Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Apple fikset menysystemet slik at man i det minste har muligheten til å lese hele sang/album/artistnavn fra menyen? Har Apple skiftet ut "on the go" spillelistene til en mer kapabel løsning? Kan man finne bitrate og sjanger på en sang i spillelisten?

 

iTunes er en håpløst fordummet jukeboks og er derfor uaktuell. At den ikke engang støtter skanning av eksisterende kataloger for nye musikkfiler sier nok om Apple sitt syn på brukernes intelligens :thumbdown:

Lenke til kommentar
Når jeg prøvde 30GB ble jeg ganske fornøyd, men jeg har QTEK 8310 så jeg trenger ikke denne murstein av en videospiller :)

 

Men ellers så syns jeg at Apple iPOD video er bra!

5257792[/snapback]

 

Ja mobiltelefoner med videostøtte er jo en type konkurrent, men når fikk QTEK 8310 nærmere 30 GB lagring da ;)

 

Morty

Lenke til kommentar

"Selv om iPod er blant de klart beste der ute på lydkvalitet, synes vi ikke den helt kan måle seg med den herlige, klare, og ikke minst kraftige lyden man får over hele spekteret med iAudio X5 og Sony HD5. Men den er etter vårt syn fullt på høyde med Creatives nærmeste konkurrerende modell, Zen Sleek."

 

OK!

Har prøvd både Sony hd 5 og iPod 30gb samt Zen Sleek med !AKG k 26 p! og zen sleek kommer best ut, med sony hakk i hel. ipod mangler fundament, noe som dreper resten av lyd opplevelsen, tamt og flatt!

 

jazz,rock,punk,rap,metal @ 256 / 320kbps - itunes ripped

Lenke til kommentar
"Selv om iPod er blant de klart beste der ute på lydkvalitet, synes vi ikke den helt kan måle seg med den herlige, klare, og ikke minst kraftige lyden man får over hele spekteret med iAudio X5 og Sony HD5. Men den er etter vårt syn fullt på høyde med Creatives nærmeste konkurrerende modell, Zen Sleek."

 

OK!

Har prøvd både Sony hd 5 og iPod 30gb samt Zen Sleek med !AKG k 26 p! og zen sleek kommer best ut, med sony hakk i hel. ipod mangler fundament, noe som dreper resten av lyd opplevelsen, tamt og flatt!

 

jazz,rock,punk,rap,metal @ 256 / 320kbps - itunes ripped

5261187[/snapback]

 

Så om jeg er ute etter en god HD-basert MP3-spiller med skikkelig god lyd, er en Sony HD5 eller dens etterfølger A3000 å anbefale over iPod Video?

Lenke til kommentar
"Selv om iPod er blant de klart beste der ute på lydkvalitet, synes vi ikke den helt kan måle seg med den herlige, klare, og ikke minst kraftige lyden man får over hele spekteret med iAudio X5 og Sony HD5. Men den er etter vårt syn fullt på høyde med Creatives nærmeste konkurrerende modell, Zen Sleek."

 

OK!

Har prøvd både Sony hd 5 og iPod 30gb samt Zen Sleek med !AKG k 26 p! og zen sleek kommer best ut, med sony hakk i hel. ipod mangler fundament, noe som dreper resten av lyd opplevelsen, tamt og flatt!

 

jazz,rock,punk,rap,metal @ 256 / 320kbps - itunes ripped

5261187[/snapback]

 

Så om jeg er ute etter en god HD-basert MP3-spiller med skikkelig god lyd, er en Sony HD5 eller dens etterfølger A3000 å anbefale over iPod Video?

5261271[/snapback]

 

Sony sin programvare er jo desverre en ren lidelse da :(

 

AtW

Lenke til kommentar
"Selv om iPod er blant de klart beste der ute på lydkvalitet, synes vi ikke den helt kan måle seg med den herlige, klare, og ikke minst kraftige lyden man får over hele spekteret med iAudio X5 og Sony HD5. Men den er etter vårt syn fullt på høyde med Creatives nærmeste konkurrerende modell, Zen Sleek."

 

OK!

Har prøvd både Sony hd 5 og iPod 30gb samt Zen Sleek med !AKG k 26 p! og zen sleek kommer best ut, med sony hakk i hel. ipod mangler fundament, noe som dreper resten av lyd opplevelsen, tamt og flatt!

 

jazz,rock,punk,rap,metal @ 256 / 320kbps - itunes ripped

5261187[/snapback]

 

Så om jeg er ute etter en god HD-basert MP3-spiller med skikkelig god lyd, er en Sony HD5 eller dens etterfølger A3000 å anbefale over iPod Video?

5261271[/snapback]

 

Sony sin programvare er jo desverre en ren lidelse da :(

 

AtW

5261276[/snapback]

 

Bruker Ubuntu linux til vanlig, så er ikke sikker på om programvaren vil fungere i det hele tatt. Må jeg installere windows for å kjøre den? :hrm:

Lenke til kommentar

interessant at artikkelforfatteren linker til iRivers H340 modell i artikkelstarten. Sant nok er dette en av de aller beste spillerne som er solgt (med et lite unntak, nemlig forgjengeren iHP140/H140),men ingen av disse spillerne er i salg lenger. iRiver har kuttet de fra sortementet sitt. Desverre. Disse spillerne har alt ipod aldri har hatt. Skikkelig lyd, esktern HD-funksjon, ikkeno tull med proprietær programvare, H340 har USBontheGO, og video.

Eneste grunnen til at iPod selger er at folk blir tatt av hypen, og vandrer avgårde som en saueflokk.

Rævva produkt, genial markedsføring. Akkurat som grandiosa og seoghør....

Lenke til kommentar
iTunes er en håpløst fordummet jukeboks og er derfor uaktuell. At den ikke engang støtter skanning av eksisterende kataloger for nye musikkfiler sier nok om Apple sitt syn på brukernes intelligens  :thumbdown:

5258525[/snapback]

Dette skal da gå greit med menyvalg fil -> importer folder (elns) på windows-klienten
Eneste grunnen til at iPod selger er at folk blir tatt av hypen, og vandrer avgårde som en saueflokk.  Rævva produkt, genial markedsføring. Akkurat som grandiosa og seoghør....
Kjenner mange tech-savvy folk som velger iPod selv om de vet at andre spillere har radio, noe bedre lydkvalitet osv. Hovedargumentene for å kjøpe iPod er vel at den er enkel å grei og bruke i en tid da folk har fler en nok duppeditter å forholde seg til. I tillegg ser mange på iTunes+ITMS-integrasjonen som en av hovedgrunnene til å velge iPod. Å kalle iPod for rævva produkt, og de som kjøper iPod for en saueflokk blir for dumt.

 

PS: Mange ser på integrasjonen med iTunes som en av fordelene med ipod-pakken. At folk som allerede har en favoritt media-spiller ikke liker iTunes kan jeg forstå. Men det er vel for mye å forlange at de samme folkene skal forstå de som liker iTunes :whistle:

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Bestilte svart iPod 30GB fra it24.no i går. :D

Jeg har lest litt rundt på nettet og det står at man bare kan lade via USB? :dontgetit: Går det ikke an å kjøpe en lader, som den type lader man bruker til å å lade mobiltelefoner? Eller har jeg misfortstått litt her? Er litt trøtt og forvirret i dag. :p

5263102[/snapback]

Fra artikkelen:

Vi savner sårt en adapter for oppladning utenom USB. iPod er en typisk gjenstand å ha med seg på turer og lignende, og da er det ikke alltid man har tilgjengelig en USB-kobling
Litt rart, for de sendte med en egen lader før (med firewire-kontakt). Ser at man kan kjøpe en utenom her: http://www.apple.com/no/ipod/accessories.html. Litt skuffende da en slik lader er et must for de fleste.
Lenke til kommentar
iTunes er en håpløst fordummet jukeboks og er derfor uaktuell. At den ikke engang støtter skanning av eksisterende kataloger for nye musikkfiler sier nok om Apple sitt syn på brukernes intelligens  :thumbdown:

