmm 4 ohm var da svært lite :p lurer på hva poenget med den er egentlig

 

 

edit: hehe fant den.første treff. bare at det er den samme som jeg fant før, men i mellomtiden har noen svart ;) takker for tipset!!

 

Bra du fant den selv :)

Ut ifra hva jeg skjønte, så er det .4 ohm, og det vil vel si det samme som 0,4 ohm?

Men han sier også at den kan man jo bare kutte ut ;)

Mens den andre er på 280k ohm, og denne måtte byttes.

 

Mulig jeg tar helt feil ang 0.4ohm.. har ikke akkuart gått noe elektrofag, bare lært av meg selv :)

Lenke til kommentar
Bra du fant den selv :)

Ut ifra hva jeg skjønte, så er det .4 ohm, og det vil vel si det samme som 0,4 ohm?

Men han sier også at den kan man jo bare kutte ut ;)

Mens den andre er på 280k ohm, og denne måtte byttes.

 

Mulig jeg tar helt feil ang 0.4ohm.. har ikke akkuart gått noe elektrofag, bare lært av meg selv :)

hehe du kan sikkert mere enn meg og jeg har gått elektronikk, dog for lenge siden.

sjekka elfa.se no. og 280k smc motstand er ikke noe problem, men alle smc motstander er minst 1 ohm der. bortsett fra noen som står null ohm på. nullohmsmotstand hva nå det er for nå.hehe en motstand uten motstand? nei ser at det er tilnærmet null ohm, det er altså litt motstand i nullohmsmotstander også :p

 

men både 0.4 eller 4ohm er forfærdelig lite. så det kan nok være sant at man kan overse den.lurer litt på hvorfor den er der. et formål må den vel ha. trur nå det er mest sansynlig at det punktumet har sneket seg inn. det er vel ikke så normalt å bruke motstander under 1ohm.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...