Gå til innhold

King Kong tråden


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scenen som viser hvordan de fikk Kong ombord i skipet var heller ikke med i '76-versjonen. Vet ikke om det var med i '33-versjonen, da jeg fanken ikke er sikker på om jeg har sett denne enda.

 

Uansett synes jeg det er teit at folk sitter og snakker om logiske brister i en slik film! Det er en actionfilm! Ikke bare en actionfilm, men en actionfilm med dinosaurer, en hemmelig øy og en kjempeape!

 

Da synes jeg det blir teit at folk satt og forventet en slags faktafilm eller "logi-trip" av denne filmen. Fatter ikke at noen trodde det i det hele tatt. Var de andre to filmene så loooooogiske da? :hmm:

Lenke til kommentar
Scenen som viser hvordan de fikk Kong ombord i skipet var heller ikke med i '76-versjonen. Vet ikke om det var med i '33-versjonen, da jeg fanken ikke er sikker på om jeg har sett denne enda.

 

Uansett synes jeg det er teit at folk sitter og snakker om logiske brister i en slik film! Det er en actionfilm! Ikke bare en actionfilm, men en actionfilm med dinosaurer, en hemmelig øy og en kjempeape!

 

Da synes jeg det blir teit at folk satt og forventet en slags faktafilm eller "logi-trip" av denne filmen. Fatter ikke at noen trodde det i det hele tatt. Var de andre to filmene så loooooogiske da? :hmm:

5363172[/snapback]

 

Syns bare det er rart at ikke produsenten tenkte mer på disse "bristene" på forhånd, når andre ting var så nøye :hmm:

 

Men det er vel hans stil på en måte. En stil hvertfall ikke jeg har særlig sans for. Likte ikke LOTR filmene heller :hm:

 

I 76 utgaven ble apen fraktet på en stor tanker. Vi så ikke akkurat hvordan de fikk den ombord, men der var handlingen lagt til så nyere tid, at det ikke ville by på problemer.

 

Men på 30 tallet kunne de neppe holdt den apen der i sjakk så lenge at de hadde fått et stort nok skip på plass med det de hadde for hånden der og da. Filmen har et større forklaringsproblem

Lenke til kommentar
Scenen som viser hvordan de fikk Kong ombord i skipet var heller ikke med i '76-versjonen. Vet ikke om det var med i '33-versjonen, da jeg fanken ikke er sikker på om jeg har sett denne enda.

 

Uansett synes jeg det er teit at folk sitter og snakker om logiske brister i en slik film! Det er en actionfilm! Ikke bare en actionfilm, men en actionfilm med dinosaurer, en hemmelig øy og en kjempeape!

 

Da synes jeg det blir teit at folk satt og forventet en slags faktafilm eller "logi-trip" av denne filmen. Fatter ikke at noen trodde det i det hele tatt. Var de andre to filmene så loooooogiske da? :hmm:

5363172[/snapback]

Nå er ikke logiske brister og filmens realisme ang. dinosaurer etc. det samme. Logiske brister er ting som ikke er logisk for virkeligheten, atlså objekter i filmen oppfører seg ulikt fra hvordan det ville vært i den reelle verden. Bare for å nevne en liten en i King Kong:

 

Når King Kong har kommet til byen, og den blir jaktet av både politi og militær. Infantriet kommer så med en en kanon av et slag, for å jakte ned Kong. Omgivelsene er bygget opp av store blokker og lignende bygninger. Kong klatrer oppover bygningene mens han blir beskutt av denne svære kanonen. Et militær ville ikke oppført seg på denne måten i det hele tatt! Å knuse uskyldige folks hus med fare for å drepe dem i tillegg ville ikke vært forsvarlig.

 

Lenke til kommentar

Som sagt, Deathie, det er en actionfilm!

Vi kan finne så uendelig mange actionfilmer som folket elsker som har så mange såkalte logiske brister at hele filmen kan minne om noe som foregår på en annen planet, hvor tyngegrensen er annerledes, og hvor folk tåler mye mer enn hva de gjør her på jorda!

Et eksempel er The Rock, som atpåtil ikke er noen fantasifilm, slik som King Kong.

I The Rock knuses det og det skytes og det bankes og det eksploderes. Biler hopper 200 meter opp i lufta når de treffer en melon, og folk våkner til live igjen etter å ha bli gjennomboret av en kvart million skudd.

 

Dette er ting jeg rent sett synes man skal kunne akseptere. Det blir bare teit å sitte å pirke på dem. Da blir jo filmen ødelagt bare fordi man selv velger å ødelegge den!

 

Jeg så The Descent i går, en grøsser som jeg - Om jeg skulle tenke på alt som er logisk - Må synes er den dårligste filmen jeg har sett på lang tid.

 

Det handler om underholdning! Film er underholdning! La det være sånn. Er jo ikke noe morsomt å se en slik film helt uten skyting, mosing og masse eksplosjoner, er det vel? :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Ble litt overrasket over slutten for jeg mener å huske at etter at han ble plaffet ned fra empire states building så var det en scene fra et lasteskip der de oppdaget at hjertet til Kong fremdeles slo. Har jeg drømt eller noe sånt?

 

Kong kan ikke dø  :no:

5298142[/snapback]

 

 

Tar jeg ikke helt feil mener du her King Kong: The legend reborn fra 1976 med Jeff Bridges i hovedrollen...

5314010[/snapback]

Tror snarere det er snakk om Mighty Joe Young (1998), som var en remake av Mighty Joe Young (1949), igjen en remake/oppfølger til den opprinnelige King Kong.

 

Det er ingen scener om hvordan KK ble fraktet til, ombord på, oppbevart, eller lastet av i den originale KK.

 

Nei, min King kong favoritt er nok fortsatt '76 versjonen. Jessica Lange var også langt langt bedre i rollen som "the Beauty" synes nå jeg

Jessica Lange var svært hot i '76-versjonen, men ellers synes jeg ikke filmen var noe særlig.

 

Det var jo først med Ringenes Herre han slo igjennom hvis jeg ikke tar feil ?

Heavenly Creatures var den første filmen hans som fikk jevnt svært gode anmeldelser i mainstream media, de tidligere har alltid hatt høy stjerne blant genre-publikum.

 

Ellers, et spørsmål som har vært stilt på en del andre forum og i andre sammenhenger (og gjelder originalen også):

Du er på en øy med en mengde monstre, bl.a. dyrearter som har vært regnet som utdødd i ca 100mill år, og tar med deg en forvokst gorilla hjem? :hmm:

 

For ordens skyld, jeg har ikke sett PJ-versjonen ennå.

 

Edit: Skriveleif + tillegg.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...