Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2007 Rapporter Del Skrevet 5. april 2007 Hm... har svart noen på et-eller-annet forum om denne fjernkontrollen før:- Prøv å aktiver "general HID" (elns - er ikke hjemme -> ingen MP), og se om det hjelper. 8314140[/snapback] Dette var også anbefalt i trådene hos MP, og jeg har testet uten hell. Problemet er definert her (posten fra Sven01 reflekterer problemet); http://forum.team-mediaportal.com/help_log...ht=logitech+510 Her er en av trådene du var innblandet i; http://forum.team-mediaportal.com/which_re...ht=logitech+510 Jeg fant denne på tysk, men Babelfisken gir meg ikke noe vettugt.. http://forum.team-mediaportal.com/htpc_rec...ht=logitech+510 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Sjekk denne tråden - http://forum.team-mediaportal.com/logitech...96.html?t=15996 Kanskje det er likheter som gjør a vedkommende kan utvide pluginen? Evt. er det intresant å se hva som egentlig sendes ved de forskjellige kommandoene... Eks: Dersom rewind [<<] sender koden [F11], kan du kanskje mappe denne til [rewind] i MediaPortal. Dersom det fungerer med WMP etc. (styres av Logitech SetPoint etc.], kan du skru av "MediaPortal always on top" i Setup -> General Endret 5. april 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2007 Rapporter Del Skrevet 5. april 2007 Mange takk for innspill Spragleknas, jeg skal forsøke denne. Når jeg prøver å oppdage hva som sendes med denne Back-knappen, så senser den ingenting. Jeg har forsøkt med flere portmappere, og er ihvertfall overbevist om at det dreier seg om spesialkombinasjoner. Nærmeste jeg kom var ALT+Piltast Venstre. Har du tips til hvordan jeg kan mappe dette til enten Backspace eller Escape? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. april 2007 Er ikke foran egen PC nå - og hva jeg da kan finne ut er desverre meget begrenset (har logitech tastatur med "back" etc.). Minnes et prg. som sniffet hva som ble sendt, men husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. april 2007 Rapporter Del Skrevet 6. april 2007 Hva bruker dere erfarne til arkivering her ? Min MediaPortal putter bare ut .dvr-ms filer, gjerne 2GB for en episode av Grey's. Jeg skulle gjerne hatt det til .avi (xvid), men AutoGK vil ikke røre filene som MediaPortal lager... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2007 Du kan gjøre om filene innen Mediaportal. Har ikke MP tigjengelig ATM, men du finner det under arkiverte prg. (tror det heter komprimer/rydd opp elns.). Ved bruk av TVE3 kan du ta opp til .mpg eller .ts (kilde: http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/overview ) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2007 Mange takk for innspill Spragleknas, jeg skal forsøke denne. Når jeg prøver å oppdage hva som sendes med denne Back-knappen, så senser den ingenting. Jeg har forsøkt med flere portmappere, og er ihvertfall overbevist om at det dreier seg om spesialkombinasjoner. Nærmeste jeg kom var ALT+Piltast Venstre. Har du tips til hvordan jeg kan mappe dette til enten Backspace eller Escape? 8314779[/snapback] http://avforum.no/forum/generell-htpc/5219...ediaportal.html Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. april 2007 Rapporter Del Skrevet 6. april 2007 Hva bruker dere erfarne til arkivering her ? Min MediaPortal putter bare ut .dvr-ms filer, gjerne 2GB for en episode av Grey's. Jeg skulle gjerne hatt det til .avi (xvid), men AutoGK vil ikke røre filene som MediaPortal lager... 8320662[/snapback] Har ikke prøvd dette selv. Men jeg ville sett på å automatisere en VLC jobb, eller prøve seg fram med MEncoder (Encoder biten til MPlayer www.mplayerhq.hu) Hvis VLC kan spille av filene, så kan den konvertere de -C- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 7. april 2007 Rapporter Del Skrevet 7. april 2007 Mange takk for innspill Spragleknas, jeg skal forsøke denne. Når jeg prøver å oppdage hva som sendes med denne Back-knappen, så senser den ingenting. Jeg har forsøkt med flere portmappere, og er ihvertfall overbevist om at det dreier seg om spesialkombinasjoner. Nærmeste jeg kom var ALT+Piltast Venstre. Har du tips til hvordan jeg kan mappe dette til enten Backspace eller Escape? 8314779[/snapback] http://avforum.no/forum/generell-htpc/5219...ediaportal.html 8320836[/snapback] Virker som om det er flere utgaver av produktet, eller flere muligheter å sette det opp. Intet annet er vrient hos meg enn at Back-knappen synes død. Den fungerer i MCE, så det er ikke en fysisk feil. Jeg skal engasjere Logitech og høre hva slags signal/tastekombinasjon som den sender ut. Spragleknas: Kjenner du til hvordan jeg kan tilordne en funksjon to tastetrykk? Slik at du trykker ALT+Venstre piltast for å gå tilbake? Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Etter anbefaling her på forumet kjøpte jeg meg et Hauppauge PVR-150 kort m/fjernkontroll. Men jeg får ikke kontakt med den. Mangler eHome Transeiver driver.. Har noen hatt samme problem, og noen tips i hvordan løse dette? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 johnroger: Hvilket OS? noadmin: Om jeg skjønner deg riktig, kan du få MCE-replacement til å bruke macroer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 noadmin: Om jeg skjønner deg riktig, kan du få MCE-replacement til å bruke macroer. 8399384[/snapback] Supert - da skal jeg prøve dette. Ellers er HTPCen med Mediaportal nå i drift, med TVServer 0.3 i single-seat konfigurasjon. Siste SVN fra lørdag 14.04.07. Det eneste jeg kan putte fingeren på er EPG. Jeg får ikke grabbet med XMLTV_no grabberen (da henter den programmet, men klarer ikke å definere hvilke kanaler som skal hvor, slik at jeg plutselig får mange fiktige kanaler (som ikke har kanalnummer og ikke er tilordnet tv-kortet). Om jeg grabber med _uk - så finner jeg MTV, BBC, TV3 etc. Problemet er at dette er de britiske utgavene av kanalene (British MTV, Irish TV-Three, etc). Men med _uk grabberen så får jeg ihvertfall opp EPG på kanalene mine. Dermed virker det som om det er noe galt med grabberen _no. Nå har jeg deaktivert EPG-grabbing, og da står det på alle kanalene at den ikke finner T-Program. Har du noen tips om EPG Spragleknas? Hvordan gjør dere andre det med EPG? (Testet med o2Grabber, men forstod på programmereren at den var utdatert og ikke fungerte på norske kanaler lengre) Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Spragleknas: Win XP Pro. Har lest på et par forum at den dukker opp til tider med bare SP2 installert, mens ander må ha MCE. Med å installere softwaren fra Hauppauge går jeg bare Mermory-errors i windows. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Rart... dette skal fungere "out of the box", mener jeg (ingen drivere etc.) EDIT: Drivere til XP Home - http://www.team-mediaportal.com/component/...ileinfo/id,134/ IKKE installer annet en drivere fra Hauppauge! Endret 17. april 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 17. april 2007 Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Spragleknas: Takk, men de funka ikke :/ Har sikkert fått et skikklig rot i systemet allerde med alle typer drivere så jeg tror jeg går for en format c: Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2007 Hehe... been there... done that! Er jo Windows! Fint med dedikert HTPC, da man ikke trenger å legge inn alverden. Legg in XP + drivere + codec + MP. Siste driver til Hauppauge kan du laste ned hos SHSPVR (google) Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 18. april 2007 Rapporter Del Skrevet 18. april 2007 Nå la jeg inn Windows MCE, og fortsatt ingen IR-drivere. Har kjørt alle windows updates, prøvd å installere nyeste driver osv. Liker ikke helt dette med "PVR-150 MCE" når windows ikke forstår, eller vil forstå, hvordan min IR-transeiver fungerer.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2007 Svært rart. Har lagt dette inn på to XP-pro maskiner uten problemer. Alt man gjør er å installere XP og aktivere MCE-remote under MediaPortal (Setup-> Remotes) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 18. april 2007 Rapporter Del Skrevet 18. april 2007 Nå la jeg inn Windows MCE, og fortsatt ingen IR-drivere. Har kjørt alle windows updates, prøvd å installere nyeste driver osv. Liker ikke helt dette med "PVR-150 MCE" når windows ikke forstår, eller vil forstå, hvordan min IR-transeiver fungerer.. 8412333[/snapback] Hei, Det kan være at du har en ny utgave av kortet eller at den er ødelagt. Den er av typen usb eller? Hvis du har en link til den typen fjernkontroll / mottaker så legg denne gjerne med, det skal ikke være noe problem med denne og windows så sant du ikke har xp "home" versjonen. Roy Lenke til kommentar
bmn77 Skrevet 18. april 2007 Rapporter Del Skrevet 18. april 2007 Er det mulig å hente EPG uten at tvkortet er aktivt? Får ikke WebEPG til å gi info til MP. Heller ikke O2 Grabber (død?) eller XMLTV. Når det virker går jeg ut i fra at når jeg går in på min TV - TV guide, så kommer kanaler og programmer opp der? Det jeg har prøvd er å laste ned disse grabberne og legge de inn i XMLTV folderen i Mediaportal. Hvilke innstillinger må jeg gjøre videre her for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå