Gå til innhold

i-Ram 2 kommer i februar


Anbefalte innlegg

Har selv to I-RAM ... de butter på 130mb/s med 0.0ms.

Har og ett SAS array og det vipper 300mb/s og snittfarten er rundt 212mb/s med 5.5ms.

 

Få I-RAM med SAS port mener nå jeg, det er letter enn å ha IRAM på PCI-E x16 port.

 

FÅ I-RAM med DDR2 helst DDR3 for å få litt mer plass på de også.

 

Og gjerne med 8 plasser til minnebrikker.

 

Har testet IRAM i raid 0, og det er nesten ingen forskjell ifra single IRAM (er snakk om noen få % ved ektrem last, knapt merkbart, me ndet er målbart.)

 

SÅ en får HÅPE de nye IRAMMENE kommer snart. Gjerne emd 8 minneslotter for DDR3, og SAS port(er) for multi channeling for enda mer fart. (2 sas porter per IRAM hadde vært perfekt.)

 

Men det kommer vel ikke med det første...

 

PS Irammen jeg har nå er på ett asus striker extreme kort som har SATA2, men jeg får bare 130mb/s (megabyte) uansett hvilken port jeg velger. Er vel en begrensning i Hardwaren til IRAMMEN med tanke på den brikken som konverterer ram-tabeller til "hdd" filsystem.

 

Men jeg liker konseptet med SSD disker mer og mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@eggi:De er koblet på Intel's ICH7R på ett Asus P5W DH Dlx.

 

@Gurgalmei: Du har nok mer å hente på å oppgradere rammen hvis det er primert PS og spilling du skal på den.

 

Det eneste som du KAN få litt ytelsesforbedring på er da pagefila, men tror nok ikke det er voldsomme greier.

 

Jeg kjøpte dem jo egentlig bare for å teste, men synes jo at maskina er mye mer responsiv og raskere nå.

Også er det som sagt total stillhet :)

Men om det forsvarer det jeg betalte; Nope, synes nok ikke det.

 

@Shadow_ix: Det stemmer det at de er begrenset til ca 130mb/s.

 

Det sitter den IDE-Sata bro på den som begrenser hastigheten til 130mb/s siden det er maks på ata 133.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Fant noe snodig på Ebay, nemlig den HER

 

Er jo lik den I-Ram 2 som Gigabyte viste frem på en eller annen messe, men ser at specs er like med den "vanlige".

 

Tegn på at noe er på vei kanskje??

 

Noen som har kikket på denne forresten??

 

Noe stiv i prisen den siste der da...starting at $2400...

 

I-ram saken er i netshop sin prisliste. Blir jo fort 2500 kr for en 16gb disk...

 

Blir jo samme pris ca.... egentlig, pr.gigabyte.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er skikkelig synd vi ikke har sett noe til den forbedrede I-RAM'en, for man må nesten ha mulighet til mer enn 4gig om det skal være verdt å bry seg med.

 

Men, nå mistenker jeg at vi aldri kommer til å se produktet lansert fordi nå er skikkelige SSDer på vei inn, og de er jo i samme pris-sjikte allerede - og raskt på vei ned i pris. Det spiser liksom opp nisje-markedet for I-RAM hadde å selge på.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...