Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke hvordan denne kan få stemplet "troner fortsatt på toppen" når den har så store ulemper som krav om spesiall programvare, en plagsom DRM (Digital Restrictions Management), spesialkabler, og en "omstendelig" videofuksjon.

5254867[/snapback]

Ankepunktene dine er det vel for det meste geeks som henger seg opp i.At det ikke er verdens beste spiller kan man nok være enig i. Men det har forøvrig lite å si med hva som troner på toppen for folk flest.

5254964[/snapback]

Er ikke poenget med hw.no at de skal klare å teste uavhengig av "hype" og hva som er "kult" på markedet for tiden? En uavhengig test som tar fram klare positive og negative sider? "hva som troner toppen for folk flest" skal ikke nødvendigvis "trone toppen" på hw.no.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor denne blir anbefalt, den spiller av musikk bra og ser bra ut, og det er omtrent det eneste. Videofunksjonen er tilnærmet ubrukelig for 90% av de som kjøper ipod (er vel ikke så mye mer enn 10% som vet hva divx, .mov/.mp4 osv er, og hvordan man konverterer dette).

5255007[/snapback]

 

 

De fleste spillerene på markedet spiller av musikk, og ser bra ut. Noen ser ikke bra ut en gang. Som de blant annet sier i artikkelen så er iPod noe av det enkleste å mannøvrere som er på markedet.

 

At det trenger egen programvare er egentlig ikke noe stort minus siden iTunes er et genialt program (etter min mening). Har hatt 4. generasjons (ikke fargeskjerm) iPod i snart 1 1/2 år og er stor fornøyd. Det eneste som skuffer meg med 5. generasjons er at det ikke følger med strøm adapter eller docking stasjon på hverken 30 eller 60 gig versjonen. Synes dette kunne følge med når du først punger ut minst 2800 kroner.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan denne kan få stemplet "troner fortsatt på toppen" når den har så store ulemper som krav om spesiall programvare, en plagsom DRM (Digital Restrictions Management), spesialkabler, og en "omstendelig" videofuksjon.

5254867[/snapback]

Ankepunktene dine er det vel for det meste geeks som henger seg opp i.At det ikke er verdens beste spiller kan man nok være enig i. Men det har forøvrig lite å si med hva som troner på toppen for folk flest.

5254964[/snapback]

Er ikke poenget med hw.no at de skal klare å teste uavhengig av "hype" og hva som er "kult" på markedet for tiden? En uavhengig test som tar fram klare positive og negative sider? "hva som troner toppen for folk flest" skal ikke nødvendigvis "trone toppen" på hw.no.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor denne blir anbefalt, den spiller av musikk bra og ser bra ut, og det er omtrent det eneste. Videofunksjonen er tilnærmet ubrukelig for 90% av de som kjøper ipod (er vel ikke så mye mer enn 10% som vet hva divx, .mov/.mp4 osv er, og hvordan man konverterer dette).

5255007[/snapback]

 

 

De fleste spillerene på markedet spiller av musikk, og ser bra ut. Noen ser ikke bra ut en gang. Som de blant annet sier i artikkelen så er iPod noe av det enkleste å mannøvrere som er på markedet.

 

At det trenger egen programvare er egentlig ikke noe stort minus siden iTunes er et genialt program (etter min mening). Har hatt 4. generasjons (ikke fargeskjerm) iPod i snart 1 1/2 år og er stor fornøyd. Det eneste som skuffer meg med 5. generasjons er at det ikke følger med strøm adapter eller docking stasjon på hverken 30 eller 60 gig versjonen. Synes dette kunne følge med når du først punger ut minst 2800 kroner.

5256411[/snapback]

 

Hva med de av oss som ikke liker iTunes, hvorfor skal vi tvinges til å bruke det? iTunes' genialtet kan i mine øyne diskuteres ganske kraftig...

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva med de av oss som ikke liker iTunes, hvorfor skal vi tvinges til å bruke det? iTunes' genialtet kan i mine øyne diskuteres ganske kraftig...

