Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres nesten ut som et virus som stopper deg fra å bruke dns servere :hmm: . Har du hatt andre problemer med pcen?, evnt har du instalert noen tredje parts antivirus programmer - firewall programmer? (du kan jo ha satt settingene her for stramt).

 

Du kan jo også høre med bluecom on de har problemer med linjene i dag.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Høres nesten ut som et virus som stopper deg fra å bruke dns servere  :hmm: . Har du hatt andre problemer med pcen?, evnt har du instalert noen tredje parts antivirus programmer - firewall programmer? (du kan jo ha satt settingene her for stramt).

 

Du kan jo også høre med bluecom on de har problemer med linjene i dag.

8018056[/snapback]

 

Ja, det du sa der virket fornuftig. Tror det ma vaere i samme gaten som det du hinter til, ihvertfall. Skal sjekke det ut naa, men i farten har jeg ikke installert noen slike programmer, nei. Kan sikkert hore med Bluecom og, men finner at de er kilden til problemet heller usannsynlig mtp. at jeg sitter her naa paa en annen pc, paa samme linje, og det fungerer perfekt.

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Alle som benyttet seg av Windows Vist Express Upgrade når det kjøpte en ny pc, Glad nyhet, de skal begynne å sende ut Vista DVD`ene neste uke:

 

http://www.tgdaily.com/2007/02/22/windows_express_upgrade/

8018081[/snapback]

 

Jeg fikk mail her om dagen der det sto at alt var godkjent og at jeg kunne vente meg DVD platenn innen 4-6 uker. Så det passer jo bra at de begynner å sende dem ut nå.

Lenke til kommentar

Etter en hel del styr (hovedsakelig pga problematiske Nvidia drivere kombinert med det faktum at jeg kun har TV tilkoblet denne maskinen) har jeg fått satt opp Mediasenter på stue-pc'n min :)

 

Har omsider også fått fjernkontrollen til Hauppauge PWR150 til å gjøre det jeg vil den skal gjøre i Mediasenter, og det begynner å se riktig så bra ut.

Min forrige erfaring med Mediasenter var vel i 05 da det var helt nytt, og syns også den gangen det SÅ veldig fint ut, men opplevde det som et noe "buggete" og svært tungkjørt skall, så den investeringen har bare ligget her.

 

Men lurer på et par ting; når jeg skal velge ut mapper for media kan jeg jo bla i mappestrukturen og velge ut de mappene jeg vil ha med. Men såvidt jeg har sett kan jeg ikke det på nettverksstajonen.

 

Har altså flere maskiner på nettverk, og en av dem inneholder en hel delt stasjon E: Men på denne E: ligger det også masse som jeg egentlig ikke ønsker tilgang til fra Mediasenter (Det dukker jo da opp en masse mapper som i Mediasenter's "øyne" ikke har noe innhold).

Så, må man gjøre noe spesielt for å få velge mapper på nettverkstasjoner?

 

Det andre jeg lurer litt på er vedrørende Nvidia Forceware V 100.65 (release 20.02.07) sammen med Gainward 6600GT. Er muligens ikke Vista relatert dette problemet, men spør fordet.

I følge hjelpen skal det jo være mulig å endre størrelsen/plasseringen på bildet på vanlig måte gjennom å trykke på noen piler under hovedmenyen for "skjerm".

Men i mitt kontrollpanel er det ingen slik innstilling, kun oppløsning og diverse fargevalg, Gamma osv.

 

Er lenge siden jeg brukte Nvidia kontrollpanel, og etter at de begynte med en sånn meny som skal være så enkel at selv bestemor fikser det, finner jeg jo ingenting lenger, he he :D

Har dere andre Nvidia brukere valget for å endre størrelse/plassering på skjerm i Vista?

Lenke til kommentar
Ok, skal prove det.

 

Det som er merkelig er at nar jeg pinger f.eks. www.hw.no saa faar jeg svar. Men naar jeg prover aa gaa inn paa disse sidene fra firefox eller ie saa gar alt til bloksberg. Provde aa koble til battle.net via wc3x i sted, det fungerte ogsaa daerlig.

8017805[/snapback]

Har samme problemet selv, men jeg har Tele2 som host.

Ringte til de for å høre hva problemet kunne være, og techien sa at det sannsynligvis var dårlige drivere...

 

Hos meg er det bare å vente en ti-femten minutter så funker det igjen. Jeg har ISDN da ;)

 

psp160:

Er dessverre ingenting å gjøre med nettverksstasjonene. Slet litt med samme problem selv, så jeg satt like så godt inn alle harddiskene i primær PCen =)

 

Har heller ikke muligheten for å velge hvor på skjermen bildet skal være, og det nye kontrollpanelet til nVidia gjør det ikke akkurat enklere, helt umulig å finne fram der jo, designeren skulle vært skutt >.<

Lenke til kommentar
Zappza Postet i dag, 13:06

psp160:

Er dessverre ingenting å gjøre med nettverksstasjonene. Slet litt med samme problem selv, så jeg satt like så godt inn alle harddiskene i primær PCen =)

 

Har heller ikke muligheten for å velge hvor på skjermen bildet skal være, og det nye kontrollpanelet til nVidia gjør det ikke akkurat enklere, helt umulig å finne fram der jo, designeren skulle vært skutt >.<

Ok, det var skuffende, men takk for svar :)

Flytte disken fysisk blir nok ikke aktuelt, men jeg kan endre på partisjoner og innhold på nettverksmaskinen slik at all "media" ligger på en bestemt stasjon.

Merkelig at det ikke skal være mulig å bla seg litt ned i mappestrukturen da.

 

På en måte litt godt å høre at du heller ikke har funnet den funksjonen for å flytte bildet. Jeg finner det dog noe merkelig at hjelp i Nvidia kontrollpanel forklarer hvordan man skal gjøre endringer med henvisning til menyer som ikke eksisterer i praksis.

Men det dukker kanskje opp igjen i fremtiden. Mediacenter plasserte seg flott på skjermen etter automatisk innstilling, men skulle gjerne ha strukket skrivebordet litt.

 

@kezoom, holder du på med det der fortsatt...

Har du prøvd å reinnstallere drivere til skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...