Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812398713
Spørsmål, kan jeg legge inn MP uten å forsstyrre MCE installasjonen slik at jeg kan prøve ut litt?

8741855[/snapback]

 

Umiddelbart ville jeg sagt ja, ettersom MP ikke skal kludre til pcen din på denne måten.

Min egen erfaring er at jeg fikk litt kluss med dekoderene, og at jeg måtte formatere pcen for å rydde opp i rotet jeg hadde laget. Dette var nok mer min feil, men ved senere anledninger kommer jeg til å ta en backup av disken (såkalt image) som jeg kan snurre tilbake til etter utprøvingen er ferdig.

 

Om du skulle like MP (hvorfor ikke? ;)) så bør du uansett formatere Windows og gi MP en frisk start og god velkomst :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til forumet, moose2!

 

Bruker selv MediaPortal med Kreatel STB uten problemer. Kjenner mange som kjører MCE i "grunn" med MediaPortal som mediacenter - både med Kreatel dekodere og andre løsninger - uten problemer.

 

Skal ikke bli noe rot med codecer i utgangspunktet. Selv bruker jeg K-lite codec-pakke (vet man ikke anbefaler slike "pakkeløsninger", men det har fungert problemfritt hos meg, i motsetning til å installere dekodere hver for seg) samt PureVideo fra nVidia.

Lenke til kommentar
Hei, og velkommen til forumet, moose2!

 

Bruker selv MediaPortal med Kreatel STB uten problemer. Kjenner mange som kjører MCE i "grunn" med MediaPortal som mediacenter - både med Kreatel dekodere og andre løsninger - uten problemer.

 

Skal ikke bli noe rot med codecer i utgangspunktet. Selv bruker jeg K-lite codec-pakke (vet man ikke anbefaler slike "pakkeløsninger", men det har fungert problemfritt hos meg, i motsetning til å installere dekodere hver for seg) samt PureVideo fra nVidia.

8742370[/snapback]

 

Takk for råd,

 

installerte MP og kjørte oppset assistenten intill den skulle justere hauppage 1300 analog og digital - den fikk opp et 2 sekunders bilde av kabeltilbydere så kræsjet MP.

 

Kan det komme av at jeg har 2 kort?

Lenke til kommentar
Hm... husker ikke noe om kabeltilbydere i oppsett. Hva med bare å skippe den og legge det inn selv (det er det jeg har gjort). Er ikke vanskelig, men krever litt mer fikling enn MCE...

8743646[/snapback]

Hei,

siden du bruker kreatel stb..... Jeg har 2 hauppage 1300 kort som MP finner, og 2 kreatel bokser. Hadde problemer i MCE med å finne en programoversikt som var map-bar. Dermed hadde jeg egentlig begrenset kontroll over galskapen.

 

Finnes det en guide et sted om hvordan jeg kan sette opp MP for denne kombinasjonen?

Lenke til kommentar
Hm... husker ikke noe om kabeltilbydere i oppsett. Hva med bare å skippe den og legge det inn selv (det er det jeg har gjort). Er ikke vanskelig, men krever litt mer fikling enn MCE...

8743646[/snapback]

Hei,

siden du bruker kreatel stb..... Jeg har 2 hauppage 1300 kort som MP finner, og 2 kreatel bokser. Hadde problemer i MCE med å finne en programoversikt som var map-bar. Dermed hadde jeg egentlig begrenset kontroll over galskapen.

 

Finnes det en guide et sted om hvordan jeg kan sette opp MP for denne kombinasjonen?

8749876[/snapback]

er inne i oppsett igjen og får can not create graph for this cardår jeg skal åpne kort nr 2 under config..

Lenke til kommentar
Hm... husker ikke noe om kabeltilbydere i oppsett. Hva med bare å skippe den og legge det inn selv (det er det jeg har gjort). Er ikke vanskelig, men krever litt mer fikling enn MCE...

8743646[/snapback]

Hei,

siden du bruker kreatel stb..... Jeg har 2 hauppage 1300 kort som MP finner, og 2 kreatel bokser. Hadde problemer i MCE med å finne en programoversikt som var map-bar. Dermed hadde jeg egentlig begrenset kontroll over galskapen.

 

Finnes det en guide et sted om hvordan jeg kan sette opp MP for denne kombinasjonen?

8749876[/snapback]

er inne i oppsett igjen og får can not create graph for this cardår jeg skal åpne kort nr 2 under config..

8750093[/snapback]

 

 

Problem med IR....Kreatel sin support sier til meg:

 

Som du har upptäckt använder sig fjärrkontrollen till boxen sig av en annorlunda frekvens, och om du inte lyckas läsa signalen via en Learn-funktion är jag rädd att jag inte har så många andra tips att ge dig.

Vi känner inte heller till någon IR receiver/IR blaster som kan fungera för det du vill.

 

Dette betyr at om jeg skal ha kontroll over Kreatel stb så fungerer ikke blasterne som finnes i MCE eller forøvrig i markedet. Kanal må derfor styres direkte i stb, ikke via PC - eller tar jeg feil??

Lenke til kommentar

Jeg får ikke TV-kortet til å funke med MediaPortal =/

 

Er ikke helt sikker på hvilket det er, men det er innebygget i ASUS G2P PCen.

 

Har støtte for FM/Digital TV og vanlig UHF TV.

Det virker helt fint i Windows Media Center.

 

Vista Home Premium det er snakk om.

Lenke til kommentar
Hm... husker ikke noe om kabeltilbydere i oppsett. Hva med bare å skippe den og legge det inn selv (det er det jeg har gjort). Er ikke vanskelig, men krever litt mer fikling enn MCE...

