Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

I år blir det smell her i gården, fikk nemlig fyrvekeri til jul av sjefen :D fikk en feit kasse på onsdag, såkalt "demo-pakke", som butikken skal bruke til å vurdere om vi skal selge fyrverkeri neste år. kan poste listen som lå oppi esken:

 

moonblaster rakett x6 199kr stk

Orion/jupiter fam.pk. x1 199

neptun fam.pk. x1 79

Dovre rakett pakke x1 199

Eagle effektbatteri x1 199

Air Battle effektbatteri x1 199

Midnattsbomber batteri x1 99

Happy spring effektbatt x1 49

10pk hylere x2 29 stk

6pk happy spring 1 shot x1 19

100shot fontene x1 19

 

 

Utsalgspris 2500 - 3000 :D

 

En ganske digg presang synest jeg :D

 

Men lurer liksom på hva som smelle best, hva jeg bør ta på slaget tolv liksom. Det air battle batteriet virker jo ganske bra, men de moonblaster rakettene er jo ganske digre de og. så hva bør jeg skyte opp kl 12?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I år blir det smell her i gården, fikk nemlig fyrvekeri til jul av sjefen :D fikk en feit kasse på onsdag, såkalt "demo-pakke", som butikken skal bruke til å vurdere om vi skal selge fyrverkeri neste år. kan poste listen som lå oppi esken:

 

moonblaster rakett      x6    199kr stk

Orion/jupiter fam.pk.  x1    199

neptun fam.pk.            x1    79

Dovre rakett pakke      x1    199

Eagle effektbatteri        x1    199

Air Battle effektbatteri  x1    199

Midnattsbomber batteri  x1    99

Happy spring effektbatt x1      49

10pk hylere                  x2    29 stk

6pk happy spring 1 shot x1    19

100shot fontene            x1    19

 

 

Utsalgspris 2500 - 3000 :D

 

En ganske digg presang synest jeg :D

 

Men lurer liksom på hva som smelle best, hva jeg bør ta på slaget tolv liksom. Det air battle batteriet virker jo ganske bra, men de moonblaster rakettene er jo ganske digre de og. så hva bør jeg skyte opp kl 12?

5357993[/snapback]

 

Alt, samtidig :)

 

 

Her er mitt ferdige utstyr for kvelden:

 

bilde6ma.th.jpg

Lenke til kommentar
Da var fyrverkeriet i boks!

(Jeg er for ung til å kjøpe selv så pappa blir med. Der gir jeg lista til pappa så kjøper han. Jeg gir han penger etterpå)

 

30 stk Happy Spring (nesten det samme som Chilli Shot. 10kr for 6 på Kiwi)

6stk Kulebatterier fra Europris (latterlig billig)

3 pakker tanks (hadde to fra i fjor så det er tilsammen 5)

2 pakker Jumping Jack fra Europris (12 stykk i hver pakke)

2 batterier (25 skudd med lys og drønn)

 

Alt blir tent under nøye overvåkning fra en voksen...

5354879[/snapback]

Ehm, hvorfor kan du ikke bare være med faren din inn i butikken?

Og hvordan i hælvette kan du har fyrverkeri igjen fra i fjor?! :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Da var fyrverkeriet i boks!

(Jeg er for ung til å kjøpe selv så pappa blir med. Der gir jeg lista til pappa så kjøper han. Jeg gir han penger etterpå)

 

30 stk Happy Spring (nesten det samme som Chilli Shot. 10kr for 6 på Kiwi)

6stk Kulebatterier fra Europris (latterlig billig)

3 pakker tanks (hadde to fra i fjor så det er tilsammen 5)

2 pakker Jumping Jack fra Europris (12 stykk i hver pakke)

2 batterier (25 skudd med lys og drønn)

 

Alt blir tent under nøye overvåkning fra en voksen...

5354879[/snapback]

Ehm, hvorfor kan du ikke bare være med faren din inn i butikken?