 

AtW

 

 

 

Sant nok, vet at det faktisk er ganske mange som ikke liker det. Men det var/er jo sånn med minidiscer også. Har en sony spiller der man må bruke det programmet som følger med. Liker ikke programmet. Så vet hvordan det er.

 

Det kan sikkert diskuteres i lange baner, og tror faktisk vi ikke kommer til å komme til noen konklusjon. Jeg synes det er genialt, du synes ikke. Vi kan jo ikke alle like det samme :)

Lenke til kommentar
Hva med de av oss som ikke liker iTunes, hvorfor skal vi tvinges til å bruke det? iTunes' genialtet kan i mine øyne diskuteres ganske kraftig...

 

AtW

 

 

 

Sant nok, vet at det faktisk er ganske mange som ikke liker det. Men det var/er jo sånn med minidiscer også. Har en sony spiller der man må bruke det programmet som følger med. Liker ikke programmet. Så vet hvordan det er.

 

Det kan sikkert diskuteres i lange baner, og tror faktisk vi ikke kommer til å komme til noen konklusjon. Jeg synes det er genialt, du synes ikke. Vi kan jo ikke alle like det samme :)

5256627[/snapback]

 

Nei, det er sant, men det er jo også en ulempe.

 

Jeg kunne ikke vært mere enig enn med ditt siste avsnitt, det er nettopp derfor det er ulempe å ikke kunne velge selv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva med de av oss som ikke liker iTunes, hvorfor skal vi tvinges til å bruke det? iTunes' genialtet kan i mine øyne diskuteres ganske kraftig...

 

AtW

5256507[/snapback]

Dere kan bruke plugins til winamp eller foobar, i tillegg til noen andre programmer som klarer å synke med iPod. Sannheten er at for vanlige personer så er iTunes veldig bra.

Lenke til kommentar
Hva med de av oss som ikke liker iTunes, hvorfor skal vi tvinges til å bruke det? iTunes' genialtet kan i mine øyne diskuteres ganske kraftig...

 

AtW

 

 

 

Sant nok, vet at det faktisk er ganske mange som ikke liker det. Men det var/er jo sånn med minidiscer også. Har en sony spiller der man må bruke det programmet som følger med. Liker ikke programmet. Så vet hvordan det er.

 

Det kan sikkert diskuteres i lange baner, og tror faktisk vi ikke kommer til å komme til noen konklusjon. Jeg synes det er genialt, du synes ikke. Vi kan jo ikke alle like det samme :)

5256627[/snapback]

 

Nei, det er sant, men det er jo også en ulempe.

 

Jeg kunne ikke vært mere enig enn med ditt siste avsnitt, det er nettopp derfor det er ulempe å ikke kunne velge selv.

 

AtW

5256641[/snapback]

 

 

Som sagt så skjønner jeg deg veldig godt.

 

Det har vel med det å spre programvaren sin mest mulig. iTunes har jo "music store" og etter hvert som brukere må bruke iTunes så er vel planen at de vil oppdage "music store" og handle der i fra. Tror Apple vil nok helst at du laster ned der enn at du f.eks. bruker real player og laster ned musikk (rett meg hvis real player ikke tilbyr denne tjenesten, men trodde de gjorde det) og bruker på iPod'en.

 

Men man har muligheten som eisa01 sier å laste ned plugins. Har ikke testa det selv, så vet ikke hvor bra det fungerer. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Har korrigert feil som larsjh påpeket og skal få oppdatert bildet Monkey Spr@yer nevnte.

 

Den forrige iPod ble anbefalt. 5G er ikke et dårligere produkt (tvert i mot), og det har heller ikke kommet til noen konkurrenter som så til de grader utklasser den, at den skubbes ut av "anbefales"-klassen.

 

Vil også bemerke at det for de som misliker iTunes er langt flere alternativer enn for de som f.eks misliker SonicStage. Dette er ikke Apples fortjeneste, men likevel et faktum.

 

"Troner på toppen" står ikke i testen. "Pallplass" og "den mest populære i klassen" står derimot. Det er plass til flere på pallen, og ikke alle liker den mest populære i klassen.

