Gå til innhold

i-Ram 2 kommer i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

venter i allefall. men hvor "spent" jeg er er vel en annen sak... syns de har drøyd dette Lenge nå. alt for lenge...

men nå som SSD disker kommer mer og mer inn på markedet, så kanskje det er bedre å heller vente på dette. så får man litt størrelse også.

blir litt dyrt når man må kjøpe diskplass til RAM-pris, og i tillegg (i allefall med i-RAM 1) ha en lav grense på maksimal diskplass. til XP hadde det kanskje fungert med 4GB, men til vista for eks kam man bare glemme det.. :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
venter i allefall. men hvor "spent" jeg er er vel en annen sak... syns de har drøyd dette Lenge nå. alt for lenge...

men nå som SSD disker kommer mer og mer inn på markedet, så kanskje det er bedre å heller vente på dette. så får man litt størrelse også.

blir litt dyrt når man må kjøpe diskplass til RAM-pris, og i tillegg (i allefall med i-RAM 1) ha en lav grense på maksimal diskplass. til XP hadde det kanskje fungert med 4GB, men til vista for eks kam man bare glemme det.. :(

7217143[/snapback]

 

Hmm. Venter nå fortsatt på herligheten jeg da. Men det er lite og ingenting å finne om produktet. Er det noen som produserer tilsvarende produkter nå? Skulle gjerne hatt noe slikt som også stötter ECC ram, og benytter slik at en minsker sjansen for korrupte data.

 

Kanskje HW.no kunne fått sine klamme hender på et par slike og kjört en test?

Og også testet to i raid 0 oppsett :dribble:

 

Noe nytt angående Iram 2 eller tilsvarende produkter?

Lenke til kommentar

hmm .. ser mange her er interessert i å kunne putte swap filen på en slik I-RAM sak, men er det ikke heller litt billigere å kjøpe noe ekstra vanelig RAM til maskinen? Så bruker man ikke den filen alikavel?

 

Og heller bruke pengene på vanelige kjappe disker som yter litt ekstra + at man får masse mere lagringspass.?

Lenke til kommentar

Denne tråden er jo rimelig gammel nå, men kan jo legge til denne testen av iram1: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2480 da blir jeg ikke så mektig imponert når man ser den lille ytelsen den får i annet enn syntetiske tester. Tenker da på loading av spill og programmer primært. For på kopiering er den konge. Men de fleste vil jo ikke ha så mange GB å bruke i den at unraring og kopiering av dvd imager blir aktuellt. Det blir mest os disk, swap og programmer. Og her er det kanskje mange % økning, men ingen revolusjon fra 14 til 9s loadetid.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ja, betydelig raskere. var hovedsaklig kontrolleren som var bremsen der.. kunne defragmentere "disken" og fremdeles oppnå rundt 130MB/s som kontrolleren ga seg ved.

 

synd om de legger den på hyllen ja, men på den andre siden, begynner det å bli sent å komme med den nå ettersom SSD blir større, billigere og raskere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare for å dra det her litt off-topic:

 

Hvis man har 2 I-Ram'er så vet jeg at det må være 4 like ram-brikker på hver av de, men hvordan er det med det når du har 2?

 

Hvis den ene I-Ram'en har 4x1G minne med 2-2-2-5 minne og den andre har 4x1G 3-4-4-4 for eksempel.

 

Så kjører man disse 2 i Raid 0.

 

Blir det no problemer da siden minnet er forskjellig?

Lenke til kommentar

Så en som bootet med en I-Ram disk ;) var ikke mange sekundene det tok etter post screen :D og han søkte gjennom hele RAM disken etter bilder etc. på millisekunder. Det jeg syntes er best med dette er jo at mye av lastingen i spill etc. vil gå vekk.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...