Gå til innhold

Xbox 360 grafikk/ytelse


Zl8

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruke en haug av penger på konsoll, spill og komponent kabler ? Selg Xboxen, selg tven spar pengene og kjøp en hetfig HD skjerm i stedet. Bortkasta penger å kjøpe en dyr komponent kabel til 1000 speek for å få bedre bilde på tven. Selg alt og kjøp ordentlig ustyr. Xbox 360, kan man vente med å kjøpe til 1-2 kvartal av 2006 da de virkelige store spilla kommer, hvem vet kanskje vifte støyen er fiksa (selv bryr jeg meg ikke om dette) ,MEN hvis det kommer HD-DVD på Xbox 360 (Det går rykter om at det kommer en Premium+ pakke som har dette inkludert) , så er det all grunn til å vente ! Synd for de som har kjøpt allerede, da ville det isåfall være sleipt av Microsoft....

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan love deg at det ikke kommer noen HD-DVD versjon av Xbox360.

5248135[/snapback]

 

 

WHAT ?? Oi oi oi du må lese litt før du kommer med påstandene dine. :nei::no:

 

Xbox 360 Might Incorporate HD DVD Drive

 

 

'The initial shipments of Xbox 360 will be based on today's DVD format,” Gates confirmed. “We are looking at whether future versions of Xbox 360 will incorporate an additional capability of an HD DVD player or something else.”

Lenke til kommentar

Jaja, det der er old news. Det som kanskje skulle skje er at Xbox360 senere mulig får støtte for 1 av de to standardene som kommer til å erstatte dvd.

 

Dette kommer til å gjelde film og ikke spill. Har lest dette for ikke så lenge siden på en eller annen spill nettside. Husker ikke hvilke i farta så kan ikke linke.

 

Men tenk deg da, om 6mnd så kommer det 2 versjoner av et spill. En for Xbox360 og en for Xbox360 som da har den nye spilleren i seg.

 

Dont think so altså, da kommer folk til å rive Microsoft i filler.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Jeg testet Halo idag, lastet ned en liten fix og så var jeg igang. Og spillet så penere ut en noen gang. AA i det spillet gjorde underverk.... :D

5247438[/snapback]

 

Halo eller Halo 2?

 

Når jeg prøvde Halo 1 så ble det ikke widescreen :dontgetit:

5247519[/snapback]

 

Var Halo altså nr 1. Min kjørte i Widescreen tror jeg...uansett bildet var vesentlig bedre å se på en på min gammle Xbox.

Lenke til kommentar
Jaja, det der er old news. Det som kanskje skulle skje er at Xbox360 senere mulig får støtte for 1 av de to standardene som kommer til å erstatte dvd.

 

Dette kommer til å gjelde film og ikke spill. Har lest dette for ikke så lenge siden på en eller annen spill nettside. Husker ikke hvilke i farta så kan ikke linke.

 

Men tenk deg da, om 6mnd så kommer det 2 versjoner av et spill. En for Xbox360 og en for Xbox360 som da har den nye spilleren i seg.

 

Dont think so altså, da kommer folk til å rive Microsoft i filler.

5248290[/snapback]

 

Nei nei nei, ikke bland in HD-spill. Her snakker vi om HD-DVD !! Kommer ikke 2 versjoner av spilla WTF ? De spilla som er ute i dag er i HD (720/1080).

 

Selvfølgelig kommer Microsoft til å implentere HD-DVD, hva skal de gjøre når Sony kommer med sin PS3 og Blue ray == . Sitte der å spise grøt ?

 

Du roter for mye, sier ting du ikke har peiling på.

 

HD-dvd leder High def standaren, da det er billigere for filmstudioene å produsere. Selvforklarende helt enkelt.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Jaja, det der er old news. Det som kanskje skulle skje er at Xbox360 senere mulig får støtte for 1 av de to standardene som kommer til å erstatte dvd.

 

Dette kommer til å gjelde film og ikke spill. Har lest dette for ikke så lenge siden på en eller annen spill nettside. Husker ikke hvilke i farta så kan ikke linke.

 

Men tenk deg da, om 6mnd så kommer det 2 versjoner av et spill. En for Xbox360 og en for Xbox360 som da har den nye spilleren i seg.

