Gå til innhold

Xbox 360 grafikk/ytelse


Zl8

Anbefalte innlegg

Vil den gjøre god nytte for seg?? Eller blir det som en vanlig rød, hvit gul igjenn, bare dyrere, (sikkert bedre).

5245997[/snapback]

Det er sikkert en flott kabel fra DVD -> TV for eksempel. Men på Xbox 360 er det en egen utgang for signaler, så du må ha en kabel som er tilpasset det.

 

Selges overalt der Xbox 360 selges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si jeg ble enormt skuffet når jeg koblet opp xboxen 360 premium i går..

 

Har en 100hz philips 32 wide, ca 5 mnd gammel, husker ikke helt hva den heter etc. Har i alle fal koblet den opp med den kabelen som fulgte med pakka, på siden av tvn. En gul, en hvit, og en rød plugg. Kjøpte Tony hawk, så det er det jeg hadde å teste med. Men grafikken er jo helt jalla. Klarer ikke engang å lese teksten i menyen. Alt ser ut som en eneste suppe. Synes grafikken er identisk med slik det var på gamle xbox'en min. Klarer ikke å se forbedring i det hele tatt.

 

Har ikke tukla med en eneste innstilling i boxen, så om noen har noen tips om å få ting bedre, gi lyd. Bedre med ny kabel, koblet til med scart, etc.. ?

 

En annen ting, hvorfor i alle dager er det ikke bakoverkompabilitet med fifa 05 til gamle-boxen?

5244839[/snapback]

 

Hjelper ikke å bytte kabel i dette tilfelle... Tony Hawk er det spillet som har dårligst grafikk av alle xbox 360 spillene. Det er ikke optimalisert for 360 i det hele tatt, det er i bunn å grunn bare en port fra xbox versionen med høyere oppløsning på teksturene. Sjekk omtalen på gamespot.com, der sier de til og med at grafikkene er VERRE enn på xbox1 fordi du lettere kan se alle "feilene" pga høyere oppløsning.

 

Hvis du skal sjekke hvor bra grafikk du får på tvn din så må du nok kjøpe Kameo eller PGR!

Lenke til kommentar

Personlig ble jeg litt skuffet over xbox360 når jeg testet den på en elkjøpbutikk med cod2 i.

Et lite spørsmål. Er de andre spillene mye bedre grafisk enn dette, eller ligger de rundt det grafiske nivået der?

Synes bare det er fryktelig rart at xbox360 allerede skal være forbigått grafisk av en pc, allerede ved launch.

Regner vel med at det blir mye penere spill etterhvert, men ble bare bekymret ved første øyekast.

Kontrolleren til xboxen derimot...damn så bra.

Beste kontrolleren så langt. =)

Og nei..ikke bli fornærmet eventuelle fans....ytrer bare min mening =)

Lenke til kommentar
Personlig ble jeg litt skuffet over xbox360 når jeg testet den på en elkjøpbutikk med cod2 i.

Et lite spørsmål. Er de andre spillene mye bedre grafisk enn dette, eller ligger de rundt det grafiske nivået der?

Synes bare det er fryktelig rart at xbox360 allerede skal være forbigått grafisk av en pc, allerede ved launch.

Regner vel med at det blir mye penere spill etterhvert, men ble bare bekymret ved første øyekast.

Kontrolleren til xboxen derimot...damn så bra.

Beste kontrolleren så langt. =)

Og nei..ikke bli fornærmet eventuelle fans....ytrer bare min mening =)

5246264[/snapback]

 

for det første er det bare en 90% ferdig version du har prøvd, Anti aliansing er ikke aktivert

 

 

og xbox 360 bruker veldig lite av sin max kraft på spillene som er ute nå

 

en liten quote:

 

"The Xbox 360 version is comparable to a high-end PC system running the game, and in some little cases -- like a lit landscape or a full-blown fighting sequence -- the Xbox 360 version looks superior"

 

"Most importantly, though, Call of Duty 2 on the Xbox 360 runs buttery smooth--even smoother than the PC version did for us in a lot of cases. Areas and situations that would cause most PCs to hitch up run perfectly fine on the Xbox 360 version."

 

 

så du trenger seriøst nye briller

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

 

Hjelper ikke å bytte kabel i dette tilfelle... Tony Hawk er det spillet som har dårligst grafikk av alle xbox 360 spillene. Det er ikke optimalisert for 360 i det hele tatt, det er i bunn å grunn bare en port fra xbox versionen med høyere oppløsning på teksturene. Sjekk omtalen på gamespot.com, der sier de til og med at grafikkene er VERRE enn på xbox1 fordi du lettere kan se alle "feilene" pga høyere oppløsning.

 

BULLSHIT!

