Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Er ikke helt 100% sikker på om jeg kan spørre her, men skitt au.

 

Jeg har en MCE fjernkontroll, helt vanlig fra Microsoft.

Den sluttet å funke i helgen, funker verken på den bærbare eller den stasjonære med IR6.

Den funket helt fint på begge PCene før helgen, hva har skjedd?

Det lyser i dioden både på fjernkontrollen og på mottageren =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke helt 100% sikker på om jeg kan spørre her, men skitt au.

 

Jeg har en MCE fjernkontroll, helt vanlig fra Microsoft.

Den sluttet å funke i helgen, funker verken på den bærbare eller den stasjonære med IR6.

Den funket helt fint på begge PCene før helgen, hva har skjedd?

Det lyser i dioden både på fjernkontrollen og på mottageren =/

8784391[/snapback]

 

Hvis du ikke har prøvd det allerede, bytt batteriene i den

 

Roy

Lenke til kommentar
Men hvordan skal jeg få den analoge delen av tuneren til å virke da?

Er det sånt et helvettes styr at jeg heller skal holde meg til WMC på det punktet?

8785197[/snapback]

Hei,

 

Du må bruke samme fremgansgmåte som ved DVB-t, bare at du henter frem "AVerMedia BDA Analog Capture", jeg tror det som heter pin connection er riktig men navnet på Direct Show filtret er feil grunnet endringer i forhold til "gamle" drivere. Navn som ligner på "AVerMedia BDA Analog TV Tuner" etc skulle gi løsningen på dette.

Siden ingen med dette kortet har gjort det, må noen være den første, vet du forresten om det er Hardware decoder på den analoge delen eller om det er Software?

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg har brukt litt tid, men greier nå som du sier å skifte kanal gjennom MCE med MS fjernkontroll og IR til Kreatel. Flott!

 

Nå sliter jeg bare med kvaliteten på bildet på flatskjermen.

 

Oppleves betydelig dårligere enn når stb går rett i tv. Måtte koble om for fotballkampen igår.

 

Men det virker!

Takk

Lenke til kommentar
Hei moose2!

 

Kan du fortelle meg litt om systemet ditt?

 

Fyll f.eks. ut denne:

 

 

Video Card:

1. TV Card:

MPEG2 Video Codec:

MPEG2 Audio Codec:

Audio renderer

Remote: MCE w/teletext

TV:

TV - HTPC Connection:

8809361[/snapback]

 

håper dette er svarene....

htpc_setup.doc

Endret av moose2
Lenke til kommentar

Hehe... litt klønete måte men :-)

 

Årøv med VGA - Phillips kan ikke 1:1 pixelmapping over HDMI, men ssv. over VGA.

 

Hvilken oppløsning og refreshrate kjører du? Tor du må stille litt her.

 

Ang codecer - prøv nVidia PureVideo som codec (prøvever. 30 d.) velg dem i MP config.

 

Mye tweaking - men det er nok verdt det!

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Ah... ventet leeeeeenge på dette. (men er vel få/ingenting nytt, da jeg har kjørt med SVN i lange tider - uansett: på tide med en fresh install.)

 

Kommer fremtidige SVN til å være basert på denne eller 0.2.2.0?

 

Rart med RC på dette nivået - slik har det ikke vært tidligere? (pre-0.2.1.0 og pre 0.2.2.0)?

Lenke til kommentar

Kommer fremtidige SVN til å være basert på denne eller 0.2.2.0?

 

Rart med RC på dette nivået - slik har det ikke vært tidligere? (pre-0.2.1.0 og pre 0.2.2.0)?

8860723[/snapback]

 

SVN skal baseres på denne, det er i allefall meningen, RC1 release er fordi vi ønsker mer "feedback" og "bugs" for å få fanget og fikset de til en 0.2.3.0 final etterhvert (det er en grunn til, men den overraskelsen sparer vi til senere :cool: ).

 

Det er noe nytt når det gjelder installasjon på vista, den bruker da den såkalte user\"user" for å lagre de filene som er personlige valg ut i fra setup + log og databasene.

Håper den faller i smak......

 

Roy

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å lese igjennom hele tråden...

 

Finnes det ett program som gjør at jeg kan styre MediaPortal fra en annen pc?

8861106[/snapback]

 

Det skal være mulig å styre den via en nettleser, mener jeg å ha lest - men huusker ikke hvilken plugin eller hvordan det gjøres.

 

Hva tenkte du på? Eller: Hva er det du vil kunne gjøre?

 

Mange muligheter dersom su kjører en (eller flere) server + en (eller flere) frontend (siste TV-motor).

Lenke til kommentar

OK, denne posten fungerer kanskje like bra (bedre) under et par andre kategorier her på forumet, men skitt la gå, siden PC'en det er snakk om kun benyttes til Mediaportal prøver jeg meg i denne tråden først.

 

Har en stue PC i dag med følgende HW:

HK: Asus K8N (Socket 754)

CPU: AMD Sempron64 3100+

Minne: 1024 MB minne (PC3200)

Skjermkort: Geforce 6200

 

Dette er vel de delene jeg mener må byttes ut da jeg opplever hakking i TV bildet når jeg åpner f.eks. EPG'en ved å trykke OK, får heller ikke spillt av 1080P materiale uten hakking i MP. (eller noen annen applikasjon for den saks skyld..) Har for ordensskyld et Hauppauge MCE500 TV-Kort og en Samsung M86 (40" 1080P) TV. Benytter Nvidia codecen for å få benyttet HW dekodingen i TV-Kortet.

 

Vurderer å bytte til følgende

HK : ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16

CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Minne: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

 

Så da lurer jeg på, vil dette være nok for å kjøre 1080P og MP ellers eller trenger jeg et vassere skjermkort?

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å lese igjennom hele tråden...

 

Finnes det ett program som gjør at jeg kan styre MediaPortal fra en annen pc?

8861106[/snapback]

 

Det skal være mulig å styre den via en nettleser, mener jeg å ha lest - men huusker ikke hvilken plugin eller hvordan det gjøres.

 

Hva tenkte du på? Eller: Hva er det du vil kunne gjøre?

 

Mange muligheter dersom su kjører en (eller flere) server + en (eller flere) frontend (siste TV-motor).

8863878[/snapback]

Tenkte på å endre hva som spilles av. Slik at jeg f.eks kan sitte på datarommet og endre musikken som spilles av på HTPC'n..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...