 

Dont think so altså, da kommer folk til å rive Microsoft i filler.

5248290[/snapback]

 

Nei nei nei, ikke bland in HD-spill. Her snakker vi om HD-DVD !! Kommer ikke 2 versjoner av spilla WTF ? De spilla som er ute i dag er i HD (720/1080).

 

Selvfølgelig kommer Microsoft til å implentere HD-DVD, hva skal de gjøre når Sony kommer med sin PS3 og Blue ray == . Sitte der og spise grøt ?

 

Du roter for mye, sier ting du ikke har peiling på.

 

HD-dvd leder High def standaren, da det er billigere for filmstudione å produsere. Selvforklarende helt enkelt.

5248383[/snapback]

 

Okay jeg trodde du mente at Xbox360 skulle komme med et nytt drev for spill på HD-DVD og film. So my bad der...

 

Og har lekt med lyd å bilde mens endel av dere var små barn så litt peiling har jeg nok du :evil:

Lenke til kommentar

Dette kommer litt seint kansje, så det på første side, altså kabelen som følger med, den gule, røde og hvite kabelen, er dette altså de 3 dårligste kablene å bruke? så det å kjøpe en advanced scart kabel istede eller noe sånt vil være bedre for en TV som ikke har RGB inganger, altså inganger til en Rød, gul? og blå ingang?

 

Bare lurer for akkurat nå sitter jeg på en midlertidig flatskjerm, som er litt gammel og liten :p skal ha tak i den VGA kabelen til Xbox360 tenkte jeg men dro halve oslo rundt idag uten å finne en, så får håpe at noen av butikkene her får inn en i løpet av de neste ukene.

Lenke til kommentar
Dette kommer litt seint kansje, så det på første side, altså kabelen som følger med, den gule, røde og hvite kabelen, er dette altså de 3 dårligste kablene å bruke? så det å kjøpe en advanced scart kabel istede eller noe sånt vil være bedre for en TV som ikke har RGB inganger, altså inganger til en Rød, gul? og blå ingang?

 

Bare lurer for akkurat nå sitter jeg på en midlertidig flatskjerm, som er litt gammel og liten :p skal ha tak i den VGA kabelen til Xbox360 tenkte jeg men dro halve oslo rundt idag uten å finne en, så får håpe at noen av butikkene her får inn en i løpet av de neste ukene.

5248672[/snapback]

 

Nå må jeg være trøtt - jeg skjønner nesten ikke spørsmålet ditt.

 

Men lager en tolkning av det og svarer: Den gule, røde og hvite kabelen. Rød og hvit er vanlig stereolydkabel, den gule er kompositt video - den dårligste overføringen av videosignaler. Så den røde og hvite dytter du inn i TV'n stereo lydinngang eller til forsterkeren, den gule inn i gul video inngang på TV'n. Gratulerer - du har en killer Xbox360 men husk å gråte : Du får kun stereolyd og grøtete og dårlig bilde i forhold til andre standarder. MEN: Det finnes en Scart overgang. Dytt nå den røde, den hvite og den gule ledningene inn i denne--- hurra! Alt er bedre med scart? Nei. Dytt denne i hvilken som helst scartinngang på TV'n og nyt stereolyd og det samme gamle jævlige bildet som over... For videosignalet går fortsatt via komposittkabelen og er kompositt selv om det sitter scart i andre enden.

 

Løsningen: Kjøp Advanced Scart kabel til Xbox360 (må kjøpes utenom både core og premium), dytt den ene enden inn i 360'n og den andre inn i TV'ns Scart kontakt som kan ta imot RGB (ikke alle scartinngangene på en TV kan det). Nå har du tatt steget over i god billedkvalitet! (hvis du har en ålreit TV da). Har du en HDTV bruker du en løsning beskrevet lenger ned med komponent kabel - som gir HDTV 720p eller 1080i overføring og best kvalitet.

 

Å kjøpe en Advanced Scart kabel til xboxen din er ikke noen vits hvis ingen av Scartinngangene dine støtter RGB mottakt. (Men da har du virkelig en gammel og billig TV).