Og hvordan i hælvette kan du har fyrverkeri igjen fra i fjor?! :ermm:

5358073[/snapback]

 

Jeg gjør jo det. Der gir jeg han lista. Da plukker mannen/dama i disken frem det han spør om. Av og til så sier jeg hva jeg skal ha og så betaler pappa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Da var fyrverkeriet i boks!

(Jeg er for ung til å kjøpe selv så pappa blir med. Der gir jeg lista til pappa så kjøper han. Jeg gir han penger etterpå)

 

30 stk Happy Spring (nesten det samme som Chilli Shot. 10kr for 6 på Kiwi)

6stk Kulebatterier fra Europris (latterlig billig)

3 pakker tanks (hadde to fra i fjor så det er tilsammen 5)

2 pakker Jumping Jack fra Europris (12 stykk i hver pakke)

2 batterier (25 skudd med lys og drønn)

 

Alt blir tent under nøye overvåkning fra en voksen...

5354879[/snapback]

Ehm, hvorfor kan du ikke bare være med faren din inn i butikken?

Og hvordan i hælvette kan du har fyrverkeri igjen fra i fjor?! :ermm:

5358073[/snapback]

 

Jeg gjør jo det. Der gir jeg han lista. Da plukker mannen/dama i disken frem det han spør om. Av og til så sier jeg hva jeg skal ha og så betaler pappa.

 

Jeg pleier og plassere fyrverkeriet på en diger vedstabel. Så for litt siden fant jeg 2 tankspakker som hadde falt ned fra i fjor. Det var nemlig den vedstabelen som vi ikke brukte den vinteren. Pakkene var pakket inn i plast så de holdt seg.

5358163[/snapback]

Lenke til kommentar
I år blir det smell her i gården, fikk nemlig fyrvekeri til jul av sjefen :D fikk en feit kasse på onsdag, såkalt "demo-pakke", som butikken skal bruke til å vurdere om vi skal selge fyrverkeri neste år. kan poste listen som lå oppi esken:

 

moonblaster rakett      x6    199kr stk

Orion/jupiter fam.pk.  x1    199

neptun fam.pk.            x1    79

Dovre rakett pakke      x1    199

Eagle effektbatteri        x1    199

Air Battle effektbatteri  x1    199

Midnattsbomber batteri  x1    99

Happy spring effektbatt x1      49

10pk hylere                  x2    29 stk

6pk happy spring 1 shot x1    19

100shot fontene            x1    19

 

 

Utsalgspris 2500 - 3000 :D

 

En ganske digg presang synest jeg :D

 

Men lurer liksom på hva som smelle best, hva jeg bør ta på slaget tolv liksom. Det air battle batteriet virker jo ganske bra, men de moonblaster rakettene er jo ganske digre de og. så hva bør jeg skyte opp kl 12?

5357993[/snapback]

 

Mike, lag en "paralellkobling" av luntene :thumbup:

Og du har ikke noe til meg, Martin og Sjur?

Lenke til kommentar
I år blir det smell her i gården, fikk nemlig fyrvekeri til jul av sjefen :D fikk en feit kasse på onsdag, såkalt "demo-pakke", som butikken skal bruke til å vurdere om vi skal selge fyrverkeri neste år. kan poste listen som lå oppi esken:

10pk hylere                  x2    29 stk

 

 

 

Utsalgspris 2500 - 3000 :D

 

En ganske digg presang synest jeg :D

 

Men lurer liksom på hva som smelle best, hva jeg bør ta på slaget tolv liksom. Det air battle batteriet virker jo ganske bra, men de moonblaster rakettene er jo ganske digre de og. så hva bør jeg skyte opp kl 12?

5357993[/snapback]

Ehm, disse hylerne, du får 100stk på europris for 35 kroner.. Lyder bra også.

Raketter er det mye billigere også for.

Lenke til kommentar
Ehm, disse hylerne, du får 100stk på europris for 35 kroner.. Lyder bra også.

Raketter er det mye billigere også for.