 

Greit at ikke Tony Hawk har noe god grafikk, men du sier til han at det ikke er vits å bytte kabel.

Det er det største load of crap jeg har hørt på lenge.

 

Ser at du anbefaler han å kjøpe PGR3 for å se hvor god grafikk han kan få.

Skal han kjøre det spillet på gul komposittkabel også?

Eller skiller du slik at spill med dårlig grafikk kan like godt spilles på gul kompositt, mens spill med god grafikk bør brukes med en bedre kabel.

 

Beklager her altså, men som skikkelig hjemmekinotilhenger og godt opptatt av kabler, signaltyper og forskjell på disse, så er quotet påstand på viddene i mine øyne.

 

Selv om grafikken i TH:AW ikke er så veldig god, så blir det et mer skarpt og definert bilde med en god signaltype ala RGB-scart.

 

Still monitoren på pc-en din til 800x600.

Foretrekker du den skarp eller slørete selv om det ikke er så "god grafikk"?

Lenke til kommentar

 

Hjelper ikke å bytte kabel i dette tilfelle... Tony Hawk er det spillet som har dårligst grafikk av alle xbox 360 spillene. Det er ikke optimalisert for 360 i det hele tatt, det er i bunn å grunn bare en port fra xbox versionen med høyere oppløsning på teksturene. Sjekk omtalen på gamespot.com, der sier de til og med at grafikkene er VERRE enn på xbox1 fordi du lettere kan se alle "feilene" pga høyere oppløsning.

 

BULLSHIT!

 

Greit at ikke Tony Hawk har noe god grafikk, men du sier til han at det ikke er vits å bytte kabel.

Det er det største load of crap jeg har hørt på lenge.

 

Ser at du anbefaler han å kjøpe PGR3 for å se hvor god grafikk han kan få.

Skal han kjøre det spillet på gul komposittkabel også?

Eller skiller du slik at spill med dårlig grafikk kan like godt spilles på gul kompositt, mens spill med god grafikk bør brukes med en bedre kabel.

 

Beklager her altså, men som skikkelig hjemmekinotilhenger og godt opptatt av kabler, signaltyper og forskjell på disse, så er quotet påstand på viddene i mine øyne.

 

Selv om grafikken i TH:AW ikke er så veldig god, så blir det et mer skarpt og definert bilde med en god signaltype ala RGB-scart.

 

Still monitoren på pc-en din til 800x600.

Foretrekker du den skarp eller slørete selv om det ikke er så "god grafikk"?

5246347[/snapback]

 

 

så det er definitivt vert å kjøpe rgb kabel og ikke bruke den som følger med?

 

har alltid brukt rgb på gamle xbox....

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
glad jeg ikke er den eneste som ble skuffet da jeg så grafikken til til den nye xboxen min,kjøpte need for speed,men bildet så ut som det kunne matche de nye spilla på den gamle maskina.

hadde trodd det skulle bli bedre enn dette

5246416[/snapback]

 

 

da har du tydeligvis ikke prøvd det på gamle xbox?

 

 

det rykker og hakker og anti aliansing problemer overalt!

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
glad jeg ikke er den eneste som ble skuffet da jeg så grafikken til til den nye xboxen min,kjøpte need for speed,men bildet så ut som det kunne matche de nye spilla på den gamle maskina.

hadde trodd det skulle bli bedre enn dette

5246416[/snapback]

Vel, når man ser at mange tydeligvis er overrasket over et helt 'normalt' skjermbilde fra vanlig TV (som det larZen postet) så er det jo tydelig at mange ikke har satt opp systemet sitt som det skal. Det er jo postere her som klager over bildekvaliteten uten engang å ha stilt inn konsollen sin i setup-menyen ut i fra hva slags utstyr de har. Tror folk at konsollen automatisk vet hva slags TV og surround/stereo-løsning du har koblet til? Det virker nesten sånn..

 

Jeg mistenker forøvrig at dette er de sammen menneskene som kjører en vanlig tv-kabel fra DVD-spilleren sin til TV'en og er lykkelig uvitende om at det stort sett alltid blir merkbart bedre bilde med RGB-scart - enten det gjelder spillkonsoller, dekodere eller DVD-spillere.

 

Forøvrig har jeg ikke et eneste Xbox1-spill som er i nærheten av PGR3 eller Kameo på Xbox 360. Stor forskjell her hos meg - selv på en vanlig TV.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Kan noen være så snill å gi meg en link til denne rgb kabelen dere snakker om? Hvor man kan kjøpe den liksom. Og litt OT, følger det med en måned gratis live i Xbox pakka? Isåfall lønner det seg og bruke den?

5246481[/snapback]

 

1 måned gratis følger med, og xbox live er noe ALLE bør ha , dvs. online spilling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...