Gå til innhold

Xbox 360 grafikk/ytelse


Zl8

Anbefalte innlegg

Må si jeg ble enormt skuffet når jeg koblet opp xboxen 360 premium i går..

 

Har en 100hz philips 32 wide, ca 5 mnd gammel, husker ikke helt hva den heter etc. Har i alle fal koblet den opp med den kabelen som fulgte med pakka, på siden av tvn. En gul, en hvit, og en rød plugg. Kjøpte Tony hawk, så det er det jeg hadde å teste med. Men grafikken er jo helt jalla. Klarer ikke engang å lese teksten i menyen. Alt ser ut som en eneste suppe. Synes grafikken er identisk med slik det var på gamle xbox'en min. Klarer ikke å se forbedring i det hele tatt.

 

Har ikke tukla med en eneste innstilling i boxen, så om noen har noen tips om å få ting bedre, gi lyd. Bedre med ny kabel, koblet til med scart, etc.. ?

 

En annen ting, hvorfor i alle dager er det ikke bakoverkompabilitet med fifa 05 til gamle-boxen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme TV selv, her er alt lekkert...

 

Sjekk tilkoblingene til kablene at de sitter skikkelig i. Også gjør som DjShugaA sier, velg TV på den HD kabelen fra Xboxen. Skal være TV som standard.

 

Deretter går du inn i systeminstillinger og stiller video til det som passer TVen din best. Widescreen og PAL60.

Lenke til kommentar
Sette til ws og pal60 har jeg ikke gjort...

 

Men beste måten å koble skiten på, ut ifra oppsettet mitt her og nå, er med gul, hvit,rød på siden av tvn? Ikke noe bedre av å dytte de tre inn i den scart-saken som fulgte med?

5244884[/snapback]

 

Om du bruker den gule rett i tv- eller via scart-adapter er det uansett den VERSTE måten å få bilde på.

Denne gule kabelen blander farger og lys i en og samme tynne kabel. Det blir bare rot og smør på skjermen.

 

Kjøp deg enten en RGB-scart og ha konsollen på Widescreen Pal 60Hz, eller enda bedre, komponent hvis tv- takler dette.

Lenke til kommentar
Som det blir påpekt her.

Det benyttes den ABSOLUTTE dårligste kabelen som eksisterer.

Den gule som viser bildet (kompositt) er ikke duganes til noe.

Støtter tv-en komponent (rød grønn og blå plugg,) så får du glimrende bilde.

Som det blir sagt her, en RGB-scart vil gi deg et kvantesprang i bildekvalitet.

5244894[/snapback]

Jeg har ikke en blå plugg bak min Panasonic 100 Hz 32".. Men hvordan kan jeg forbedre bildekavliteten?? Ved scart?? Link anyone??

Lenke til kommentar

Vil det bli bedre om jeg benytter meg av den scart-overgangen som fulgte med, eller er dette tilsvarende som å stikke den gule rett i tvn?

 

Misforstå meg rett her;

 

Vil jeg merke forskjell ved å sette i en rgb-scart?(har noen en link på en fungerende slik? -vet ikke hva det er engang)

 

Eller er det omtrent samme forskjellen som å se en dvd på en dvd-spiller til 1500 kroner og en til 10000 kroner... for her ser jeg virkelig absolutt ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Kjøpte Tony hawk, så det er det jeg hadde å teste med. Men grafikken er jo helt jalla. Klarer ikke engang å lese teksten i menyen. Alt ser ut som en eneste suppe. Synes grafikken er identisk med slik det var på gamle xbox'en min. Klarer ikke å se forbedring i det hele tatt.

5244839[/snapback]

 

Vel, de fleste anmeldeser sier jo at grafikken i dette spillet er så og si helt identisk med xbox-utgaven når man spiller på lav oppløsning. Du har i grunn kjøpt det launch-spillet med dårligst grafikk.

Lenke til kommentar

Ingen forskjell på scartovergang. Er det den gule som leverer bildet er det ingen forskjell om den leverer via adapter eller rett i tv-en.

Om du driter i do eller rett i septitanken er det fortsatt kloakk som blir levert.

 

Har tv-en din VGA-inngang (monitor plugg til pc)?

Ellers vil RGB-scart være tingen.

Spaceworld hadde mange av disse i går. 299,- og supert bilde.

(Husk å sette XBox360 til 60Hz ved bruk av RGB-scart, da blir bildet enda skarpere)

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig overasket over hvor bra bildet ble på mitt Philips Pixelplus tv. Jeg kjøpte selvf med en advance rgb kabel for å få så bra bilde som mulig.

 

Project Gotham Racing 3 ser bare helt forbanna utrolig bra ut, noen ganger så ser det nesten helt ekte ut altså. Dette på en HD skjerm må være helt sinnsykt rått med høyere oppløsning.

 

Bare tanken på åssn spillene kommer til å se ut etterhvert på Xbox360 gjør meg litt små vill.... :D

Lenke til kommentar
Ingen forskjell på scartovergang. Er det den gule som leverer bildet er det ingen forskjell om den leverer via adapter eller rett i tv-en.

Om du driter i do eller rett i septitanken er det fortsatt kloakk som blir levert.

 

Har tv-en din VGA-inngang (monitor plugg til pc)?

Ellers vil RGB-scart være tingen.

Spaceworld hadde mange av disse i går. 299,- og supert bilde.

(Husk å sette XBox360 til 60Hz ved bruk av RGB-scart, da blir bildet enda skarpere)

5245081[/snapback]

 

Vel, det stemmer jo ikke helt at bildet blir skarpere ved 60hz. Oppløsningen blir jo da den samme som ntsc, altså litt lavere enn i 50hz. Men 60hz er jo å foretrekke fordi frameraten er hakket bedre. 30fps isteden for 25. 60fps isteden for 50.

 

Men uansett, RGB scart trenger man virkelig hvis man spiller på vanlig tv.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...