Lenke til kommentar

Ser at lydkvalitet nevnes som litt negativt ved iPod i artikkelen. Jeg er temmelig kresen på to ting: lydkvalitet og batterilevetid (er vant med god gammeldags MD-spiller med > 100 timer batteritid). Video-funksjonen vil være kul, men jeg hadde ikke betalt ekstra for det, regner ikke med jeg bruker det så alt for mye.

 

Vil jeg gjøre lurt i å kjøpe en iPod Video eller bør jeg heller gå for en Sony NW-A3000, som eier iPod på batterilevetid og (kanskje) også lydkvalitet?

 

Prisforskjellen er vel bare 300kr, i iPods favør.

Lenke til kommentar

Materialekvaliteten på iPoden har gått drastisk ned. Min 3G er fortsatt ganske fin, baksida har ein del småriper og litt på skjermen, men ingenting du legg merke til.

 

Batterilevetida på ein iPod Nano er i følge testen til Hw.no på 14 timar dersom du spelar av musikk. Visning av bilder vil vare i 4 timar.

 

Forstår godt at dei ikkje brukar iTunes synest det er litt tungvindt, men for oss som har iTunes som standard musikkavspelar på PCen er det heilt fantastisk. I iTunes har eg full oversikt over musikken og den kan overførast til iPoden der eg har same oversikt med eit kjapt trykk.

Lenke til kommentar
Ser at lydkvalitet nevnes som litt negativt ved iPod i artikkelen. Jeg er temmelig kresen på to ting: lydkvalitet og batterilevetid (er vant med god gammeldags MD-spiller med > 100 timer batteritid). Video-funksjonen vil være kul, men jeg hadde ikke betalt ekstra for det, regner ikke med jeg bruker det så alt for mye.

 

Vil jeg gjøre lurt i å kjøpe en iPod Video eller bør jeg heller gå for en Sony NW-A3000, som eier iPod på batterilevetid og (kanskje) også lydkvalitet?

 

Prisforskjellen er vel bare 300kr, i iPods favør.

5257026[/snapback]

 

Er man "lyd freak" (i mangel av et bedre ord :p ) vil man nok kanskje merke forskjellen. Er ikke sikker på de to modellene du nevner ovenfor, men i artikkelen er det nevnt to stk, Sony HD5 og iAudio X5. Disse har visst bedre lydkvalitet. Tror at hvis du får deg et godt headsett eller noen gode øreplugger vil du nok merke minimal forskjell. Man får ikke akkurat noen bassfølelse av de standard ørepluggene som følger med.

 

Dette med riper bekymrer meg litt, kjenner en som har Ipod nano. Han fikk den vel for 3-4 uker siden. Bruker den ikke så mye, men har endel riper på den faktisk!

Hvordan er batterilevetiden på denne da?? :hmm:

 

Jeg for min del syns Itunes er veldig bra, har prøvd mange mediaplayere..

5257161[/snapback]

 

 

Spørs helt på hvordan du behandler den. Ligger den og slenger i lomma med nøklene dine ber du nok om riper. På min 4G så er det en del små riper bak, og noen på skjermvinduet. Men det er ikke noe som er plagsomt. Ser teksten like godt som om den skulle være ny :yes: Synes egentlig det med at den får så mange riper og sånn er litt overdrevent, men meg om det.

Lenke til kommentar
Har korrigert feil som larsjh påpeket og skal få oppdatert bildet Monkey Spr@yer nevnte.

 

Den forrige iPod ble anbefalt. 5G er ikke et dårligere produkt (tvert i mot), og det har heller ikke kommet til noen konkurrenter som så til de grader utklasser den, at den skubbes ut av "anbefales"-klassen.

 

Vil også bemerke at det for de som misliker iTunes er langt flere alternativer enn for de som f.eks misliker SonicStage. Dette er ikke Apples fortjeneste, men likevel et faktum.

 

"Troner på toppen" står ikke i testen. "Pallplass" og "den mest populære i klassen" står derimot. Det er plass til flere på pallen, og ikke alle liker den mest populære i klassen.

5256875[/snapback]

 

 

Ikke står i teksten? Teksten til bilde, under "konklusjon" står det, and I quote:

 

Femte generasjon iPod: Akkurat nok nytt til at den fortsatt troner på toppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...