Gå til innhold

IE er bedre og sikrere?


Spar

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en meget glad og fornøyd Firefox bruker. Jeg tenkte også at min far skulle få gleden av å prøve ut denne netteseren som jeg personlig elsker over alle andre nettlesere på jord. Jeg lastet det ned for han, og han virket fornøyd. Etter han hadde vært på jobben, hadde den IT-ansvarlige der uinstallert Firefox fra Laptopen med følgende påstander om at Firefox var ett såpass lite selskap, at de ikke klarte å rette alle feil, bugs og de ikke klarte å beskytte brukerne fra spyware på nettet.

 

Internet Explorer var den største og mest populære nettleseren, og dermed også den beste. Jeg tror selv han tar feil. Mozilla eller Opera er vel ikke noen små bedrifter?

 

Hva mener dere?

Endret av Spar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tror ikke akkurat at denne fyren vet helt hva han snakker om..

Siden IE er størst og mest populært vil også flere sikkerhetshull bli utnyttet mot dem.

FF er også et open source program, noe som gjør at alle kan finne sikkerhetshull og rapportere disse, og de er vel heller ikke noe lite selskap.

Når det i tillegg er så mange fler muligheter med FF, skjønner jeg ikke at det skal være noe å tenke på en gang..

 

Så fortsett med FF du :D

Lenke til kommentar

Kjører man SP2 og alle sikkerhetsoppdateringer er IE like sikkert som alternativene. Den største sikkerhetstrusselen er brukerene, og selv mener jeg Firefox gjør en bedre jobb med å beskytte maskinen fra ymske programmer i forhold til IE.

Har man i tillegg et godt antivirus og anti-spyware-program er man rimelig godt beskyttet.

Lenke til kommentar

Det aller største problemet med IE er at det bruker ActiveX, som gjør at programvare (gjerne fiendlig) kan innstalleren og kjøres på maskinen. I tillegg holder IE sikkerhetshull skjult/oppdager dem ikke, og bruker i enkelte tilfeller lang tid på å tette dem. Mozilla gir derimot en belønning til dem som rapporterer sikkerhetshull, slik at disse kan tettes så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg er en meget glad og fornøyd Firefox bruker. Jeg tenkte også at min far skulle få gleden av å prøve ut denne netteseren som jeg personlig elsker over alle andre nettlesere på jord. Jeg lastet det ned for han, og han virket fornøyd. Etter han hadde vært på jobben, hadde den IT-ansvarlige der uinstallert Firefox fra Laptopen med følgende påstander om at Firefox var ett såpass lite selskap, at de ikke klarte å rette alle feil, bugs og de ikke klarte å beskytte brukerne fra spyware på nettet.

 

Internet Explorer var den største og mest populære nettleseren, og dermed også den beste. Jeg tror selv han tar feil. Mozilla eller Opera er vel ikke noen små bedrifter?

 

Hva mener dere?

5338846[/snapback]

Hvis det ikke medfører fare for å miste jobben, kan faren din fortelle IT-ansvarlig at han er en dust uten peiling og seriøst bør vurdere sin stilling.

Lenke til kommentar

Hmm....Jeg tviler litt på ham jeg også da menne. Som antivirus program har han kjøpt NORMAN til hele bedriften, noe jeg synes er latterlig. Vet ikke hva som er ett større ressursbrukende, mer irriterendes program, og mindre effektivt enn Norman! Synes de burde Bestille Nod32. 500 kr på hver maskin elns i to år.

 

Snakket med han, og han står på sitt. Han sier at explorer er bedre, fordi det har flere som arbeider i det, og flere som kan ta seg av alle problem også videre. Men dersom alle brukere av Firefox og Opera kan rapportere inn om feil, da må det vel jobbe, unnskyld uttrykket forpult mange i Microsoft's Internet Explorer?

 

Han svarer meg tilbake uten at jeg får noe konkret svar, men han har tydeligvis lagt en konklusjon over at IE er best uten noe grunnlag for det.

 

Vet egentlig ikke hva mer jeg skal prøve å pirke ut av ham...Skal kanskje nevne det til sjefen, at hele bedriften burde skifte til Opera, slik de får ett ikke minst tryggere e-post system...

Endret av Spar
Lenke til kommentar

haha, for en tullete IT ansvarlig.

 

IE har ikke hatt noen nevneverdig oppgradering siden når? 2003 eller enda tidligere? 6.0 kom i 2001, når kom 6.5?

 

Argumentasjonen hans er latterlig. Da burde han heller lagt seg på "Inne noe ukjent/nonstandard programvare på jobbPC'er" argumentet. DET kan jeg iallefall forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...