Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nok lunte her ihvertfall :ph34r: 100 meter :whistle:

 

Hva har dere igjen fra nyttårsaften da? Jeg har igjen noe småtterier:

 

3 fontener (Spectra)

3 fontener (Festival)

2pk. Speedfire (Festival)

1pk. Hylerer (Spectra)

1 MultiPower (Festival)

10 romerlys (Festival) <-- hadde 40stk :cool:

 

Noen Multiflash og .35monster ligger her også :)

Lenke til kommentar

det skal mye til for å få meg til å kjøpe fra cosmos. meste er bare dritt. 2 batteri på 10 skudd med rundt 30mm var de beste. magnum batteriet var veldig farlig. avlangt, tynn skrot. stod stødig i snø men matte bare velte. først mot noen busker, veien, før den nærmet seg meg og fyrte av 2 salver mot meg. de to siste skudda av ca 15 skudd. ikke bra. dette var en pakke til 200kr med crakling fontene og mye fontener og airbomb. happy spring var dritt. cobra var ok fontene. noen artikkler fikk jeg ikke fyr på. de står under tak og noen mellom vellykka artikler.

 

dette launch controll var dritt. mye jobb for en liten lunte og farlig bare å ikke vite om den prøvde å tenne i det hele tatt. klarte å avfyre uten lunte i, men bare 2 av 5 med lunte. dårlige klyper som gir dårlig kontakt. nesten så jeg skulle ha laget til lysbue med 400V for å tenne. Nova sin tennstav sug som faen. umulig å brenne seg på den engang. det var nesten som at man måtte trykke staven og lunta sammen i flere sekund. det beste er stjerneskudd uansett.

 

hadde tot 17 .35 monter og elsker de fremdeles, men liker å fyre de opp samtidig. farlig, men vanskelig noen ganger. L.C. fungerte ikke skikkelig.

 

beste batteri var ZERO-X. skulle ha XL, men lommeboka ville ikke helt. vinkelskudd har jeg ikke kjøpt før pga. det er litt tett område der jeg skyter opp. men zero-x var med en fin fontene som start. lurte først på hva dritt jeg hadde kjøpt, men så kom salvene. i midten fant jeg vinkelskuddene. skytt opp nesten samla og det var så nydelig. før det kom vanlig skudd mellom og samtidig som vinkelskudd. jeg ble litt redd da nedslaget av kruttet var så lavt og skuddene ikke ble sprengt høyere oppe. jeg kunne se nedlaget var på lik høyde som meg da det slugnet. var litt redd for brannfare selv om det hadde regnet mye og vi hadde hatt snø i noen veker. vi hadde selvsakt og + grader da. ellers så var Nova sin 8 eller bomb 8 eller hva den heter var veldig god. kraftige drønn med gode effekter. fikk og "blomst" i "blomst" med rød innerst og hvitt rundt. nydelig. faren min er som vanlig litt sur for jeg bruker penger på sånt, selvsakt , men likte det som hele familien.

 

siden hele vestlandet fikk storm/stiv kuling så slo det litt feil her hos norges vestligste by. dritvær fram til 12. men kl 12 så var det fint vær og da ble himmelen fort hvit. store fine saker. det var en fin avslutning på året som var og en fin start. men vi fikk ikke jubleums-fyrverkeriet vårt i år som en avsluttning på 150 års jubleums året vårt i år. så det får vi i dag kl 18. felles fyrverkeri.

Lenke til kommentar

 

Jeg leste en plass at det var 75% mindre skader en siden forbudet kom.

Og husk at i den linken du ga, var det vel bare 2-3 skader forbundet med raketter, men 12 var fra bakkefyrkverkeri :)

Lenke til kommentar

Har igjen en del (smått) jeg også. Det jeg kommer på i farten er:

 

1 Crackling Balls megapack og vel så det

1/2 pk Tanks :p

Rundt 200 Grisehyl

Nesten en hel Svea Partymix

1 inntakt Absolute Mix og ca 1 hel Absolute Mix i enkeltladninger :innocent:

 

Brukte så og si bare Absolute Mix-enkeltskuddene og Bravo-pakken hele kvelden. Småtteriet synes jeg er bedre å bruke ellers i året :)

Lenke til kommentar

Uff, jeg husker når jeg var 10 år, satt på mamma sitt fang og gråt når det nærmet seg klokka 12. Vi pleide å lage oss et lite fort i stua, lagd av dyner, tepper og madrasser hvor vi satt og snakket til det verste var over. Det var ikke snakk om at noen fikk gå ut og se på fyrverkeriene, da begynte jeg å hylgråte, fordi jeg var så redd for dem. Gode tider, haha.

 

Neida, men jeg er fortsatt redd for fyrverkeri jeg. I år (i fjor) gikk jeg ut 5 minutter på 12 og var fast bestemt på å holde ut. Men jeg var midt i Oslo, og alle lydene, alle fyrverkeriene overalt ble for mye. Jeg så fyrverkeri gå opp, liksom uten å sprenge, også ned igjen. Jeg innbilte meg at det var nærme meg. Rett etter hørte jeg noe jeg oppfattet som et kvinneskrik, og noen minutter senere en ambulanse. Er det rart jeg kobler disse tingene sammen?! Jeg løp inn etter å ha mumlet noe om å gå på do, også spillte jeg på wii-en helt til det var over. :)

 

NEI TIL FYRVERKERI, KANSJE JA TIL STJERNESKUDD, sa Signe før hun fikk hele Norge mot seg, hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...