Gå til innhold

Kopisperren knekt Xbox360


Gusarov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) ingen grunn til å modde xbox360 enda (for min del) siden den allerede funker bedre enn en moddet xbox.

 

Har ikke lyst til å få flere advarsler av moderatorer, men: du er dum.

 

5320896[/snapback]

 

heyheyhey... ingen grunn til å gå til personangrep selvom jeg sier at jeg IKKE vil modde min 360. Respekter min mening!

Lenke til kommentar
(...) ingen grunn til å modde xbox360 enda (for min del) siden den allerede funker bedre enn en moddet xbox.

 

Har ikke lyst til å få flere advarsler av moderatorer, men: du er dum.

 

5320896[/snapback]

 

heyheyhey... ingen grunn til å gå til personangrep selvom jeg sier at jeg IKKE vil modde min 360. Respekter min mening!

5321187[/snapback]

Du sier att det er bedre enn en modda xbox...

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg kan trygt si at jeg IKKE skal modde 360'en min.

Skjønner ikke hypen med det i det hele tatt. Er mer enn fornøyd med maskinen som den er.

Kanskje verdt å nevne at jeg har HD opptaker også.

 

Men over til topic igjen. Microsoft har jo laget sin egen standard på platene. DVS, at selv om hackere klarer å få ut spill-rådataene fra XBOX'en, så finnes det ingen DVD brenner på markedet idag, som kan brenne de platene.

Lenke til kommentar
Jeg kan trygt si at jeg IKKE skal modde 360'en min.

Skjønner ikke hypen med det i det hele tatt. Er mer enn fornøyd med maskinen som den er.

Kanskje verdt å nevne at jeg har HD opptaker også.

 

Men over til topic igjen.  Microsoft har jo laget sin egen standard på platene. DVS, at selv om hackere klarer å få ut spill-rådataene fra XBOX'en, så finnes det ingen DVD brenner på markedet idag, som kan brenne de platene.

5321236[/snapback]

Ergo, skaffe seg en harddisk(De lanserer garantert enn større enn 20Gb skal du se..) og spille av rett av harddisken.

Lenke til kommentar
(...) ingen grunn til å modde xbox360 enda (for min del) siden den allerede funker bedre enn en moddet xbox.

 

:wallbash:

Har ikke lyst til å få flere advarsler av moderatorer, men: du er dum.

 

Jada. 360'n er jo en ypperlig maskin! Er VEEELDIG enkelt å streame filmer fra pc'n! Trenger jo bare et annet operativsystem for det! Og når du har fått tak i det er det direkte SIMPELT å få ting til å funke!

1:Den klarer også å spille av filmer som du har brent på en cd!

2:Den kan også legge inn spill!

3:Den kan også laste ned savegames!

4:Den kan også legge inn programmer av alle tenkelige nyttige slag!

5:Den kan også kopiere savegames fra andre 360'r!

6:Den kan også spille av både ntsc og pal filmer!

7:Den kan også spille av både ntsc og pal spill!

8:Den kan også legge spill på den ENORME harddisken på 13 gb! Hvem trenger 160gb?

9:Den kan også gi deg muligheten til å laste ned spill fra nettet!

10:Den kan også la deg lage dine egne/laste ned baner til f.eks Halo eller Halo 2!

11:Den kan også la deg laste ned herlige addons, i form av map-packs til Halo og Halo 2.

12:Du kan også redigere bilegenskapene til bilspill!

13:Du kan også surfe på nettet med den!

14:Du har også muligheten til å legge inn flere operativsystem!

 

Følg meg litt mer!

5320896[/snapback]

 

hihi

 

ok:

1: Kjøp filmene

2: Spillene ligger på platen som følger med når du kjøper de

3: Nei, savegames kan vel flyttes med et minnekort?

4: Sånn som på pc'en? Det er en spillekonsoll.

5: Ja, det kan den

6: PAL er vel standarden her vi bor, vel?

7: se 6

8: se 2

9: ja, Live arcade kalles det.