 

Du snakker om inngang med rød gul og blå... Her har du sikkert tastet feil..? En slik ledning fnnes nok ikke. Man har det som heter komponent (beste overføring fra Xbox) og der er bilde ledningene Rød, blå og grønn. Hvis TV'n din er av ny dato så kanskje du har støtte for dette. Er den HDTV ready så har den garantert komponent inngang. Komponent ledning følger kun med premiumutgaven. (På den ledningen finnes det også en hvit og rød kontakt for overføring av stereolyd OG en gul ledning for overføring av Kompositt for overføring av dårlig bilde (styr unna) hvis du har en gammal TV.)

 

RGB innganger er altså ikke noe med gul rød og blå å gjøre. RGB overføring får du kun hvis du har en TV med RGB støtte i en av scart inngangene sine og hvis du kjøper advanced scartkabel til 360'n.

 

Dr.Peedee

(beklager omstendelig svar - begynner å glippe med øya her).

Lenke til kommentar

Takk for et godt svar Dr.Peedee =)

Har ikke så mye peiling på dette med TV og slikt, så kan godt hende at spørsmålet mitt ble skrevet på en veldig dårlig måte, og det beklager jeg, men du fikk værtfall svart på det jeg lurte på, så takk så mye.

 

Uansett har tenkt til å gå til innkjøp av den VGA HD kabelen som sakt, og da koble Xbox360'en til pcskjermen min, og det gleder jeg meg til =)

Hvis noen skulle vite om et sted i oslo som har denne kabelen inne, send meg en PM har nemlig dratt halve oslo rundt som sakt for å prøve å få tak i den, uten å lykkes.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

jeg synes grafikken er drit najs jeg. enda vi bare har en billig Thomson 28". et lite tips generelt til de som whiner om grafikken til 360 på vanlig tv, test den ut på hdtv evnt dataskjerm, the way its meant to be played. er dere misfornøyde da så kan dere klage i vei. jeg for min del er heldigvis fornøyd, og synes også det ser helt strålende ut på hdtv @ 720p.

 

 

forresten, tror dere den rendrer i 720p hvis man bruker den på en vanlig tv?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Hehe, testa som sagt xboxen på en hdtv, så dere som skryter i vei av grafikken, håper jeg er fornøyde.

Selv står jeg enda fast på at grafikken i de spilla som er ute nå er kun på høyde med eller dårligere enn pc-versjoner på high end.

Før var det slik at konsollspillene var i begynnelsen bedre enn pcversjonene. Dermed startet konsollen med et grafisk overtak. Det gjør den ikke nå.

Kun det jeg klager på.

For øvrig leste jeg en artikkel der det kom frem at pcversjonen av det nye Ghost Recon spillet, skulle være overlegen xbox360 når det kom til texturer.

 

Selvfølgelig vil første spillene alltid være dårligere enn de som kommer senere, men ikke kom her med subjektive meninger og si at xboxen er bedre enn pcversjoner og bla bla bla, når jeg faktisk fysisk har sett samme spillet på både pc og xboxen. (For øvrig har jeg sett cod2 versjonen som var retail, med aa aktivert)

 

Denne posten er forøvrig ingen hets av maskinen, som absolutt leverer, men den blir ikke min med det første =)

Når en i tillegg må gå til innkjøp av en tv til x antall kroner for å få virkelig grafikken frem....nja...venter et år eller 2 heller da...

Lenke til kommentar
Dr.Peedee:

 

Vel... RGB står jo for Red Green Blue, som er de tre primærfargene. Det det betyr i denne sammenhengen er vel at de tre fargene sendes på forskjellige kanalen i kabelen og behandles separat slik at man får bedre bilde.

5248813[/snapback]

 

Det er riktig tenkt. Men vi må ta med følgende også: RGB signal sender også informasjon om svart og hvitt signal blandet i fargesignalene.

 

I et komponent signal (YPbPr) sendes all informasjon om svartt/hvitt i Y komponenten (i den grønne ledningen) mens fargeinformasjonen går via de to andre Pb og Pr. (De blå og røde ledningene).

 

Komponent (Y Pb Pr) og RGB signaler er ikke direkte kompatible med hverandre. Så et RGB signal og et Komponent Signal er ikke det samme. Selv om ledningene til komponentkabelen har rød, grønn og blå farge.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Hehe, testa som sagt xboxen på en hdtv, så dere som skryter i vei av grafikken, håper jeg er fornøyde.

