Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt innkjøp fra europris:

 

1 Hat Trick rakettsett 180,- (3 raketter)

1 Kulebatteri 8,-

2 Multi Power batteri a 23,-

2 Sprinter rakettsett a 30,-

1 Star Fighter batteri 380,-

 

Fra Svea har jeg noen store tilbudsraketter jeg kjøpte i fjor.

 

1 Hot Gold

1 Hot Red

 

Kommer anmeldelse 1 nyttårsdag!

Lenke til kommentar
Men det må da være mulig å få tak i noen... vanlig båt brukere har det jo  :hmm:

5355565[/snapback]

 

Hvis du kjenner noen som jobber på en STOR båt eller hos noen som driver flåteservice, så kan du gjøre et scoop der. De skifter ut alle raketter og nødbluss med jevne mellomrom. De gamle destrueres. Det er her du kommer inn i bildet. Eller så kan du kjøpe slikt nytt på hvilken som helst båtutstyrsbutikk.

Lenke til kommentar
MASSE bortkasta penger da..:p

5355702[/snapback]

 

 

Æææhæhæhæh ! Neieeiei !! (eller jo , de er borkasta, men det er faktisk mye morro dingsene de lager, vær klar over det!)

 

 

elns

 

Men jeg har ett lite spørsmål. Hvilket av disse batteriene gir det meste for pengene?:

 

Multipower batteri hos Europris, 23 kroner

 

Whistling batteri hos G-sport, 25 kroner

 

Thunder (hvor solgte de det igjen? her heter det Ergo, menne?) batteri, 29 kroner - veier 1 kilo, og 50 gram

 

Demon batteri hos blant annet Coop, 29 kroner - veide 1 kg og 50 gram

 

Explosion batteri, Svea til 49 kroner - veide 1 kg

 

Har Explosion, Demon, og Thunder. Vil vite hva som er best før jeg eventuelt bruker mer penger. Ikke prøvd annet enn Explosion før, og det var i fjord. Synes det var bra, men gir de til 29 det samme for pengene?

Endret av Spar
Lenke til kommentar
MASSE bortkasta penger da..:p

5355702[/snapback]

 

 

Æææhæhæhæh ! Neieeiei !! (eller jo , de er borkasta, men det er faktisk mye morro dingsene de lager, vær klar over det!)

 

 

elns

 

Men jeg har ett lite spørsmål. Hvilket av disse batteriene gir det meste for pengene?:

 

Multipower batteri hos Europris, 23 kroner

Whistling batteri hos G-sport, 25 kroner

Thunder (hvor solgte de det igjen? her heter det Ergo, menne?) batteri, 29 kroner

Demon batteri hos blant annet Coop, 29 kroner

Explosion batteri, Svea til 49 kroner.

 

Har Explosion, Demon, og Thunder. Vil vite hva som er best før jeg eventuelt bruker mer penger. Ikke prøvd annet enn Explosion før, og det var i fjord. Synes det var bra, men gir de til 29 det samme for pengene?

5355801[/snapback]

 

 

Hadde to multipower batteri fra Europris i fjor, var ganske lik Air Crusader og Air sniper batteri fra Spectra-Norge... Hvis du også ser litt nærmare på størrelsen av batteria vil du se at det er omtrent lik størrelse, så eg vil tru at det er omtrent samme batteria.

 

Hvis du stikker innom Spectra-Norge og Svea si side og blar fram til Air Crusader hos Spectra og Explosive hos Svea vil du se at det er ein halv cm som skille dei ytre måla på batteria...

Lenke til kommentar

Har Explosion, Demon, og Thunder. Vil vite hva som er best før jeg eventuelt bruker mer penger. Ikke prøvd annet enn Explosion før, og det var i fjord. Synes det var bra, men gir de til 29 det samme for pengene?

5355801[/snapback]

 

Godt spørsmål. Men siden du har alle tre, kjøp PowerStar i samme slengen å sammenlign de. Skriv hva du fant ut her, så er det bare og gjøre et lite søk til neste år :thumbup:

Jeg vil tro det er fargeforskjell, men varighet, kruttmengde og smell er nok det samme.

Jeg veide forresten Explosive. Den var 925 gram. Power Star var 1050 gram. Men dette sier egentlig ikke så veldig mye om effekten, da det som veier mest er leire...

Lenke til kommentar

I fjor fylte vi en hel haug 1.5l flasker med acetylen og oksygen, teipet fast stjerneskudd på flaskene i forskjellige høyder(OBS må stå en del over flasketoppen, og flasken MÅ ha kork som er helt tett. Så plasserte vi de et stykke unna og tente på alle sammen..

 

Da hadde man en del tidsinstilte bomber som gikk av når som helst og noen samtidig...

 

Cluet er at stjerneskuddet brenner nedover, og når det kommer så langt ned at det går intill plasten på flaska så smelter det hull og gnistene går inn i flaska "BAM"

Lenke til kommentar
I fjor fylte vi en hel haug 1.5l flasker med acetylen og oksygen, teipet fast stjerneskudd på flaskene i forskjellige høyder(OBS må stå en del over flasketoppen, og flasken MÅ ha kork som er helt tett. Så plasserte vi de et stykke unna og tente på alle sammen..

 

Da hadde man en del tidsinstilte bomber som gikk av når som helst og noen samtidig...

 

Cluet er at stjerneskuddet brenner nedover, og når det kommer så langt ned at det går intill plasten på flaska så smelter det hull og gnistene går inn i flaska "BAM"

5356933[/snapback]

Så dere lagde tidsinntsilte bomber, ikke fyrverkeri? :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det skal ikke bare testes. Det skal filmes. Og eventuelt legges ut her om jeg har orkhet til det :)

5356884[/snapback]

 

Selfølgelig skal det filmes.

 

På europris får man kjøpt såkalte "jumping jack". I hver pakke er det 12 små pakker av noe som spinner fort rundt på bakken, Og hver små pakke består av 12 spinnere som er koblet sammen.

Jeg og broren min kjøpte 6 tolvpakkninger og åpnet de og la alt innholdet i en pose. Dette skal vi legge i en haug (som blir ganske stor) og tenne på. (Tilsammen 864 enheter som skal begynne å snurre)

 

Dette øyeblikket skal foreviges på film.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...