10: De som får betalt for det, kan å lage baner bedre

11: se 10

12: Eller spille spillet som det var ment, uten å jukse seg igjennom som en taper

13: det bruker vi pc'en til, for den har så kjekt tastatur

14: Hvorfor skal man det? Det som ligger der allerede funker jo flott!

 

Det er du som er dum :p

Lenke til kommentar

Ehm, når man har runna spillet da? Og ordner litt på bilene? Er man en taper da?

 

Uansett, ikke alle har råd til og kjøpe alle spillene og filmene.

EDIT: Du kan endre xbox 1 til en debug maskin og lage trainere, du kan installere linux, du kan tilogmed skifte ram(heftig lodding) Og bruke den akkurat som en pc, du kan lage dine egene usb kontakter av xboxen, er akkurat som usb, bare annerledes form.

Eller kjøpe en adapter. Er så mye man kan gjøre, orker ikke nevne alt engang.

 

EDIT: Svar til 13: det bruker vi pc'en til, for den har så kjekt tastatur

Ja, man kan bruke keybord og mus til xbox også. Eller bare bruke linksbox og bruke kontrolleren, genialt utnytta.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Yay, en skikkelig god-nyhet for oss gjerrige skole-elever ;)

5319246[/snapback]

 

God nyhet for folk som stjeler - og synes det er greit mener du vel?

Det er masse jeg har hatt lyst på mens jeg var student. Stort sett var det øl. Men jeg gikk aldri og stjal øl i butikken av den grunn med unnskyldning om at jeg var fattig student. Ok, skal ikke moralisere mere. Men vit hva dere egentlig gjør hvis dere ikke har kjøpt spillet. :)

 

Det som jeg synes er ålreit med xbox360 er at det kommer demoer av spillene som man kan laste ned lovlig via xbox live. F.eks - jeg hadde lyst på både NBA live og Fifa rtwc. Men etter å ha testet demoene takket jeg nei takk. Håper det kommer flere demoer etter hvert.

 

Derimot - det jeg synes er greit er å kunne legge inn spill man faktisk har kjøpt på en hard disk og derved kunne spare sin orginal DVD. Spesielt med tanke på at enkelte har opplevd at de har fått riper på platene sine. Så, jeg er ikke imot en moddet xbox 360 som sådan. Skulle gjerne kunne installert spillene mine på en HD. DVD spilleren på 360'n bråker faktisk en del også.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Uansett, ikke alle har råd til og kjøpe alle spillene og filmene.

5321302[/snapback]

Har du ikke råd til å kjøpe et spill så har du heller ikke rett til å spille det.

Dessuten setter en mye mer pris på det en har når en kjøper det istedenfor å laste ned i mengder og teste det i 10 min.

 

Dessuten kan xbox360 PAL spille NTSC spill. Dette handler bare om regioncoding. Det samme gjelder filmer. Det er ikke NTSC den ikke takler det er regionskodingen.

Lenke til kommentar
Yay, en skikkelig god-nyhet for oss gjerrige skole-elever ;)

5319246[/snapback]

 

God nyhet for folk som stjeler - og synes det er greit mener du vel?

Det er masse jeg har hatt lyst på mens jeg var student. Stort sett var det øl. Men jeg gikk aldri og stjal øl i butikken av den grunn med unnskyldning om at jeg var fattig student. Ok, skal ikke moralisere mere. Men vit hva dere egentlig gjør hvis dere ikke har kjøpt spillet. :)

Derimot - det jeg synes er greit er å kunne legge inn spill man faktisk har kjøpt på en hard disk og derved kunne spare sin orginal DVD. Spesielt med tanke på at enkelte har opplevd at de har fått riper på platene sine. Så, jeg er ikke imot en moddet xbox 360 som sådan. Skulle gjerne kunne installert spillene mine på en HD. DVD spilleren på 360'n bråker faktisk en del også.

 

Dr.Peedee

5321351[/snapback]

Joda, har jo lagt inn en del lovelige spill jeg også ;)

Og ja, jeg synes det er greit og stjele, jeg stjeler hjulkapsler og alt annet, du skulle sett garasjen min :)Hvis ingen skjønte det: :roll:

 

Uansett, ikke alle har råd til og kjøpe alle spillene og filmene.