5358544[/snapback]

 

 

Men så fikk jeg også alt på den listen _gratis_ da, mener jeg skrev det i posten. så kan kan det koste samma hva for min del :D

5358668[/snapback]

Jada, men tenker på att det er dårlig bisniss for firmaet og selge det så dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på europris å handlet dette:

1 pk. Speedfire - 35 kr

1 pk. Sprinter raketter (6 stk) - 29 kr

1 pk. Tanks (12 stk) - 12 kr

3 pk. Knitter fritz - 12 kr

1 pk. Multiflash (12 stk) - 10 kr

2 pk. Stjerneskudd - 4 kr

2 stk. Kulebatterier - 16 kr

 

Hadde tenkt å kjøpe 2 av de Multi power til 23 kr, men de hadde ikke flere igjen :(

Er det noen som har testa om disse smeller bra?

Endret av batti64
Lenke til kommentar

Det er ingen som bryr seg om du sender opp det største "smellet" kl 00.00 eller 00.05. Men en bra komponert fyrverkerioppskyting skal etter boka begynne svakt og avsluttes med det største og beste. Personlig synes jeg tempoet på proffoppskytninger blir litt for høyt. Jeg liker å fordele det ut over 15-20 minutter. Mange batterier er ofte veldig dyre, intense men veldig kortvarige, så jeg forsøker å kjøpe flere batterier med få grove skudd. Dette er av en eller annen merkelig grunn vanskelig å få tak i norge, så jeg sper på med raketter i mellom.

Lenke til kommentar

Jaa, nå er Thunder batteriene testet :) De var meget gode synes jeg, velg disse fremfor Explosive fra Svea. Alt var bedre med dem, + de er 20 kroner billigere. Har også prøvd kulebatteriene til 8 kroner. Synes de virkelig var verdt det, men her er det ikke noe lyd bare så det er sagt.

Endret av Spar
Lenke til kommentar
Jeg liker å fordele det ut over 15-20 minutter.

5358772[/snapback]

Samme her. Bruker lang tid på å skyte ting opp. Pleier faktisk å begynner med "pingle ting først for å så avslutte med de største. Pleier faktis også å se på alle andre når det er på det mest intense og nyter alle andres raketter hvertfall 30min før eg begynner med mitt eget. :wee:

 

Vært og kjøpt selv men det ble ikke det store kjøpet i år. Kjøpte for bare 200kr siden eg måtte kjøpe litt drikke og noen piller til vofsen. Håper min far får litt fra jobben som han pleier å få hvert år.

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Er knitter fritz noe bra eller?

5358652[/snapback]

Ja, knitter fritz er veldig bra. Det er en gullaktig fontene som varer i ca 3 sek eller no,knitrer litt forsiktig. Det er 20 i pakka til 4kr :love: Kjekt å ha sånn hele året når pyroteknikern i deg våkner til liv. Samler faktisk på alle fyrverkeri reklamene. Har 4 årganger nå :p

 

Prøve skjøt akkurat noen Chilli Shot fra Festival og Happy Spring fra Bandit Fireworks.

 

Chilli Shot:

Har aldri hatt et så kraftig effektrør som er så billig 3 for 10kr. En fargerik og stor stjerne/peon fylte hele himmlen over meg...med skikkelig smell..ble imponert. Anbefales Sterkt

 

Happy Spring:

Billig 15kr for 6stk. Hyling med sølv hale pluss skikkelig smell med sølvhaler og 3 små korte vakre fargede haler,minner om sprinter fra europris. Men ikke så langt nær kraftig stjerne som chilli shot. Litt kort lunte,men kan anbefales.

 

Er det noen andre som planlegger fyrverkeri show kl 12? Jeg har skyte planen nesten ferdig laget...

 

Kunne ikke dere andre skrive en kort annmeldelse av fyrverkeriet dere har testet... Fint å vite til i morgen...Siste dag med salg av fyrverkeri :cry:

Lykke til! Og husk, Safety First :thumbup:

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...