8743646[/snapback]

Hei,

siden du bruker kreatel stb..... Jeg har 2 hauppage 1300 kort som MP finner, og 2 kreatel bokser. Hadde problemer i MCE med å finne en programoversikt som var map-bar. Dermed hadde jeg egentlig begrenset kontroll over galskapen.

 

Finnes det en guide et sted om hvordan jeg kan sette opp MP for denne kombinasjonen?

8749876[/snapback]

 

Hei,

Et spørsmål, har du 2 hauppauge 1300 kort, eller er den ene digital delen og den andre analog delen det er snakk om her?

 

Roy

Lenke til kommentar
En annen ting, kan man om man bruker MP's nye TV-server kunne se parabolkanalene også på andre rom eller må man da ha flere dekodere fra CanalDigital (som er det jeg evt. vil gå for)?

8688519[/snapback]

 

Hei,

Pass på at CI enheten støtter multi dekoding så skulle du kunne se på flere rom samtidig, dvs på samme "sende frekvens" kan alle underkanaler dekodes til fosrkjellige brukere. Vet at noen CI moduler ikke støtter dette men husker ikke navnene, kan være lurt å høre på MediaPortal forumet.

 

Har tenkt å gå samme veien selv men venter på at dual tuner kort skal komme på markedet.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lest igjennom litt her og andre steder.

Jeg har ny parabol, dvs pairing system, og en htpc med mediaportal.

En mulig løsning for å få parabolen inn på htpc-en er med dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320604

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328513&cks=ACC

 

Da skal jeg kunne putte kortet mitt i denne og få hele familiepakken på htpc-en?

 

Det jeg var usikker på var om dette gikk med pairing kort.

Om dette fungerer, krever det noe av særlig av htpc-en, eller går det fint med en sempron 2000 512mb ram og radeon 9600pro?

 

Regner med det går bra, vil bare få dette bekreftet :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Hm... husker ikke noe om kabeltilbydere i oppsett. Hva med bare å skippe den og legge det inn selv (det er det jeg har gjort). Er ikke vanskelig, men krever litt mer fikling enn MCE...

8743646[/snapback]

Hei,

siden du bruker kreatel stb..... Jeg har 2 hauppage 1300 kort som MP finner, og 2 kreatel bokser. Hadde problemer i MCE med å finne en programoversikt som var map-bar. Dermed hadde jeg egentlig begrenset kontroll over galskapen.

 

Finnes det en guide et sted om hvordan jeg kan sette opp MP for denne kombinasjonen?

8749876[/snapback]

 

Hei,

Et spørsmål, har du 2 hauppauge 1300 kort, eller er den ene digital delen og den andre analog delen det er snakk om her?

 

Roy

8755056[/snapback]

 

det er 2 identiske hauppage 1300 kort - en scaleo e fra fujsim.

 

Originalt levert for å kunne ta opp på kanal forskjellig fra den som ses på.

Lenke til kommentar

det er 2 identiske hauppage 1300 kort - en scaleo e fra fujsim.

 

Originalt levert for å kunne ta opp på kanal forskjellig fra den som ses på.

8758949[/snapback]

 

Hmmm, så da har du 4 hauppauge tunere i MediaPortal setup (configuration.exe), 2 analoge og 2 digitale, burde ikke gi noe problem med de siste driverne det. Eneste som har vært problem der er hvis man installerer hele WinTV programmet fra Hauppauge, dette kan gi konflikter med andre programmer slik som MP, men siden du har mce så regner jeg med det er de driverne(mce versjon) som er inne.

 

Nyeste driverne finner du her.

 

Når du opplever kan ikke lage graph, så send MediaPortal.log eller configuration.log til meg så skal jeg se hva som er årsaken....

 

Roy

Lenke til kommentar

det er 2 identiske hauppage 1300 kort - en scaleo e fra fujsim.

 

Originalt levert for å kunne ta opp på kanal forskjellig fra den som ses på.

8758949[/snapback]

 

Hmmm, så da har du 4 hauppauge tunere i MediaPortal setup (configuration.exe), 2 analoge og 2 digitale, burde ikke gi noe problem med de siste driverne det. Eneste som har vært problem der er hvis man installerer hele WinTV programmet fra Hauppauge, dette kan gi konflikter med andre programmer slik som MP, men siden du har mce så regner jeg med det er de driverne(mce versjon) som er inne.

 

Nyeste driverne finner du her.

 

Når du opplever kan ikke lage graph, så send MediaPortal.log eller configuration.log til meg så skal jeg se hva som er årsaken....

 

Roy

8759015[/snapback]

 

 

Her 3 av 4 filer som er endret idag når det stoppet opp av seg selv. Flott hvis du finner ut noget fornuftig.

 

:hmm:

Endret av moose2
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg trenger filen mediaportal.log og eller configuration.log og eventuelt error.log som finnes i "Team MediaPortal\MediaPortal\log" mappen (glemte å si hvor du finner disse hen), xml filene er bare konfigurasjonsfiler og forteller ikke om feilmeldingene som oppstår når en feil kommer.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg trenger filen mediaportal.log og eller configuration.log og eventuelt error.log som finnes i "Team MediaPortal\MediaPortal\log" mappen (glemte å si hvor du finner disse hen), xml filene er bare konfigurasjonsfiler og forteller ikke om feilmeldingene som oppstår når en feil kommer.

 

Roy

8763215[/snapback]

 

Ok, prøver igjen......men nåfår jeg ikke lagt ved noen fil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...