Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en pakke med masse forskjellige småting (tror den het "Big bang") til 200 kroner. Det er 4 raketter og resen er bakkefyrverkeri, i følge reklamen skulle det være totalt 113 lunter, så dette var en "flest mulig lunter for minst mulig penger"-pakke. I tillegg kjøpte mamma 4 stk. 100 skudds "kulebatterier" på Europris til 8kroner pr. stk. Bare kvitteringen var jo nesten verdt det - legg merke til varebeskrivelsen!

Lenke til kommentar

Uansett så er det strengt forbudt å skyte opp nødsignal for moroskyld.

5351095[/snapback]

 

Strengt og strengt... Ringer man til politiet for man lett disp. på nyttårsaften. Cluet er at man sender opp så tett intill midnatt som mulig. Er det noen som er i nød og sender opp en nødrakett kl 24 nyttårsaften, så fortjener de en darwin award :roll: Og det har også noe med hvor man er lokalisert. Det er neppe så mange som har "forlist" i hagen sin å må ha assistanse ved hjelp av nødbluss...

 

Sunn fornuft, det er det som er tingen!

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Hei

 

Kjøpte meg en Power Box Super 20 til 99kr og enPower Box Missile 36 til 29kr fra festival. Er det noen som har sett disse er de bra? Vurderer sterkt å kjøpe en til av hver, men kan ikke teste de...

Kjøpte også LucesLuces no.14 spansk råtass :dribble:

5354320[/snapback]

 

Kjøp heller et par Thunder 25 eller tilsvarende som Explosive fra Svea. Jeg nevnte Europris også hadde noen slike batteri som heter "Multi Power" for bare 23,- :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da var fyrverkeriet i boks!

(Jeg er for ung til å kjøpe selv så pappa blir med. Der gir jeg lista til pappa så kjøper han. Jeg gir han penger etterpå)

 

30 stk Happy Spring (nesten det samme som Chilli Shot. 10kr for 6 på Kiwi)

6stk Kulebatterier fra Europris (latterlig billig)

3 pakker tanks (hadde to fra i fjor så det er tilsammen 5)

2 pakker Jumping Jack fra Europris (12 stykk i hver pakke)

2 batterier (25 skudd med lys og drønn)

 

Alt blir tent under nøye overvåkning fra en voksen...

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Ta en raktet, fyll opp en brusflaske med bensin og fest den på rakketen.. Tenn på og LØP! :dribble:

5350099[/snapback]

 

Håper ingen får tanker om å prøve det der! Det kommer jo damp opp fra bensinen som kommer til å ta fyr med en gang du tenner en flamme, og det ender med en enorm eksplosjon.

Jeg kjøpte en del småtteri i dag. Er spent på hvordan de mini rakettene smeller... Det morsomste er nesten å holde hylere i hånda, for så og kaste de så de flyr av gårde :dribble: . Nesten utrolig at synet mitt fortsatt er i godt behold :hmm:

 

Husker forrige nyttårsaften da det endte med nærmest "hyler krig". Farlig og barnslig, men morsomt :wee:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Jaja, eg får ramse opp mitt assortiment også da, eg har ekstremt mykje virka det som i forhold til dei andre som har posta i denna topicen ;) Så det kan virke litt ekstremt :p Nyttårsafta har alltid vore spesielt hos meg, spesielt sida eg blei 12år og fekk prøve å fyre på min første rakett!

 

Har totalt brukt rundt 2 000kr av peng som eg har satt av dei siste måndane til dette, men berre for å ha sagt det før andre begynna å kalle dette sløsing, det finnest verre ting å bruke pengane sine på enn fyrverkeri.

 

Spectra-Norge:

3X Magic Sky à 249kr Magic Sky Rakettpakke

1X Golden League à 599kr Golden League Rakettpakke

1X Draco Bombe à 149kr Draco Bombe Rakettbatteri

1X Cascade Batteri à 398kr Cascade Batteri Rakettbatteri

2X Orion Radar à 29kr Orion Radar Rakettpakke

 

Europris:

2X Multi Power à 23kr Rakettbatteri

2X Stjerne Sortiment à 50kr Rakettpakke

 

Blir ei dyr nyttårsafta men også ganske så fin syntes eg...har ikkje den minste anger for at eg har brukt så mykje peng på dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Fant dessverre ikke bildet hvor vi har brukt en med kjole, den brant så fint når den falt ned igjen :D

 

Kjøpte den største enkelt raketten som vi fant det året pluss litt teip og vips, there she blows...

 

Edit: Skal sies at med en 10-15 mann med pluss fem i promille så er dette hysterisk morsomt!

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Fant dessverre ikke bildet hvor vi har brukt en med kjole, den brant så fint når den falt ned igjen :D

 

Kjøpte den største enkelt raketten som vi fant det året pluss litt teip og vips, there she blows...

 

Edit: Skal sies at med en 10-15 mann med pluss fem i promille så er dette hysterisk morsomt!

5355335[/snapback]

Hahahah!

 

*latterkrampe*

Lenke til kommentar

kjøpte idag:

2 pk. street sun (Svea)

1 pk. Whissling base (Svea)

2 pk. Crackling Bombs (Svea)

2 pk. Crackling Balls (Svea)

1 pk. mini fontener (Svea)

 

(Faren min var seff til stede da jeg kjøpte det)

 

 

ifjor endte jeg og noen kamerater opp med og tenn på masse av de små fyrverkeriene

noen uker etter nyttårsaften. (Mini fontener er morsomme og holde og kaste rundt)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 4 thunder batteri på en butikk, der de kosta 29 kroner per stykk. Satte de opp ved siden av hverandre, og tente de på samtidig. Det ble fett.

 

Vil gjærne benytte anledningen til å reklamere litt til 14 og 15 årige fyrverkerifanatikere. Gå til anskaffelse av "Speedfire" hos europris, en pakke med 100 hylere til 35 kroner. Dette er vanvittig morsomt å kaste opp i luften faktisk, og å svi hull på jakker med. Ha også i godet "White Chtysantelium elns fra mange forhandlere , deriblant Coop som selger det til 19 kroner. Thunder til 29, er også bra :)

Endret av Spar
Lenke til kommentar

Uansett så er det strengt forbudt å skyte opp nødsignal for moroskyld.

5351095[/snapback]

 

Strengt og strengt... Ringer man til politiet for man lett disp. på nyttårsaften. Cluet er at man sender opp så tett intill midnatt som mulig. Er det noen som er i nød og sender opp en nødrakett kl 24 nyttårsaften, så fortjener de en darwin award :roll: Og det har også noe med hvor man er lokalisert. Det er neppe så mange som har "forlist" i hagen sin å må ha assistanse ved hjelp av nødbluss...

 

Sunn fornuft, det er det som er tingen!

 

Godt nytt år!

5353620[/snapback]

 

jaha...

 

Men det må da være mulig å få tak i noen... vanlig båt brukere har det jo :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...