5321302[/snapback]

Har du ikke råd til å kjøpe et spill så har du heller ikke rett til å spille det.

Dessuten setter en mye mer pris på det en har når en kjøper det istedenfor å laste ned i mengder og teste det i 10 min.

 

Dessuten kan xbox360 PAL spille NTSC spill. Dette handler bare om regioncoding. Det samme gjelder filmer. Det er ikke NTSC den ikke takler det er regionskodingen.

5321362[/snapback]

Hva med og teste det også kjøpe det? Jeg lasta ned GTA:SA og likte det, så jeg kjøpte det.

 

 

Jau, det kan du ordne med ett program til xbox 1 også.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Yay, en skikkelig god-nyhet for oss gjerrige skole-elever ;)

5319246[/snapback]

 

God nyhet for folk som stjeler - og synes det er greit mener du vel?

Det er masse jeg har hatt lyst på mens jeg var student. Stort sett var det øl. Men jeg gikk aldri og stjal øl i butikken av den grunn med unnskyldning om at jeg var fattig student. Ok, skal ikke moralisere mere. Men vit hva dere egentlig gjør hvis dere ikke har kjøpt spillet. :)

 

Det som jeg synes er ålreit med xbox360 er at det kommer demoer av spillene som man kan laste ned lovlig via xbox live. F.eks - jeg hadde lyst på både NBA live og Fifa rtwc. Men etter å ha testet demoene takket jeg nei takk. Håper det kommer flere demoer etter hvert.

 

Derimot - det jeg synes er greit er å kunne legge inn spill man faktisk har kjøpt på en hard disk og derved kunne spare sin orginal DVD. Spesielt med tanke på at enkelte har opplevd at de har fått riper på platene sine. Så, jeg er ikke imot en moddet xbox 360 som sådan. Skulle gjerne kunne installert spillene mine på en HD. DVD spilleren på 360'n bråker faktisk en del også.

 

Dr.Peedee

5321351[/snapback]

 

 

sorry mate, er ikke så rik at jeg kan kjøpe så mange spill til 360 til prisen av 400-600 kr. DET er mye penger! Filmer er en annen sak, DvD er best seff, og de har jo blitt utrolig billige nå!

 

Du driver og samenligner butikktyveri og spill nedlastning\kopiering. Når man stjeler noe fra en butikk, så har du tatt noe fra eieren (eieren har det ikke mer). Når du kopierer noe (nedlaster) så sitter eieren igjen forsatt med den samme kopien, du har ikke tatt den slik at eieren ikke har den mer!

:hmm:

Lenke til kommentar
sorry mate, er ikke så rik at jeg kan kjøpe så mange spill til 360 til prisen av 400-600 kr. DET er mye penger!

5321561[/snapback]

Jepp, det er mye penger. Det er flere løsninger på det som ikke involverer å bli lovbryter. For eksempel få seg en bedre betalt jobb eller bruke mindre penger på andre ting. På den måten kan man få råd til å kjøpe alle spillene man har lyst på. For den saks skyld, har du råd til å punge ut for en Xbox 360, ville jeg tro at du har råd til et spill i ny og ne. Men det er nå bare min naive tanke. Et tredje alternativ er å vente noen måneder til spillet er å finne i billigutgave eller selges billig av andre grunner.

 

Du driver og samenligner butikktyveri og spill nedlastning\kopiering. Når man stjeler noe fra en butikk, så har du tatt noe fra eieren (eieren har det ikke mer). Når du kopierer noe (nedlaster) så sitter eieren igjen forsatt med den samme kopien, du har ikke tatt den slik at eieren ikke har den mer!

:hmm:

5321561[/snapback]

Vel vel vel, dette argumentet tror jeg dukker opp i enhver diskusjon ang piratkopiering. Personlig synes jeg det å kopiere et spill kanskje kan være hakket verre enn å naske noe i en butikk. Når du nasker noe i en butikk, stjeler du noe eieren har tenkt til å selge videre. Han har antagelig ikke noe spesielt forhold til tingen du rapper, men du tar fra han muligheten til å gjøre det ene salget. Sånt får man bot og fengsel for.