5258525[/snapback]

Dette skal da gå greit med menyvalg fil -> importer folder (elns) på windows-klienten
Eneste grunnen til at iPod selger er at folk blir tatt av hypen, og vandrer avgårde som en saueflokk.  Rævva produkt, genial markedsføring. Akkurat som grandiosa og seoghør....
Kjenner mange tech-savvy folk som velger iPod selv om de vet at andre spillere har radio, noe bedre lydkvalitet osv. Hovedargumentene for å kjøpe iPod er vel at den er enkel å grei og bruke i en tid da folk har fler en nok duppeditter å forholde seg til. I tillegg ser mange på iTunes+ITMS-integrasjonen som en av hovedgrunnene til å velge iPod. Å kalle iPod for rævva produkt, og de som kjøper iPod for en saueflokk blir for dumt.

 

PS: Mange ser på integrasjonen med iTunes som en av fordelene med ipod-pakken. At folk som allerede har en favoritt media-spiller ikke liker iTunes kan jeg forstå. Men det er vel for mye å forlange at de samme folkene skal forstå de som liker iTunes :whistle:

5263087[/snapback]

 

Litt av problemet med itunes er at de gjør endel ting som ikke helt følger standarden, de har feks sin egen RG-variant som ikke er kompatibel med "vanlig replaygain" de har såvidt jeg husker en litt ser måte å embedde album-art inn i tagger på. Det er stress å få brukt ting som er kjøpt i sjappa deres med andre ting enn iTunes osv

 

AtW

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:
Vi savner sårt en adapter for oppladning utenom USB. iPod er en typisk gjenstand å ha med seg på turer og lignende, og da er det ikke alltid man har tilgjengelig en USB-kobling
Litt rart, for de sendte med en egen lader før (med firewire-kontakt). Ser at man kan kjøpe en utenom her: http://www.apple.com/no/ipod/accessories.html. Litt skuffende da en slik lader er et must for de fleste.

5263125[/snapback]

 

Fant denne på komplett.no.

MERK: kan brukes med iPod shuffle, iPod mini, iPod photo og iPod med klikkeflate. iPod mini, iPod photo og iPod med klikkeflate krever iPod Connector to USB-kabel for tilkobling.

 

Betyr dette at jeg bare behøver å kjøpe denne eller må jeg kjøpe

iPod Connector to USB-kabel i tillegg?

Skjønner ikke så mye av dette iPod styret, så jeg spør her for å være sikker. :)

 

EDIT: Hvis iPod Video går under "iPod med klikkflate", så vet jeg allerede svaret. :)

Endret av Agressive
Lenke til kommentar

tror nok den funker på ipod video også ja, men det bilde ser litt suspekt siden det er bilde av strømlader for 110 V strømnett, sånn som de har i USA.

 

Ville sendt mail til komplett og spurt om den funker til iPod video :thumbup:

Alle nye iPod'er har en sånn iPod connector to USB kabel. Er standard i alle pakker. Med mindre de har endra på dette? når jeg kjøpte min 4G så fikk jeg med iPod connector to USB og en til firewire, docking stasjon, og strømadapter til strømnettet, var kjøpt i USA så måtte ha en adapter til 220 V her hjemme i Norge, men fungerer veldig fint ;)

Lenke til kommentar

Synes Apple bør integrere digitalkamera mellomlagringstøtte i selve Ipod'en. Fint at det finnes tilleggsutstyr i dag, men neste generasjon Ipod bør få slik støtte og USB To Go støtte. SecureDigital-/MMC- leser stjeler vel ikke for mye plass til at Apple kunne ha implementert dette?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

kjøpte en sort en idag.. kjøpte med lader samtidig da jeg regner med at jeg kommer til å ta den med på hytta og sånn.....

 

eneste jeg har å utsette på den er at det tar ganske lang til å overføre data til de... kanskje ikke så rart da jeg kopierer over 5500 sanger samtidig til den.. har veldig mange musikkvideoer.. så ser frem til å teste ut videofunksjonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...