Gå til innhold

Kopisperren knekt Xbox360


Gusarov

Anbefalte innlegg

Gruppa «Team PI Coder» har i lang tid jobbet aktivt for og knekke kopisperren til Xbox 360 og har lyktes. Resultatet ligger nå på nettet.

 

Arbeidet er for øyeblikket bare lagt ut på en nederlansk piratside. De sier de har funnet ut av de grunnleggende tingene om Xbox 360 sitt filsystem og har dermed klart og få ut rådata fra 13 spill. Det eneste lille minuset med dette er at ingen av spillene kan spilles. Dette er bare et lite lag av Xbox sine mange kopisperrer. Microsoft mener at maskinen er vanntett og at det aldri vil kunne kjøres kopierte spill på den.

 

Her kan man forresten se råkopiene av spillene som er blitt lagt ut:

http://www.nforce.nl/index.php?switchto=nf...ns&sectionid=22

Endret av Gusarov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis noen vil brukse programmet som de har laget for å se kildekodene til spillene finner man det her:

http://dwl.xbox-scene.com/xbox360pc/isotools/pi-xtos1.zip

 

Slik bruker du det: extract360.exe gamename.360 [wildcard]...

For eksempel: extract360.exe pi-nfsmw.360

5319287[/snapback]

 

For det første er ikke kopisperren knekt, ettersom disse kopiene er ubrukelige foreløpig. For det andre kan du ikke se kildekodene til spillene med dette verktøyet, kun det kompilerte produktet.

Lenke til kommentar

hmm.

 

Jeg er overassket over å lese dette her.

Jeg har ikke satt meg mye inn i xbox360, men ettersom jeg har skjønt ved å lese xbox-scene.com så er filsystemet på xbox360 identisk med xbox.

 

Til og med QWIX som er laget for xbox fungerer fint med xbox360 images, så hva er egentlig så revulsjonerende med topicet?

`

Mange andre xbox tools fungerer også med 360.

Sjekk avalaunch sin hjemmeside så står det der.

Lenke til kommentar
Tror nok det ja. Men de trenger visst hjelp til å fikse spillene av andre hackere. Så det tar nok en liten stund til før det første hacka xbox 360 -spillet kommer ut ;). Men men. Som du sier, man er på god vei ;)

5319217[/snapback]

 

det første hacka spillet er kommet ut, altså spilla er fult brukanes, det er modchippen som mangler for å kjøre opp spilla da de ikke er på et orginalt media, og denne jobben er godt i gang.

Lenke til kommentar
konge... tvilsomt at Xbox360 er vanntett, men tror heller ikke at kopisperren fikses med en gang... selv skal jeg ikke kjøpe chip til 360 siden vi skal få bredband hjemme :D

 

regner med at chippete boxer blir sperret slik som med xbox...

5319630[/snapback]

Derfor har man en on/off switch på chippen hvis du ønsker å spille online.

 

Så begge deler er mulig selv med chip, hvertfall hvis man ikke har satt inn en større /uorginal HD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg liker at Side2 og slikt guffer til med "Xbox 360 snart hacket", når det eneste som har blitt gjort er å hente ut data fra førstegenrasjons-spilla til Xbox 360, som bruker en tidlig utgave av kopisperren på plater.

En annen ting er jo at Microsoft har jo fokusert mest på å sikre selve hardwaren, og der er det nok et godt stykke igjen.

Uansett kommer ikke jeg til å modde min 360, har alt en PC for å spille film og slikt på, og jeg vil ikke gi slipp på Live-støtten kun for å få gratis spill.

Lenke til kommentar
Jeg liker at Side2 og slikt guffer til med "Xbox 360 snart hacket", når det eneste som har blitt gjort er å hente ut data fra førstegenrasjons-spilla til Xbox 360, som bruker en tidlig utgave av kopisperren på plater.

En annen ting er jo at Microsoft har jo fokusert mest på å sikre selve hardwaren, og der er det nok et godt stykke igjen.

Uansett kommer ikke jeg til å modde min 360, har alt en PC for å spille film og slikt på, og jeg vil ikke gi slipp på Live-støtten kun for å få gratis spill.

5320272[/snapback]

 

Du kan regne med at det kommer en bryter som swithcer on/off pga Live-biten etterhvert. :D

Lenke til kommentar
konge... tvilsomt at Xbox360 er vanntett, men tror heller ikke at kopisperren fikses med en gang... selv skal jeg ikke kjøpe chip til 360 siden vi skal få bredband hjemme :D

 

regner med at chippete boxer blir sperret slik som med xbox...

5319630[/snapback]

Derfor har man en on/off switch på chippen hvis du ønsker å spille online.

 

Så begge deler er mulig selv med chip, hvertfall hvis man ikke har satt inn en større /uorginal HD.

5320009[/snapback]

 

Men hvis du tenker deg om, kommer du frem til at du får ikke spilt kopierte spill uten chipen aktivert. Da må du jo kjøpe spillet allikevel. Slik som jeg ser det ser jeg ingen grunn til å modde xbox360 enda (for min del) siden den allerede funker bedre enn en moddet xbox.

Lenke til kommentar
(...) ingen grunn til å modde xbox360 enda (for min del) siden den allerede funker bedre enn en moddet xbox.

 

:wallbash:

Har ikke lyst til å få flere advarsler av moderatorer, men: du er dum.

 

Jada. 360'n er jo en ypperlig maskin! Er VEEELDIG enkelt å streame filmer fra pc'n! Trenger jo bare et annet operativsystem for det! Og når du har fått tak i det er det direkte SIMPELT å få ting til å funke!

Den klarer også å spille av filmer som du har brent på en cd!

Den kan også legge inn spill!

Den kan også laste ned savegames!

Den kan også legge inn programmer av alle tenkelige nyttige slag!

Den kan også kopiere savegames fra andre 360'r!

Den kan også spille av både ntsc og pal filmer!

Den kan også spille av både ntsc og pal spill!

Den kan også legge spill på den ENORME harddisken på 13 gb! Hvem trenger 160gb?

Den kan også gi deg muligheten til å laste ned spill fra nettet!

Den kan også la deg lage dine egne/laste ned baner til f.eks Halo eller Halo 2!

Den kan også la deg laste ned herlige addons, i form av map-packs til Halo og Halo 2.

Du kan også redigere bilegenskapene til bilspill!

Du kan også surfe på nettet med den!

Du har også muligheten til å legge inn flere operativsystem!

 

Følg meg litt mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...