Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Har vært ute å testet Megablast fra Svea, Hot Shots (Spectra) og Rock'n Roll Bang (Spectra). Ble meget imponert. Megablast var veldig bra i forhold til størrelsen og prisen. Hot Shots var meget fin men over litt for fort. Rock'n Roll Bang imponerte virkelig, men dette er jo et ganske stort batteri. 36 skudd. Nydelige effekter, god stigehøyde og skikkelige smell. Anbefales!

 

Her er bilde av mitt fyrverkeri:

dscn1219.jpg

 

Hva betalte du for det der? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bomb Festival innfridde ihvertfall! Syntes den smalt bra selv ETTER at en El Ninjo hadde gått av et halvt minutt før :)

 

EDIT: Skal ihvertfall ha flere Absolute Mix neste år.. Hadde to som fyrte opp med et par sekunders mellomrom, bra effekt!

Endret av oletangen
Lenke til kommentar

Da var vi inne i 2011 og alt var fyrt opp! Hvordan opplevde folk kjøpene sine for i år? :D Fortell gjerne hva du ville kjøpt igjen, og var det noe du ble positivt overrasket over?

 

Ble overrasket over Svea sin "2in1" bra høyde, variert farger, smell! 30mm rør :D Tok oppmerksomheten i ca 30 sek, vel verdt det.

 

Hadde også en pole position, store gutten var flink i år også :D

Endret av trolls66
Lenke til kommentar

Da var jeg også jeg inne og ferdig for i år. Ingen skader, men ble en nestenskade på meg :p Var et enkeltskudd som gikk av i det jeg tente lunta. Ble sykt overrasket, og hørselen var ikke den samme før etter et kvarters tid. Det piper faktisk litt enda :!:

 

Været var heldigvis akseptabelt i år også. Full storm, my ass!

 

Må si jeg ble skuffet over nabolaget i år. Alltid er det et par personer med feite batterier, men i år var det så godt som ingen :thumbdown: Tror det største var et til 3-4 hundrelapper fra Cosmos... Uansett, som alltid hater jeg å tenke på at det er et helt år til neste gang. Godt nyttår ;)

 

Edit: Har som alltid en grei ladning jeg ikke fikk brukt. Kommer nok bilde i morgen.

Endret av Smitschi
Lenke til kommentar

Hæftig nyttårsaften !!

 

Absolute mix

Mega Bomb

Zerox

(fra Svea)

 

Disse tre batteriene blir nok kjøpt nesteår, og jeg kan helt fint anbefale de til andre :D

Absolute mix koster jo bare 69,- og er jo veldig bra, flotte effekter, bra smell, og varer lenge.

 

Mega bomb hadde utrolig bra effekter! litt langsomt tempo, men sykt nice!!

 

Xerox synes jeg ble kongen i gata i år. Helt råe effekter, masse lyd og intensitet. for ikke å nevne at den var nokså billig... har betalt mye mer for mye dårligere batteri.

 

Anbefaler disse ;)

 

 

mulig dette innlegget ble litt f***ed... ble mere omtale elns dette :p

 

 

EDIT: Cosmos Saturn 25 eller hva den heter blir det garantert flere av nesteår, koster jo bare 15,- og hyler og smeller som bare det ;)

 

og jeg klarte faktisk å tenne på en UFO feil vei... lol...

Endret av RC-man
Lenke til kommentar

Godt nytt år til alle!

Ingen skader hos meg, heldigvis. Blåste til tider noe inn i helvete, holdt på å bli truffet av noen "mini" batterier.

Hadde kun utstyr fra Engelsrud i år, funket bra det! Rundet av kvelden med en boks kalt Opera Show (tror jeg) og El ninjo. Utrolig bra på alle måter, noe det burde være utifra på prisen på 600++ pr stk.

 

Uansett, tar kvelden nå, med et titalls Hot Shots gjemt i skuffen som blir brukt ved en passende annledning :D

Lenke til kommentar

Hadde tent på et knatterbånd som såvidt funka, så jeg kasta "Ville Veps" på det og det tok fyr ja, det freste ut stjerner overalt.

Noe av det kuleste jeg har sett :D.

Også putta jeg diverse små ting fra festival og tente på det smalt :love:

Skal snart ut og tenne på mer.

Så på forhånd Godt nytt år.

 

Er DET noe av det kuleste du har sett? Jaja...

Lenke til kommentar

I Oslo så vi mange "luftballonger" med lys/ild under, minnet meg om de greiene jeg lagde av silkepapir, ståltråd og bomull som guttunge. Noen som vet hva det egentlig var? Ganske kult å se på, selv om det ikke akkurat var raketter. Men sikkert brannfarlig som f... hvis det havner på en balkong, i trær eller annet brennbart?

Lenke til kommentar

Se hva jeg fant i dag :O

 

789808.jpeg

 

Merk dere størrelsen på hot red og big bertha i forhold til .35monster!

 

Få lunter i forhold til mange av dere her inne sikkert, men jeg vil merke hver eneste lunte fremfor å tenne på hundrevis av småting i flere timer :p

Rørdiameter på de store der?

hvor får man kjøpt big bertha og prisen?

Lenke til kommentar

Se hva jeg fant i dag :O

 

789808.jpeg

 

Merk dere størrelsen på hot red og big bertha i forhold til .35monster!

 

Få lunter i forhold til mange av dere her inne sikkert, men jeg vil merke hver eneste lunte fremfor å tenne på hundrevis av småting i flere timer :p

Rørdiameter på de store der?

hvor får man kjøpt big bertha og prisen?

 

 

Det glemte jeg å si i forrige post, beklager glippen. De store sakene ble handlet på SVEA's forhandler i MOSS. Yamaha butikken. De hadde en del igjen!!

 

edit:

Big bertha 149,-

Hot red 99,-

Lenke til kommentar

I Oslo så vi mange "luftballonger" med lys/ild under, minnet meg om de greiene jeg lagde av silkepapir, ståltråd og bomull som guttunge. Noen som vet hva det egentlig var? Ganske kult å se på, selv om det ikke akkurat var raketter. Men sikkert brannfarlig som f... hvis det havner på en balkong, i trær eller annet brennbart?

 

Dette er kinesiske lanterner :p Disse får du kjøpt både på nettet og i butikk. Teknikmagasinet selger dem til 30kr stykket. Det er helt lovlig

Lenke til kommentar

I Oslo så vi mange "luftballonger" med lys/ild under, minnet meg om de greiene jeg lagde av silkepapir, ståltråd og bomull som guttunge. Noen som vet hva det egentlig var? Ganske kult å se på, selv om det ikke akkurat var raketter. Men sikkert brannfarlig som f... hvis det havner på en balkong, i trær eller annet brennbart?

 

 

Så mange sånne i Hamar igår jeg også :)

Lenke til kommentar

I Oslo så vi mange "luftballonger" med lys/ild under, minnet meg om de greiene jeg lagde av silkepapir, ståltråd og bomull som guttunge. Noen som vet hva det egentlig var? Ganske kult å se på, selv om det ikke akkurat var raketter. Men sikkert brannfarlig som f... hvis det havner på en balkong, i trær eller annet brennbart?

 

 

Så mange sånne i Hamar igår jeg også :)

 

 

Slik ser den ut.

Lenke til kommentar

Jeg så stortsett på andres fyrverkeri da det er like fint, og koster ingenting. Men jeg eller min far kjøte et batteri på Svea med navnet iCake den var veldig fin og overrasket min far positvit.

- Jeg så også mange kinesiske lykter/ varmluftsballonger, og noen av millitærets sporlys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...