Selv står jeg enda fast på at grafikken i de spilla som er ute nå er kun på høyde med eller dårligere enn pc-versjoner på high end.

Før var det slik at konsollspillene var i begynnelsen bedre enn pcversjonene. Dermed startet konsollen med et grafisk overtak. Det gjør den ikke nå.

Kun det jeg klager på.

For øvrig leste jeg en artikkel der det kom frem at pcversjonen av det nye Ghost Recon spillet, skulle være overlegen xbox360 når det kom til texturer.

 

Selvfølgelig vil første spillene alltid være dårligere enn de som kommer senere, men ikke kom her med subjektive meninger og si at xboxen er bedre enn pcversjoner og bla bla bla, når jeg faktisk fysisk har sett samme spillet på både pc og xboxen. (For øvrig har jeg sett cod2 versjonen som var retail, med aa aktivert)

 

Denne posten er forøvrig ingen hets av maskinen, som absolutt leverer, men den blir ikke min med det første =)

Når en i tillegg må gå til innkjøp av en tv til x antall kroner for å få virkelig grafikken frem....nja...venter et år eller 2 heller da...

5249058[/snapback]

 

Jeg prøvde CoD2 på en Xbox360 demo kiosk en par dager før jeg fikk min egen 360. Og det gjorde at jeg fikk senket mine forhåpninger noe - hvilket jeg også tror var sunt. Textures virket ved første øyekast ikke så detaljerte som PC versjonen. Men samtidig - det var jo vanvittig flytende fps da.

 

Har vel skrevet det før - men dette er altså neste generasjons konsoll og ikke neste generasjons PC. Men jeg er overhoved ikke skuffa. Faktisk ble jeg mere positiv igjen da fikk maskina i hus og fikk spilt litt Kameo og PGR3.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Når dere sammenligner neste generasjon og forrige generasjon så må dere da ikke sammenligne spill som er laget for multiplatformer. Det blir bare feil. Derimot sammenligner dere spill som er laget spesifikk for en platform vil dere merke den store forskjellen.

 

Call of Duty 2 er ikke noe som kan kalles neste generasjon i det hele tatt. Kameo, PGR3 og Perfect Dark Zero derimot kan dere sammenligne mot spill som er laget spesifikk for en konsoll fra forrige generasjon. Spør dere meg så er det veldig stor forskjell i effektemengden, teksturene, polygoner og mye annet.

Lenke til kommentar

 

Det er riktig tenkt. Men vi må ta med følgende også: RGB signal sender også informasjon om svart og hvitt signal blandet i fargesignalene.

5249067[/snapback]

 

Jada, så klart. Tenkte bare å klarne opp forskjellen på RGB og kompositt for de som ikke visste dette. Skulle nok ha presisert det ja.

5249147[/snapback]

 

Jess. Godt poeng. Misforsto deg litt. Ja, kompositt blander alt til en herlig lappskaus i en og samme kabel og sender det over til TV'n og håper det beste. Bør unngås da man opplever ganske bedre resultat med andre løsninger.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

De. Peedee fikk en overraskelse når jeg skulle sjekke om TVen min en panasonic TX-32PS20F støttet RGB scart, noe den gjorde, men jeg så at helt til høyre hadde jeg component inn!!! Prøvde dette og bildet ble sinnsykt mye klarere teksten i dashbord er så sinnsykt mye klarere at jeg ikke har ord..

 

Uansett over til spørsmålet mitt har jo ingen HD TV, men skal jeg ha switchen på HD eller vanlig når jeg bruker combonent? hva gir best bilde? nå har jeg på HD TV og 480P prøvde 720P men da flippet TV ut :) Innbiller meg at HD TV og 480 P er litt klarere enn standard instilligen med vanlig TV..

 

UANSETT FY SØREN KOMPONENT VS. vanlig stereo og den gulde kabelen i scart er sinnsykt forskjell. Har som dere skjønner premium versjonen dette var helt sinnsvakt, forskjellen er enorm. Trenger vel uansett HD TV med tiden men dette var overraskende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...