 

Når du laster ned en kopi fra nettet, og da ender opp med å la være å kjøpe spillet, så har du tatt deg til rette på noe som har kostet en gjeng spillutviklere utrolig mye tid og svette å lage. Kanskje du kan tenke deg inn i en liknende situasjon. Sett at du har holdt på i månedsvis, på slutten både dag og natt, med å lage en addon til tja... Half Life 2. Du tjener ikke så mye penger til vanlig, så du har lyst til å tjene litt ekstra på dette, og du legger den ut for salg på hjemmesiden din for 199 kroner. Addon-en din viser seg å bli godt mottatt, og to uker senere har du solgt 1000 stykk. Du blir til og med intervjuet av Rune Fjeld Olsen i spillmagasinet til VG. Dagen etter kjører VG en oppfølgingssak hvor journalisten har vært og sett på nedlastningssider rundt omkring, og det viser seg at jammen er addon-en din populær, allerede har 1500 stykker lastet den ned, og det var bare tall fra et infamøst nettsted i Sverige...

 

You do the math. Du ville kanskje vært glad for at enda flere fikk gleden av dine måneder med slit? Jeg tror du ville blitt oppgitt og kanskje forbannet. Du ville sikkert fortalt deg selv "jaja, ikke noe å gjøre med det", men du vil ikke klare å la være å tenke på de 1500 nedlastingene som kunne vært nærmere 300.000,- inn på din konto.

 

Det blir nå ikke fullt så personlig i spillbransjen den dag i dag, du får som utvikler lønna di allikevel. Det er selvfølgelig mulig det ikke blir noe av julebonusen eller at EA bestemmer seg for å legge ned firmaet du jobber for ;).

 

Jeg er uansett litt forundret over at så mange av oss synes det er helt greit å bare forsyne seg av det andre har laget, bare fordi det er så lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gruppa «Team PI Coder» har i lang tid jobbet aktivt for og knekke kopisperren til Xbox 360 og har lyktes. Resultatet ligger nå på nettet.

 

Her kan man forresten se råkopiene av spillene som er blitt lagt ut:

http://www.nforce.nl/index.php?switchto=nf...ns&sectionid=22

5319086[/snapback]

 

 

Ville bare sei det at NFOrce.nl er ingen piratside. De kun lister scene-releases; men det gjør dem ikke til pirater av den grunn.

 

En annen ting som overrasker meg at ingen har tatt opp er Achievments, awards og leaderboards.

Hvordan vil -dette- fungere med en chippet xbox?

Hvis en chip er skrudd på, må den jo nesten deaktivere LAN på boxen- så den ikke kobler seg til xbox live og prøver å kommunisere mot leaderboards osv. Med tanke på at 99% av alle spilla til xbox 360 har støtte for dette tror jeg det kan bli en særdeles stor utfordring.

 

Uansett, utfordring eller ikke så kommer det til å ta livet av alle stat-whorene der ute som lever for å være #1. Tror MS har skutt gullfuglen blandt hardcore gamerene der. Faktisk en god del som er opptatt av slikt, og derfor mest sannsynlig ikke kommer til å modde boxen, eller hvertfall så kommer de til å kjøpe spillet- for å kunne bruke det på Live.

 

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar

Og forresten til Baltie som holdt Norges kjedeligste foredrag om "Moral Decay; A Pirate's story"

jævlig stereotypisk å komme med sånnt. Akkuratt som om jeg begynner et innlegg om fargede mennesker slik;

"Jeg er på INGEN måte rasist, men hva faen er det med...."

 

Skjønner du hva jeg vil fram til? Godt. prof.gif

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
det første hacka spillet er kommet ut, altså spilla er fult brukanes, det er modchippen som mangler for å kjøre opp spilla da de ikke er på et orginalt media, og denne jobben er godt i gang.

5319999[/snapback]

 

Det blir helt feil. Spillet er helt ubrukelig. Det er heller overhodet ikke sikkert at disse kopiene vil virke med en eventuell modchip som kommer senere. Det å kopiere et spill er uansett en minimal del av arbeidet med å knekke kopisperren på en konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...